• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Kan man tvätta gummibandet i ultraljudstvätt? Det med sömmar på sidorna.
Vet inte vad deras officiella ståndpunkt är men jag kör mitt i ultraljud, det borde om inte annat vara mer skonsamt än den mjukaste borsten.
IMG_4244.jpeg

Ni som har eller har haft AT gen 1 eller AT gen 2, hur upplever ni dessa storlekar och hur stora handleder har ni?

Gen 1: 39,2 mm
Gen 2: 38,5 och 41,5

Har 17,5 mm handleder och funderar på att köpa någon av ovan varianter med svart urtavla, helst automatisk men överväger även kvarts om jag inte hittar någon automatisk som känns bra. Skicka gärna pm om någon är intresserade av att sälja.

Ni som har eller har haft AT gen 1 eller AT gen 2, hur upplever ni dessa storlekar och hur stora handleder har ni?

Gen 1: 39,2 mm
Gen 2: 38,5 och 41,5

Har 17,5 mm handleder och funderar på att köpa någon av ovan varianter med svart urtavla, helst automatisk men överväger även kvarts om jag inte hittar någon automatisk som känns bra. Skicka gärna pm om någon är intresserade av att sälja.
18cm och med facit i hand så skulle jag ha köpt 38,5 isf 41,5 när jag stod inför det valet. Den blev rätt klart bättre när dom byggde om den till dagens 41.

Ni som har en AT (Gen 2 eller 3), går det bara att byta stållänken till Omegas gummi/läder?

Ni som har en AT (Gen 2 eller 3), går det bara att byta stållänken till Omegas gummi/läder?
Nja, skulle säga att vi är på Gen 4 nu (8800/8900 som kom 2017) och det är den enda som Omega tagit fram OEM-gummi till. Har sett på andra forum att folk har krängt på detta på sina 8500 men det ser inte riktigt "rätt" ut IMO.

Provade den "nya" AT:n med svart tavla i 38 mm (ref 220.10.38.20.01.004).
Tycker den var riktigt trevlig :) . Någon mer som provat den, vad tycker ni i så fall?

Edit: Ni som har någon av Shades - har ni haft problem med passformen på länken m h t att det inte finns halvlänkar?

Lånad bild från Fratello:
Aquaterra-33.jpg

Senast ändrad:
Provade den "nya" AT:n med svart tavla i 38 mm (ref 220.10.38.20.01.004).
Tycker den var riktigt trevlig :) . Någon mer som provat den, vad tycker ni i så fall?

Edit: Ni som har någon av Shades - har ni haft problem med passformen på länken m h t att det inte finns halvlänkar?

Lånad bild från Fratello:
Aquaterra-33.jpg

Jag har testat i butik vid några tillfällen. Jag gillar den, skön länk! Men jag har aldrig testat den anpassad efter mig, utan bara det vanliga som är några storlekar för stort + en kudde😊
Men jag tror på denna nya länken! Har själv den föregående modellen på länk och tycker att den känns sisådär efter en heldag.

Tillbaka
Topp