Ivar31
Basic
Den vita har jag sålt, så absolut den blå.Vilken använder du oftast?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den vita har jag sålt, så absolut den blå.Vilken använder du oftast?
TackarRiktigt fin bild på den!
Vet inte vad deras officiella ståndpunkt är men jag kör mitt i ultraljud, det borde om inte annat vara mer skonsamt än den mjukaste borsten.Kan man tvätta gummibandet i ultraljudstvätt? Det med sömmar på sidorna.
18cm och med facit i hand så skulle jag ha köpt 38,5 isf 41,5 när jag stod inför det valet. Den blev rätt klart bättre när dom byggde om den till dagens 41.Ni som har eller har haft AT gen 1 eller AT gen 2, hur upplever ni dessa storlekar och hur stora handleder har ni?
Gen 1: 39,2 mm
Gen 2: 38,5 och 41,5
Har 17,5 mm handleder och funderar på att köpa någon av ovan varianter med svart urtavla, helst automatisk men överväger även kvarts om jag inte hittar någon automatisk som känns bra. Skicka gärna pm om någon är intresserade av att sälja.
Jag har en 38:a från 2022 där jag alternerar länk med gummi.Ni som har en AT (Gen 2 eller 3), går det bara att byta stållänken till Omegas gummi/läder?
Tack, visst passar bara Omegas egna gummi, dvs ingen Hirsch eller liknande?Jag har en 38:a från 2022 där jag alternerar länk med gummi.
Har även testat på läder men det föll mig inte i smaken.
(19 mm mellan bandhornen)
Mig veterligen är det nog bara Omega själva som erbjuder gummi till just AT.Tack, visst passar bara Omegas egna gummi, dvs ingen Hirsch eller liknande?
Håller med! Tropic eller typ sailcloth i mörkblått hade varit .Mig veterligen är det nog bara Omega själva som erbjuder gummi till just AT.
Däremot kan det säkert vara snyggt med tex ett 19 mm tropic-band i samma färg som tavlan.
Nja, skulle säga att vi är på Gen 4 nu (8800/8900 som kom 2017) och det är den enda som Omega tagit fram OEM-gummi till. Har sett på andra forum att folk har krängt på detta på sina 8500 men det ser inte riktigt "rätt" ut IMO.Ni som har en AT (Gen 2 eller 3), går det bara att byta stållänken till Omegas gummi/läder?
Kan bara hålla medVäldigt trevligt med länken på när temperaturen är jämn och rätt
Har en svart AT38 med länk+gummi uttagen -21 som jag funderar på att låta gå vidare. Skicka dm om fortfarande aktuelltFina pjäser! Hade en Seamaster 300 tidigare men börjar bli sugen på en AT38 med gummi, ingen som funderar på sälja sin..?
Inget som lockar.....Vad är gruppens åsikter om Duplantis nya AT som Omega vill ha 677.800:- för?
Aqua Terra 150 M Seamaster Titan Chronometer Uhr 220.92.41.21.03.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Aqua Terra 150 M 41 mm, Titan mit Kautschukband Uhren - 220.92.41.21.03.002!www.omegawatches.com
Lite åsikter här https://klocksnack.se/threads/omegatråden.54123/page-461#post-4849211Vad är gruppens åsikter om Duplantis nya AT som Omega vill ha 677.800:- för?
Aqua Terra 150 M Seamaster Titan Chronometer Uhr 220.92.41.21.03.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Aqua Terra 150 M 41 mm, Titan mit Kautschukband Uhren - 220.92.41.21.03.002!www.omegawatches.com
Provade den "nya" AT:n med svart tavla i 38 mm (ref 220.10.38.20.01.004).
Tycker den var riktigt trevlig . Någon mer som provat den, vad tycker ni i så fall?
Edit: Ni som har någon av Shades - har ni haft problem med passformen på länken m h t att det inte finns halvlänkar?
Lånad bild från Fratello: