Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Önskar att jag köpt fler flaskor med julöl och must.. Men väntan ska ju vara halva grejen sägs det..Försommargrillning innebär också den årliga julöl-tömningen. Hoppas vara färdig innan midsommar om det är någorlunda grillväder.
![]()
Ser bra ut, både pizzan och klockan. Hur trivs du med den?Håller på för fullt å gör hemmagjord pizza ! Å tanken tacklar den uppgiften hur bra som hellst !![]()
Cartier står väl över så banala saker som disk?Disken!
![]()
Det är bara att erkänna! Jag är inte Cartier-material mer än (i bästa fall) ett par dagar om året... Den här veckan blev jäkligt lite Champagne, Yachting och smoking. Desto mer Yoggi, bilpendling och målarbyxor.Cart
Cartier står väl över så banala saker som disk?
En väldigt bra sammanfattning måste jag säga!Nu är Tanken på väg till Umeå och @SimonML. Jag vill tacka @Nymans Ur 1851 och @JaTack för möjligheten att prova en Cartier Tank. Det hade nog aldrig blivit av annars, av flera anledningar.
Jag hade låga förväntningar på den här passarounden. Jag anmäler mig ju tvångsmässigt till alla passarounds jag kan, men den här gången var jag nära att backa ur. För Cartier är inte ett märke som fångat mitt intresse, den såg ut att ha en väldigt tråkig tavla, den är för liten, den är Kvarts. Jag är väldigt glad att jag inte backade ut ur, som det visade sig, den mest spännande och givande passarounden jag deltagit i. Alla mina fördomar kom på skam.
Cartier är ett spännande, anrikt och inovativt klockföretag. Efter att ha läst på om märket känner jag att det är en riktig sleeper och utmanare till betydligt mer namnkunniga märken. Tidigare kände jag att om det stod Cartier på en tavla var det negativt, nu känner jag tvärtom.
Tavlan är nog den bästa jag sett i verkligheten (jag är iofs nästintill noob). Den enkla symmetriska layouten, romerska siffror och svart-vita kontrasten fungerar så bra i verkligheten. Jag är väldigt förvånad, och fortfarande efter en vecka, lite skeptisk. Den slimmade polerade boetten med några skruvar på sidorna är precis lagom kontrast till tavlan. Kronan är jag konstigt nog mer likgiltig inför, inte dålig, men den där wow-känslan jag förväntade mig uteblev (kom för tavlan istället). Likadant med de blånerade visarna, jättesnygga och balanserade, men inte heller de tar överhanden från tavlan. Bandet är tunt och styvt och fungerar fint med boetten. Viklåset är skitbra. Tunt och smidigt med ett snyggt spänne.
Storleken förbryllar mig. Den är för liten. Eller? Den har en närvaro på handleden trots att den inte väger något och är pluttliten, fast jag glömde dock bort att jag hade den på handleden vid något tillfälle. Som kostym-ur borde det vara lättare att hantera storleken, men jag fick inte tillfälle att prova (j-la sommarvärme). På wristshots ser det bra ut, när jag tittar ned känns det litet.
Kvarts funkar ju fint på ett kostymur med två händer. Tittar man noga ser man att minuten rör sig lite då och då. Skönt att tiden är rätt på ett ur man kanske bara använder då och då.
För att sammanfatta tycker jag Cartier Tank är en fantastisk klocka. Den är välbalanserad och med en fantastisk helhet, och jag tror att det är tavlan som balanserar upp allting. Jag hoppas att jag vinner den. Om jag inte vinner den kommer jag titta på Cartier när det blir dags att skaffa dress-ur framöver. Blir det inte Tank har jag funderar på Amercaine eller ffa Basculante. Kanske automat för att få lite, lite mer massa på handleden.
Återigen tack, och imponerande om ni orkat läsa så här långt!
Jag ser att den liknar din egen sammanfattning en hel del. Roligt!En väldigt bra sammanfattning måste jag säga!
