Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket hål använder du?. Sista eller nästa sista?Jag har standard till min AT och sitter perfekt på min 16,5 arm!
Vilket hål använder du?. Sista eller nästa sista?
Ser ju bra ut, men tror det hade funkat med det korta också?Näst innersta:
![]()
Risken hade, för mig, varit att då kanske låset hade hamnat lite fel på min arm…jag vill ha det lite mer kl 6 än centrerat.Ser ju bra ut, men tror det hade funkat med det korta också?
Absolut en sak att tänka på, kan ju kännas helt fel annars. Det bästa såklart att prova innan köp.Risken hade, för mig, varit att då kanske låset hade hamnat lite fel på min arm…jag vill ha det lite mer kl 6 än centrerat.
Absolut!Absolut en sak att tänka på, kan ju kännas helt fel annars. Det bästa såklart att prova innan köp.
Sett på annat forum.
There are 3 lengths for AT38 rubber strap:
CVZ007681 standard length that comes with the watch if you order in rubber. it’s approx 10cm at the long strap. It is ok for >6.5” wrist but will be on the last hole
CVZ007682 short
CVZ007683 long
Bra sak att tänka på! Stort tack för input!Risken hade, för mig, varit att då kanske låset hade hamnat lite fel på min arm…jag vill ha det lite mer kl 6 än centrerat.
Ser inte klockan för all teak däckAT i sin rätta miljö️
![]()
Du menar att du hör rotorn snurra runt? Fullt normalt i så fall.Jag har inte tänkt på det tidigare men reagerade över ett svagt ljud ifrån min AT 38mm när jag rörde på handleden. Jag vet inte om det alltid funnits där?! (Har kanske inte haft det så tyst runt ikring mig de senaste åren) Ljudet uppstår när rotorn rör på sig. Urverk 8800.
Är det samma för er andra? Någon som vet om det är normalt?
Ja det precis! Tack!Du menar att du hör rotorn snurra runt? Fullt normalt i så fall.
Snyggt!Omega lördag![]()
Tack kompisSnyggt!![]()
Jäklar va snygg
Tack!Jäklar va snygg![]()
Kul! Hur länge har du haft din? Måste säga att det är väldigt få klockor jag blivit så förtjust i så snabbt. Den har typ allt jag vill ha. För nästan tjugo år sedan köpte jag en Railmaster och den var jag OWG med i drygt tio år. På samma sätt känner jag med den här. Det är den perfekta allroundklockan som jag kan ha till allt. Det är som att den är gjord för mina behov. Jag har trycktestat den, så nu har jag den i duschen och badkaret också.Kul med en bror i tråden! Min hälsar
![]()
Jag har haft min i drygt två år. Hur länge har du haft din, nyköpt? Var ett ganska impulsivt köp som jag inte ångrar en sekund! Men jag känner ungefär som du, den funkar fan till allt. Grymma proportioner och bra storlek, glad att jag fick tag i en 36mm speciellt eftersom enbart första generationen gjordes i 36mm. Vilken strl har du?Kul! Hur länge har du haft din? Måste säga att det är väldigt få klockor jag blivit så förtjust i så snabbt. Den har typ allt jag vill ha. För nästan tjugo år sedan köpte jag en Railmaster och den var jag OWG med i drygt tio år. På samma sätt känner jag med den här. Det är den perfekta allroundklockan som jag kan ha till allt. Det är som att den är gjord för mina behov. Jag har trycktestat den, så nu har jag den i duschen och badkaret också.![]()
Fick den igår! Glad som en speleman just nu, för det är minst sagt skralt utbud om man vill ha den här tavlan, i 36 mm, i fint skick och med alla tre kort. Den går inom COSC och länken är i väldigt fint skick, inte alls stretchig och uttöjd vid låset som jag sett många andra exemplar lida av. Förre ägaren hade den på läderband på bilderna, så jag misstänker att länken inte använts särskilt mycket, den är verkligen i kanonskick. Det enda som saknas är box och manual. Funderar på lägga ut en köpesannons och att komplettera med box "bara för att".Jag har haft min i drygt två år. Hur länge har du haft din, nyköpt? Var ett ganska impulsivt köp som jag inte ångrar en sekund! Men jag känner ungefär som du, den funkar fan till allt. Grymma proportioner och bra storlek, glad att jag fick tag i en 36mm speciellt eftersom enbart första generationen gjordes i 36mm. Vilken strl har du?
Skönt, jag ska få tummen ur att trycktesta min snart också så har man det ur värden...![]()
Fasen vad kul, stort grattis!!Fick den igår! Glad som en speleman just nu, för det är minst sagt skralt utbud om man vill ha den här tavlan, i 36 mm, i fint skick och med alla tre kort. Den går inom COSC och länken är i väldigt fint skick, inte alls stretchig och uttöjd vid låset som jag sett många andra exemplar lida av. Förre ägaren hade den på läderband på bilderna, så jag misstänker att länken inte använts särskilt mycket, den är verkligen i kanonskick. Det enda som saknas är box och manual. Funderar på lägga ut en köpesannons och att komplettera med box "bara för att".
![]()
Fullset till och med! Underbart. Ja, 2500C som sitter i dessa verkar vara riktigt stabila. Och tunna framförallt!Fasen vad kul, stort grattis!!
Ja man ser inte mycket av den här modellen ute på marknaden. Finns väl ett par på chrono men inte många fullset och som du säger är skicket väldigt varierande. Jag hade nog rätt tur med mitt köp, också fint skick (någa hairlines på de polerade delarna) när jag köpte den. Alla tillbehör med dessutom, och uttagen på NK enligt certet
Har inte servat eller ens kollat hur väl den håller tiden, har aldrigt lagt märke till någon speciell tidsavvikelse så inte känts nödvändigt. Omega verkar onekligen ha gjort ett bra jobb med de uppdaterade 2500 urverken!
Verkligen! Ruskigt bra klocka som är väldigt bekväm på handleden Tavlan är fantastisk, lagom mycket sunburst och den får lite olika nyanser beroende på ljus.Fullset till och med! Underbart. Ja, 2500C som sitter i dessa verkar vara riktigt stabila. Och tunna framförallt!