@spammerstakeahike detta rådet gäller väl förpackat kött eftersom risken för listeria finns?
Tänkte även på maskar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@spammerstakeahike detta rådet gäller väl förpackat kött eftersom risken för listeria finns?
Finns säkert risk för det. Vet för lite om jag ska vara ärlig. Har aldrig känt av nått själv om jag ska vara ärlig.Tänkte även på maskar.
Finns säkert risk för det. Vet för lite om jag ska vara ärlig. Har aldrig känt av nått själv om jag ska vara ärlig.
Svenskt kött är ju generellt safe. Men man vet ju aldrig. En del parasiter ger ju väldigt lite eller inga symtom.
Ja, det är sant. Bilden jag delade ovan är från en slaktbutik. Generellt sätt bara Svenskt Kött där + att dom maler själva. Känns rätt safe.
Matlusten avtog någotJa utomlands är det ju mkt värre.
Marmorerat kött kan visa sig vara maskägg.
Går ju att köpa utländskt kött i svenska köttdiskar.
Tror t om svenskt ostekt fläsk anses vara rätt safe från trikiner.
Gjorde råbiff ikväll igen, hoppas jag överlever.Jag hade inte vågat.
Ej kvinna eller gravid men parasiter kan ju också drabba män.
Kan gravida äta rostbiff?
Kan man äta rostbiff när man är gravid. Rostbiff är kött som ofta är lite rödaktigt. Rött kött, även rostbiff, skall inte ätas när man är gravid. Babyhjälp.sewww.babyhjalp.se
På fläsk? Det har jag missat, är det en gammal myt att just fläsk inte ska vara understekt?Råbiff på fläskkotlett, isterband, gulbeta och senap. Jävligt gott, som alltid på lilla ego
I Japan äter man rå kycklingPå fläsk? Det har jag missat, är det en gammal myt att just fläsk inte ska vara understekt?
Det mesta kött går att äta rått, om det är av fin kvalite. Här var det ”tataki” så då har man iallafall skrämt köttet lite på ytan.På fläsk? Det har jag missat, är det en gammal myt att just fläsk inte ska vara understekt?
Såg liten ut för en huvudrätt. Såg god ut annars.Som huvudrätt på Smådalarö Gård.
Serverades med riktigt trevlig pommes frites.Såg liten ut för en huvudrätt. Såg god ut annars.
Viktigt med riktigt bra pommes till.Serverades med riktigt trevlig pommes frites.
Det som inte dödar det härdar!!Ehec varning.
Ehec-bakterie allt vanligare – professor varnar för blodiga köttfärsrätter
Ehec-bakterien blir allt vanligare i Sverige. Den kan finnas i populära köttfärsrätter – som en saftig, rosa hamburgare med lite blod i mitten. – Man kan bli jättesjuk av ehec, både barn och vuxna kan få permanenta skador på njurarna, säger Marie-Louise Danielsson-Tham, professor i livemedelshygien.www.svt.se