• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den skarpa samuraj-tråden

Är det det våfflade seiko-gummit som du satt på? Är själv oerhört sugen på ett.
Det är ett blått Bonetto.
9CFF8F21-D992-461E-BB9B-C078BDDDACC2.jpeg

https://www.royalstraps.se/collections/klockarmband-22mm/products/bonetto-blatt-284

/B

Någon som har ett crafter blue eller liknande gummi till sin första generations samurai? Sugen på ett men vet inte om de passar den första boetten.

Är sugen på att köpa min första Samurai. Har lite andra Seikos men har inte testat denna boettform. Gillar de blå Save the Oceans modellerna. Det verkar som endast tavlan skiljer 2018 och 2019 års modeller. På bilder tycker jag faktiskt den nu billigare 2018 modellen ser lite mer spännande ut. Någon som sett båda live samtidigt? Kanske har/haft båda? Modellerna jag pratar om: SRPD23K1 eller SRPC93K1?

Boettformen är riktigt bra. Visst det är ett rejält stycke stål på min ganska klena handled, men då luggarna sluttar brant känns den riktigt bra trots allt.

Jag måste ha en samurai igen. Någon som har skaffat nya Great White än? Klämde på en häromdagen, tavlan är sjukt bra.

Tillbaka
Topp