• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Stefan S

Patek
2-Faktor
Måste ställa en fråga till er som är kunniga: Min AT hade stannat och jag skulle ställa tiden på den. När jag rörde lite på minutvisaren så började sekundvisaren att skaka lite fram och tillbaka. Är detta normalt?😖

Jag har inte märkt några andra konstigheter och fenomenet har inte visat sig när klockan är uppdragen.
Ja, det är normalt. Drar man upp den några varv med kronan så försvinner fenomenet.
 

sneJe

Breitling
Dräller av modellen inte ngt man behöver leta efter direkt.
Vad är syftet med din kommentar, för du har ju uppenbarligen fel?
För jag håller inte med, det finns 8st på Chrono24 och inte en enda på klocksnack... Så vad din tolkning av "dräller av" är vet jag inte, och jag bryr mig inte heller. Jag är nöjd med min AT i alla fall.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon kunnig som vet vad det här är för ref? Har kikat in den här väldigt länge, men har inte sett någon som den när jag googlat, så blir så klart lite tveksam.

Fråga säljaren, han har ju papper kvar enligt annonsen.
 

PJZ

Cartier
Någon kunnig som vet vad det här är för ref? Har kikat in den här väldigt länge, men har inte sett någon som den när jag googlat, så blir så klart lite tveksam.

Fin! Ett bra alternativ till Rolex gamla 36mm i helguld (116138). En klocka jag letat efter länge, men aldrig lyckats hitta i bra skick.

Så tack för tipset :D
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Fin! Ett bra alternativ till Rolex gamla 36mm i helguld (116138). En klocka jag letat efter länge, men aldrig lyckats hitta i bra skick.

Så tack för tipset :D

Jag gillar den skarpt! :) 116138 ser riktigt fin ut, kan tänka mig det inte är det lättaste att hitta en.

Bara hugga på den där! :) Själv måste jag investera i lite möbler och vitvaror osv pga flytt kommande månad, så tyvärr får ett köp för mig vänta ett litet tag till.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Första Omegan blev en AT 😃
Toknöjd minst sagt! 😍
9B80115D-AAB0-40C9-9AB7-A4C88A371BA5.jpeg
 

Socker

Cartier
2-Faktor
Vart inne på Aqua terra ett bra tag och till slut bestämde jag mig för denna. Stod länge i butiken och valde mellan 38mm och 41mm men till slut föll valet på 38an.

Vill även tacka Eriksson urhandel i Sumpan för deras tillmötesgående och mycket fina personal och service!

Bjuder på två snabba bilder.
 

Bilagor

  • BD266240-EA5C-45E2-A1CA-C0EB2596E95E.jpeg
    BD266240-EA5C-45E2-A1CA-C0EB2596E95E.jpeg
    570.3 KB · Visningar: 58
  • E11B37EB-FC15-4E3C-B8C9-D738A0F503E1.jpeg
    E11B37EB-FC15-4E3C-B8C9-D738A0F503E1.jpeg
    589.5 KB · Visningar: 60

johpe

Panerai
2-Faktor
Vart inne på Aqua terra ett bra tag och till slut bestämde jag mig för denna. Stod länge i butiken och valde mellan 38mm och 41mm men till slut föll valet på 38an.

Vill även tacka Eriksson urhandel i Sumpan för deras tillmötesgående och mycket fina personal och service!

Bjuder på två snabba bilder.
Har själv 38an, du gjorde helt rätt att ta den!
 

VikingCarrot

Breitling
Köpte min första klocka idag, och detta blir andra inlägget på forumet för mig efter att ha introducerat mig själv i presentationstråden! Valet föll på en Aqua Terra med silvertavla. Fick en väldigt bra deal på Chrono24 och är hur nöjd som helst! Bjuder på en bild, dagen till ära!
 

Bilagor

  • IMG20220513111352.jpg
    IMG20220513111352.jpg
    203.6 KB · Visningar: 63

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Köpte min första klocka idag, och detta blir andra inlägget på forumet för mig efter att ha introducerat mig själv i presentationstråden! Valet föll på en Aqua Terra med silvertavla. Fick en väldigt bra deal på Chrono24 och är hur nöjd som helst! Bjuder på en bild, dagen till ära!

Bra val! Om du har möjlighet så passar den även gudomligt på gummi.

627A7A23-ABA4-4769-8A6D-206C78335FB6.jpeg
 
Topp