• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Olpes

Cartier
Väntetid är ju beroende på din relation med ADn i fråga. Det är ju dock inte daytona-hype på en sån så borde rimligen gå att beställa. Dock kan du glömma namn på cert då nya certen inte har det.
Ja, kanske borde tillägga att jag inte har någon relation med någon Rolex-AD. Och såpass gällande cert, tack för upplysningen. Färsk i moderna rolex-djungeln. Har härjat i vintage-träsket för länge märker jag.
 

Oktogon

Panerai
Ja, kanske borde tillägga att jag inte har någon relation med någon Rolex-AD. Och såpass gällande cert, tack för upplysningen. Färsk i moderna rolex-djungeln. Har härjat i vintage-träsket för länge märker jag.
Utan att veta helt säkert har jag ändå svårt att se att den skulle vara så pass populär att den inte går att beställa, oavsett historik. Men är ju bara att svänga förbi en AD!

Och gällande certen ser de ut så här nu för tiden. https://millenarywatches.com/new-rolex-warranty-card/
 

Olpes

Cartier
Utan att veta helt säkert har jag ändå svårt att se att den skulle vara så pass populär att den inte går att beställa, oavsett historik. Men är ju bara att svänga förbi en AD!

Och gällande certen ser de ut så här nu för tiden. https://millenarywatches.com/new-rolex-warranty-card/
Det är min känsla också, eller förhoppning snarare. Får väl sätta på mig min finaste t-shirt och renaste skor och gå dit och ställa frågan helt enkelt. Hade gärna sålt av lite pjäser så jag bekvämt kan pröjsa den direkt om de nu skulle ha en i lager, därför jag tänkte att jag drar frågan här först och känner av läget lite innan. Men tack för hjälpen. Nästa steg är det klassiska lådrensnings-inlägget i köp å sälj :angel:
 
Min nyinköpta 16622
73E4EFA4-A0A2-4D04-9B77-BEAFC4328B12.jpeg
 

Gustav.S

Omega
Hejsan,

Börjar bli YM sugen igen. Någon som har en uppfattning om det är möjligt att köpa loss en ny tavla och ev visare samt vad bytet kan kosta? Tänker då om man köper en 16622 och byter till blå tavla ex.

om någon har en 16622 att sälja - skicka PM!

Vänliga hälsningar,
Gustav
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Hejsan,

Börjar bli YM sugen igen. Någon som har en uppfattning om det är möjligt att köpa loss en ny tavla och ev visare samt vad bytet kan kosta? Tänker då om man köper en 16622 och byter till blå tavla ex.

om någon har en 16622 att sälja - skicka PM!

Vänliga hälsningar,
Gustav
Jag köpte min med original tavla och ville så gärna ha en blå tavla istället. Tog kontakt med Rob Engström och dem löste det väldigt bra. Tror jag betalade strax över 5k men iofs så var det 2017 om jag minns rätt. 16622 med blå tavla är riktigt bra. Hade en som jag sålde och jag gillade den skarpt.
Jag drömde att jag hade en sån här inatt. 👀
Haha vad kul! Det var väl ingen kombination med våt dröm 😅
 
Jag köpte min med original tavla och ville så gärna ha en blå tavla istället. Tog kontakt med Rob Engström och dem löste det väldigt bra. Tror jag betalade strax över 5k men iofs så var det 2017 om jag minns rätt. 16622 med blå tavla är riktigt bra. Hade en som jag sålde och jag gillade den skarpt.

Haha vad kul! Det var väl ingen kombination med våt dröm 😅
Vet inte om Rolex hållning ändrats eller om det bara var Bergströms som helst inte ville göra det (vet att de inte gör det inhouse ändå), men när jag köpte min 126622 i somras och frågade om möjligheten till tavelbyte så sade de att "de bara gör det i samband med service".
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vet inte om Rolex hållning ändrats eller om det bara var Bergströms som helst inte ville göra det (vet att de inte gör det inhouse ändå), men när jag köpte min 126622 i somras och frågade om möjligheten till tavelbyte så sade de att "de bara gör det i samband med service".
Nymans ville också tvinga på en service när jag frågade om byte
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Vet inte om Rolex hållning ändrats eller om det bara var Bergströms som helst inte ville göra det (vet att de inte gör det inhouse ändå), men när jag köpte min 126622 i somras och frågade om möjligheten till tavelbyte så sade de att "de bara gör det i samband med service".
Kanske andra regler kring äldre Rolex. Var betydligt lättare för ett par år sedan.
 
