• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

marw

Panerai
2-Faktor
Köpte precis detta. Ritat 1969 av Sixten Magnusson. Byggt 70-71. Nu har vi ett par månader på oss att leta inredning till knappt 300 m2 totalyta. :D

89B77132-090B-4DC0-A54F-F3584314475D.jpeg
402EE0BB-E7BE-4E72-8137-4C0C15636A97.jpeg
A893A362-6F52-4A0C-8E31-C99FFF3E54DA.jpeg
Tycker mkt om ditt hus, väldigt mkt. Funderar dock på den där balkongen. Kan inte varit så orginal? Det får du kolla upp. En extremt viktig del av helheten som känns fel på ngt sätt, eller så har jag fel men tror inte det. Tror den är fixad och ändrad just nu tycker jag den känns fel estetiskt...
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Grymt läcker kåk @Fryken! Grattis! Intressant tid där teak och plast tävlar om uppmärksamheten. Spännande shopping ett tag:cigar:
Tack! Ja, det ska bli spännande.
Tycker mkt om ditt hus, väldigt mkt. Funderar dock på den där balkongen. Kan inte varit så orginal? Det får du kolla upp. En extremt viktig del av helheten som känns fel på ngt sätt, eller så har jag fel men tror inte det. Tror den är fixad och ändrad just nu tycker jag den känns fel estetiskt...
Är benägen att hålla med, men den finns med på originalritningen.
B9DF6925-6EB9-41D7-93E0-9E5C69294CB2.jpeg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Byt till orginal dvs breda ribbor och skippa den där överliggande. På ritning är det typ 11 breda och utan överpåliggande. Kommer se mkt bättre ut, mkt bättre. Grattis till det fina huset. Älskar det.
Tror du kikar på altantaket. Här en profilbild på balkongen. Oavsett kan jag säga att balkongen ej är prioriterad. :D
31E457EB-A182-4476-BA4D-12F326ECF679.jpeg
 

marw

Panerai
2-Faktor
Tror du kikar på altantaket. Här en profilbild på balkongen. Oavsett kan jag säga att balkongen ej är prioriterad. :D
31E457EB-A182-4476-BA4D-12F326ECF679.jpeg
Så klart. Hur som helst kan man få till den där balkongen typ gratis och fixa själv. Fint hus. Så rätt att köpa denna typ av objekt. Fixa efter hand. Utvändigt följ stilen. Invändigt gör som du vill men paja inget centralt i huset.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ägget är väldigt skön att sitta i enl mig, men jag tycker att svanen är finare.
fatolj-svanen-tyg-capture-darkgrey_233170.jpg
Den är fin, men inte något jag skulle köpa och ställa hemma.
Testade både ägget och Jetson innan vi handlade, och valet (för oss) blev relativt enkelt efter att ha provsuttit båda.
Ägget var helt enkelt inte bekväm att sitta i, hur snygg den än är.
 
Fick lite inspiration i den här tråden, tack. :)

Jag skulle önska lite tips på sköna fåtölj modell kontor, fast i hemmamiljö. Den skall vara placerad i hemmet och användas främst för kontorsarbete, men jag vill inte ha en typ kontorsstol á la Kinnarps eller liknande. Kontorsarbete betyder att jag sitter med min bärbara dator bekvämt bakåtlutat typ.

Har idag en Lamino som jag tycker om, kruxet är att jag inte sitter speciellt bra i den. Har också haft en Jetson men de är också för små för mig. Är typ 200 cm lång och väger +120 kg så dessa två blir liksom för korta i ryggen och gör att jag inte kan luta mig tillbaka bekvämt.

Tips mottages tacksamt.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Fick lite inspiration i den här tråden, tack. :)

Jag skulle önska lite tips på sköna fåtölj modell kontor, fast i hemmamiljö. Den skall vara placerad i hemmet och användas främst för kontorsarbete, men jag vill inte ha en typ kontorsstol á la Kinnarps eller liknande. Kontorsarbete betyder att jag sitter med min bärbara dator bekvämt bakåtlutat typ.

Har idag en Lamino som jag tycker om, kruxet är att jag inte sitter speciellt bra i den. Har också haft en Jetson men de är också för små för mig. Är typ 200 cm lång och väger +120 kg så dessa två blir liksom för korta i ryggen och gör att jag inte kan luta mig tillbaka bekvämt.

Tips mottages tacksamt.
Har du tittat på EA119? Jag når inte upp till din längd, men personligen tycker jag den är fantastisk för långa dagar vid datorn. Gungfunktionen är magisk.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Ägget växer ju mer man sitter i den, man behöver gosa in sig en stund - då börjar man uppskatta fastheten. :)
Ägget är väldigt skön att sitta i enl mig, men jag tycker att svanen är finare.
fatolj-svanen-tyg-capture-darkgrey_233170.jpg
Dito!
Ägget med en fotpall är grymt men kräver sin plats.
Svanen, som är både stilig och lite mer lättplacerad, upplever jag dock som totalt omöjlig att slappna av i efter en stunds snyggsittande.
 

TJ Mackey

Omega

demondave

Rolex
Köpte precis detta. Ritat 1969 av Sixten Magnusson. Byggt 70-71. Nu har vi ett par månader på oss att leta inredning till knappt 300 m2 totalyta. :D
89B77132-090B-4DC0-A54F-F3584314475D.jpeg
402EE0BB-E7BE-4E72-8137-4C0C15636A97.jpeg
A893A362-6F52-4A0C-8E31-C99FFF3E54DA.jpeg

Så sjukt bra! Följer en del ansvar med ett så vackert hus dock. Hoppas det blir renovering i original- eller tidstypisk stil efter hand.

Otroligt fint när interiör och exteriör på ett sånt hus hänger ihop och håller stilen.

Finns några hus i Kungsör i liknande stil i original arkitektritad funkisstil. Kan bli sugen på att flytta dit bara för ett sådant hus skull, trots att jag verkligen inte har någon anledning att bo i Kungsör eller ens i hus. Antar att industrierna i stan hade bra år då och att framtidstron var stark, ser inte ut att ha varit billiga hus som nya.
 

zeke_varg

Omega
Så sjukt bra! Följer en del ansvar med ett så vackert hus dock. Hoppas det blir renovering i original- eller tidstypisk stil efter hand.

Otroligt fint när interiör och exteriör på ett sånt hus hänger ihop och håller stilen.

Finns några hus i Kungsör i liknande stil i original arkitektritad funkisstil. Kan bli sugen på att flytta dit bara för ett sådant hus skull, trots att jag verkligen inte har någon anledning att bo i Kungsör eller ens i hus. Antar att industrierna i stan hade bra år då och att framtidstron var stark, ser inte ut att ha varit billiga hus som nya.
Extra spännande att du nämner Kungsör som iaf benämnts något tidigare år som orten i Sverige med lägst pris på bostäder. Mao en möjlighet att skaffa fint hus till ”rimligt” pris.
 

demondave

Rolex
Extra spännande att du nämner Kungsör som iaf benämnts något tidigare år som orten i Sverige med lägst pris på bostäder. Mao en möjlighet att skaffa fint hus till ”rimligt” pris.

Skulle gissa att det har att göra med industrier som lagt ned, men som hade en stark period typ -50 till -70.

Finns många sådana samhällen runt om i landet, många gånger kan man se vilka årtionden samhället blomstrade. Skönt vemodigt i vissa fall som Gyttorp, i andra som till exempel Lesjöfors, rent ut sorgligt. Gillar att reflektera över sånt när jag tillbringar många timmar bakom ratten runt om i landet.
 
Topp