• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Bra där! Man kan alltså pröva med ett vanligt tropic-gummi, utan böjda ändar. Ser bra ut liggande, kan du tänka dig att posta några wristshots från olika vinklar?
IMG_8527.jpeg
IMG_8528.jpeg
IMG_8530.jpeg

Tjejen gillar att byta band så det blir lite allt möjligt på den😊
Men jag föredrar ändå länk
 

Timer

Panerai
IMG_8527.jpeg
IMG_8528.jpeg
IMG_8530.jpeg

Tjejen gillar att byta band så det blir lite allt möjligt på den😊
Men jag föredrar ändå länk
Tack!

Jag gillar också länk bäst, men vore kul med gummi ibland som omväxling. Problemet är bara om det är någon klocka jag personligen inte vill hålla på att amatörskrapa infästningar och bandhorn på, så är det ju denna. Vet inte heller om jag vill bråka med de för det mänskliga ögat perfekta toleranserna i originalinfästningen heller, eller sabba originalpinsen.

Så länken får nog sitta kvar på min YM, och så får det bli en enklare dykare med gummi. Finns ju obegränsat av sådana.
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Tack!

Jag gillar också länk bäst, men vore kul med gummi ibland som omväxling. Problemet är bara om det är någon klocka jag personligen inte vill hålla på att amatörskrapa infästningar och bandhorn på, så är det ju denna. Vet inte heller om jag vill bråka med de för det mänskliga ögat perfekta toleranserna i originalinfästningen heller, eller sabba originalpinsen.

Så länken får nog sitta kvar på min YM, och så får det bli en enklare dykare med gummi. Finns ju obegränsat av sådana.
Är ju snabb fästning på nästan alla band så det går smidigt att byta.
Länken är jag lite mer rädd när jag byter men är man bara lite försiktig så går det fint 😊
 

Timer

Panerai
Är ju snabb fästning på nästan alla band så det går smidigt att byta.
Länken är jag lite mer rädd när jag byter men är man bara lite försiktig så går det fint 😊
Absolut, de flesta band nuförtiden har ju snabbfästen. Men om man bara vill växla till gummi någon dag eller så ibland, så blir det många av och på med länken 😊
 
Topp