Tjena tråden! Har haft ögonen på en YM 268622 rätt länge och tror det är dags att börja spara. Någon som vet vart man kan få tag på en sådan? Verkar inte vara särskilt populär här på KS och vet inte hur det ser ut om man vill ha den från AD? Någon som har erfarenhet eller tips på trygga sidor där de säljs eller vet hur lång väntetiden är hos AD? Det är 37mm modellen med grå rhodium tavla och blå sekundvisare samt text.

För övrigt om någon har rhodium varianten i 40mm får ni gärna dunka in bilder, ordentligt vacker klocka alltså!!!

1631438319336.png
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Tjena tråden! Har haft ögonen på en YM 268622 rätt länge och tror det är dags att börja spara. Någon som vet vart man kan få tag på en sådan? Verkar inte vara särskilt populär här på KS och vet inte hur det ser ut om man vill ha den från AD? Någon som har erfarenhet eller tips på trygga sidor där de säljs eller vet hur lång väntetiden är hos AD? Det är 37mm modellen med grå rhodium tavla och blå sekundvisare samt text.

För övrigt om någon har rhodium varianten i 40mm får ni gärna dunka in bilder, ordentligt vacker klocka alltså!!!

1631438319336.png
Min spontana känsla säger att det knappt finns någon väntetid på den klockan. YM är överlag väldigt underskattad och IOM det är de lätta att köpa från AD utan några konstigheter.
 
Min spontana känsla säger att det knappt finns någon väntetid på den klockan. YM är överlag väldigt underskattad och IOM det är de lätta att köpa från AD utan några konstigheter.
Tack så mycket! Det är nog ett bra tag kvar innan man har råd men skadar inte att göra research redan nu ;)

Kan man maila Rolex i Sverige och fråga om väntetider? Har ingen aning om hur det funkar.....
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Tack så mycket! Det är nog ett bra tag kvar innan man har råd men skadar inte att göra research redan nu ;)

Kan man maila Rolex i Sverige och fråga om väntetider? Har ingen aning om hur det funkar.....
Absolut kan du det. Dock behöver du inte nämna något om väntetider. Du kan även köpa den önskade modellen till under listpris utomlands, tex via ch24 om du hittar en pålitligt säljare med goda omdömen osv. Eller så köper du den från AD och skapar en långsiktig relation.

Kul att spara till något, det hela blir mycket roligare.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack så mycket! Det är nog ett bra tag kvar innan man har råd men skadar inte att göra research redan nu ;)

Kan man maila Rolex i Sverige och fråga om väntetider? Har ingen aning om hur det funkar.....
Nej det tror jag inte du kan göra. Vad jag vet har inte Rolex något kontor i just Sverige. Du får nog gå runt och fråga bland olika AD:s. Sen finns ju chrono24.com där du kan ställa in filtret så du bara ser de som finns hemma i lager.
 
Nej det tror jag inte du kan göra. Vad jag vet har inte Rolex något kontor i just Sverige. Du får nog gå runt och fråga bland olika AD:s. Sen finns ju chrono24.com där du kan ställa in filtret så du bara ser de som finns hemma i lager.
Ah förlåt, menar såklart att jag hör av mig till specifika ADs i Sverige, Bergströms ur eller liknande, och frågar dem hur det ser ut! Kanske ska passa på när man åker runt i landet och se om man kan få prova modellen i någon butik :)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Tjena tråden! Har haft ögonen på en YM 268622 rätt länge och tror det är dags att börja spara. Någon som vet vart man kan få tag på en sådan? Verkar inte vara särskilt populär här på KS och vet inte hur det ser ut om man vill ha den från AD? Någon som har erfarenhet eller tips på trygga sidor där de säljs eller vet hur lång väntetiden är hos AD? Det är 37mm modellen med grå rhodium tavla och blå sekundvisare samt text.

För övrigt om någon har rhodium varianten i 40mm får ni gärna dunka in bilder, ordentligt vacker klocka alltså!!!

1631438319336.png
Tror faktiskt att det är lite väntetid på framförallt 40mm YM med den blå tavlan nu, däremot 37mm varianten har jag svårt att se att man inte bara ska kunna kliva in hos valfri AD och beställa :)
 

Gustav.S

Omega
Hejsan, pratade med Rob E idag och det är ca 3-4 mån på 40mm med blå tavla.

ingen som har en YM 16622 eller nyare referens med nya länken och helst blå tavla som de funderar på att sälja? Kan även tänka mig guld/stål. Skicka PM
 

Gustav.S

Omega
Svårt sugen på en 116622 nu, lutar åt att ställa sig i kö för en med blå tavla. Någon som har trevliga bilder att dreggla över? Skulle gärna köpa ett superjubilee att ha till. Såg bild på det för ett par år sedan. Killerkombo 😊
 
Topp