• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Jag har kört Jubilee på DJ och på min exp2(16570) och tycker det är helt magisk..
Tycker oystern kan vara ganska tjock, så hidden clasp på de äldre jubileen är att föredra tycker jag.

Jag har kört Jubilee på DJ och på min exp2(16570) och tycker det är helt magisk..
Tycker oystern kan vara ganska tjock, så hidden clasp på de äldre jubileen är att föredra tycker jag.
Det kan jag väl förstå för då är jubilee lite slitet och mer matt i ytan än på nya. Fanns det borstade jubilee skulle jag gärna bära ett sånt.

Hmmm, borstat jubilee, jag som tycker charmen med dem är just att det är lite "bling". 🙈
Ja, jag fattar, det är bara det att jag tycker om när detaljer är nedtonade. Jag vill att klockan ha få mest fokus. Kanske blev det för mycket för mig med en splitterny datejust med både jubilee och vitguldsring? :rolleyes: 🤔:)🤣

Nyinkommen!
A93B538A-036A-44CB-BDCD-48DADDEB55D6.png
90F1568A-5B29-4AAA-8C81-BD46B1A01AD1.jpeg

Fick det fantastiska nöjet att prova på en Yacht Master i helgen. Gode gud vilken pjäs. Har haft ögonen på Yacht Master länge och skulle nog säga att det är en gral klocka. Specifikt är jag sugen på modellen med grå "rhodium dial" (ref 268622), 37mm men den har jag tyvärr inte fått chansen att prova. Tycker nämligen 40mm är lite för stort för mina små handleder men den satt väldigt bra ändå måste jag erkänna....

För övrigt ett nöje att skrolla igenom denna tråd och läsa era inlägg. Fortsätt med bilderna så jag kan göda mina fantasier om Yacht Mastern😩

Bilagor

• IMG_20210124_132718346.jpg
    IMG_20210124_132718346.jpg
    161.4 KB · Visningar: 63
  • IMG_20210124_132729797.jpg
    IMG_20210124_132729797.jpg
    253.4 KB · Visningar: 63
Hej!
Jag har nyss upptäck, lite till min förvåning att den nya yachtmaster 126622 med slate tavlan och blå sekundvisare finns i mina tankar precis hela tiden, jag står på någon slags oändlig väntelista för den nya oyster perpetual med Tiffanytavlan, jag gillar renheten i dess linjer men yachtmastern är på något sätt både mer diskret och inte vilket nu har lett till att jag står inför något slags val. Visst yachtmastern är mer än dubbelt så dyr vilket möjligen talar emot men den växer och oystern krymper. Jag tar gärna emot input från tråden.

Sedan förstås den ständiga frågan, har tråden någon uppfattning om ev väntelista?

Jag kan naturligtvis fråga min AD, jag skall dit imorgon i ett annat ärende men det kan vara intressant om någon vet hur det ser ut i övriga världen

Tillbaka
Topp