• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

Nu har Tank #2 landat i Luleå, den nordligaste hållplatsen! Första intrycket: Liten men riktigt cool! Passar ändå hyfsat bra på mina handleder med 15cm i omkrets... Även om jag tror att även den lite större versionen hade passat. Krävdes en del kraft för att få igen spännet, vilket min handled fick lida av (se sista bilden). Överlag gillar jag dock klockan riktigt mycket, ska bli en kul vecka!
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Det där spännet måste väl ändå vara defekt..?? :wideyed:

Det där spännet måste väl ändå vara defekt..?? :wideyed:
Jag tror inte det. Jag fick kolla lite på hur det var konstruerat och sen kom jag på hur man skulle göra. Kraften ska inte vara rakt ned mot armen, utan mer "in mot låset". Liksom trycka ihop det samtidigt som man trycker nedåt. Svårt att förklara men jag upplever att jag fick till knycken, och att det fungerade riktigt bra sedan.

Jag tror inte det. Jag fick kolla lite på hur det var konstruerat och sen kom jag på hur man skulle göra. Kraften ska inte vara rakt ned mot armen, utan mer "in mot låset". Liksom trycka ihop det samtidigt som man trycker nedåt. Svårt att förklara men jag upplever att jag fick till knycken, och att det fungerade riktigt bra sedan.
Japp, när man fått till knycken lirar det...men skulle inte säga att det är någon vidare spänneskonstruktion. Varje gång man gör "knycken" så känns det som att det slits på något vis, som att det kommer bli sämre med tiden. Kanske bara inbillning.

Nu har Tank #2 landat i Luleå, den nordligaste hållplatsen! Första intrycket: Liten men riktigt cool! Passar ändå hyfsat bra på mina handleder med 15cm i omkrets... Även om jag tror att även den lite större versionen hade passat. Krävdes en del kraft för att få igen spännet, vilket min handled fick lida av (se sista bilden). Överlag gillar jag dock klockan riktigt mycket, ska bli en kul vecka!
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Låset ser verkligen konstigt ut?! Har du fler bilder?

Då har jag satt mig ner med min partner för en vecka framåt. Tack @Jonaz . Jag hade bara sett klockan på bild innan och visste inget om den. Formen tilltalade mig och hela grejen med en Passaround är en fantastisk bra sak.jag äger dessutom inget dressur innan.

Efter några timmar på armen får jag säga att intrycket är ok, otroligt liten känns som att man är på väg att börja skela när man tittar rakt uppifrån men att den är liten gör att jag inte känner någon oro att slå i den överallt, vilket jag också tycker märkas då den är i fint skick trots att den burits flitigt.
20160524_174204.jpg
20160524_174017.jpg

Tänkte sammanfatta lite tankar kring Tanken nu när jag har skickat den vidare! Först måste jag säga att jag tycker att den är riktigt snygg, älskar verkligen den klassiska designen. Gillar även att man inte hör något tickande från klockan och att den inte har någon sekundvisare, man glömmer bort att det är en kvartsklocka! Dock är det svårt att se/höra om den "fungerar" och om det är läge för batteribyte.
Tycker jag att storleken är lite för liten, brukar gilla mindre klockor då jag har väldigt smala handleder (15cm omkrets), men denna kändes nästan lite för liten. Tror inte att jag hade använt klockan till vardags om jag hade vunnit den, utan förmodligen bara vid speciella finklädda tillfällen.
Låset gillar jag väldigt mycket! Känns gediget och spännet är väldigt snyggt. Viklås höjer verkligen kvalitetskänslan.
Kommer jag köpa exakt en sådan här Tank någon gång? Förmodligen inte.
Vill jag vinna denna? Absolut!
image.jpeg

Tillbaka
Topp