Tack själv för den fina sammanfattningen och uppdateringarna tidigare under din veckaNu är Tanken på väg till Umeå och @SimonML. Jag vill tacka @Nymans Ur 1851 och @JaTack för möjligheten att prova en Cartier Tank. Det hade nog aldrig blivit av annars, av flera anledningar.
Jag hade låga förväntningar på den här passarounden. Jag anmäler mig ju tvångsmässigt till alla passarounds jag kan, men den här gången var jag nära att backa ur. För Cartier är inte ett märke som fångat mitt intresse, den såg ut att ha en väldigt tråkig tavla, den är för liten, den är Kvarts. Jag är väldigt glad att jag inte backade ut ur, som det visade sig, den mest spännande och givande passarounden jag deltagit i. Alla mina fördomar kom på skam.
Cartier är ett spännande, anrikt och inovativt klockföretag. Efter att ha läst på om märket känner jag att det är en riktig sleeper och utmanare till betydligt mer namnkunniga märken. Tidigare kände jag att om det stod Cartier på en tavla var det negativt, nu känner jag tvärtom.
Tavlan är nog den bästa jag sett i verkligheten (jag är iofs nästintill noob). Den enkla symmetriska layouten, romerska siffror och svart-vita kontrasten fungerar så bra i verkligheten. Jag är väldigt förvånad, och fortfarande efter en vecka, lite skeptisk. Den slimmade polerade boetten med några skruvar på sidorna är precis lagom kontrast till tavlan. Kronan är jag konstigt nog mer likgiltig inför, inte dålig, men den där wow-känslan jag förväntade mig uteblev (kom för tavlan istället). Likadant med de blånerade visarna, jättesnygga och balanserade, men inte heller de tar överhanden från tavlan. Bandet är tunt och styvt och fungerar fint med boetten. Viklåset är skitbra. Tunt och smidigt med ett snyggt spänne.
Storleken förbryllar mig. Den är för liten. Eller? Den har en närvaro på handleden trots att den inte väger något och är pluttliten, fast jag glömde dock bort att jag hade den på handleden vid något tillfälle. Som kostym-ur borde det vara lättare att hantera storleken, men jag fick inte tillfälle att prova (j-la sommarvärme). På wristshots ser det bra ut, när jag tittar ned känns det litet.
Kvarts funkar ju fint på ett kostymur med två händer. Tittar man noga ser man att minuten rör sig lite då och då. Skönt att tiden är rätt på ett ur man kanske bara använder då och då.
För att sammanfatta tycker jag Cartier Tank är en fantastisk klocka. Den är välbalanserad och med en fantastisk helhet, och jag tror att det är tavlan som balanserar upp allting. Jag hoppas att jag vinner den. Om jag inte vinner den kommer jag titta på Cartier när det blir dags att skaffa dress-ur framöver. Blir det inte Tank har jag funderar på Amercaine eller ffa Basculante. Kanske automat för att få lite, lite mer massa på handleden.
Återigen tack, och imponerande om ni orkat läsa så här långt!
Gör du ju inte alls det! Du vänder ju bara papperFick denna på posten igårSkall försöka hinna med en mer utförlig "öppning" senare. Sitter lite tjockt för tillfället.
![]()
Vaa! Ser ut som någon öppnat manualen.![]()
Förklarar varför jag inte hittade några...Alltså, man måste ju plugga på funktionerna...
Förklarar varför jag inte hittade några...
Nu har Tank #2 landat i Luleå, den nordligaste hållplatsen! Första intrycket: Liten men riktigt cool! Passar ändå hyfsat bra på mina handleder med 15cm i omkrets... Även om jag tror att även den lite större versionen hade passat. Krävdes en del kraft för att få igen spännet, vilket min handled fick lida av (se sista bilden). Överlag gillar jag dock klockan riktigt mycket, ska bli en kul vecka!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()