• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den skarpa samuraj-tråden

Ok. Har första generationen i stål men mycket sugen på att komplettera med den nya. Får testa en helt enkelt. Den där i titan är ju inte fy skam alltså!
Okej, ja dom är fina! Jag har också en i stål SNM011. Hade gärna köpt den blåa i titan, SBDA003 men är inte den lättaste att hitta till en rimlig summa så fick bli den nya sålänge iaf men tror nog att jag gillar dom äldre bäst.

Hade önskat att dom hade gjort dom nya i samma storlek, framförallt länkbredden eller att länken smalnade av något. Går ju alltid att byta till nått annat om man vill. Men tycker absolut du ska testa om du känner för det, tror inte du kommer bli besviken :)

Okej, ja dom är fina! Jag har också en i stål SNM011. Hade gärna köpt den blåa i titan, SBDA003 men är inte den lättaste att hitta till en rimlig summa så fick bli den nya sålänge iaf men tror nog att jag gillar dom äldre bäst.

Hade önskat att dom hade gjort dom nya i samma storlek, framförallt länkbredden eller att länken smalnade av något. Går ju alltid att byta till nått annat om man vill. Men tycker absolut du ska testa om du känner för det, tror inte du kommer bli besviken :)
Har 011 jag med. Missade nyligen annonsen med en 009 här på forumet med nån timme. Lite bitter över det hehe.
Är sugen på någon av sto-modellerna men gillar verkligen våffeltavlan på de första, speciellt de svarta.

Har 011 jag med. Missade nyligen annonsen med en 009 här på forumet med nån timme. Lite bitter över det hehe.
Är sugen på någon av sto-modellerna men gillar verkligen våffeltavlan på de första, speciellt de svarta.
Okej den är fin! Kan förstå det, var inne och kikade på den jag med men såg den också lite sent tyvärr. Ja våffeltavlan är riktigt bra!

Väcker liv i tråden med en gammal bild. Ingen som har någon fin samurai att dela med sig av? :)

20200124_145301.jpg

Tänkte att jag kollar här först :)

Går i funderingar på att sälja min SBDA001, dra ett PM om det finns intresse.

Börjar inse att denna inte får så mycket handledstid. Vad är rimligt att begära för pris? Ålder okänd, finns orginallänk samt ett mörkblått CB. Håller tiden bra. Dock finns en del mindre skavanker som repor på boettlocket.

20200201_131841.jpg

Senast ändrad:
Börjar inse att denna inte får så mycket handledstid. Vad är rimligt att begära för pris? Ålder okänd, finns orginallänk samt ett mörkblått CB. Håller tiden bra. Dock finns en del mindre skavanker som repor på boettlocket.

20200201_131841.jpg
Ålder kan du lätt ta reda på genom klockans serienummer som står graverat på boettlocket. Första siffran står för årtal och andra för månad.

Tillbaka
Topp