Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg!Dubbelpostar av ren eufori.
Ser onekligen ut som det. Fan, vad pinsamt...Snygg!
Samma tröja som i min post!? :
https://klocksnack.se/threads/den-stora-omega-aqua-terra-tråden.73124/page-24#post-2132582
Haha..
Den växer i mina ögon. Helt klart!Dagsljusbild
Den gör ju det. Först jag såg den i Berlin i september var jag skeptisk, sen någon dryg månad senare hos Bergströms som hade exakt denna så kände jag att den här är ju RIKTIGT bra!Den växer i mina ögon. Helt klart!
Grattis! Farsan skaffade samma färgkombo och den är riktigt fin när solen ligger på.Slänger in ett par bilder på min nya AT. Måste säga att jag är helnöjd efter att ha haft den i min ägo i drygt en månad.
Verkligen, och förhoppningsvis är det någonting man får erfara oftare framöver. Solen lyser minst sagt med sin frånvaro just nu...Grattis! Farsan skaffade samma färgkombo och den är riktigt fin när solen ligger på.
Ja, detta vädret är inget att hurra för...Verkligen, och förhoppningsvis är det någonting man får erfara oftare framöver. Solen lyser minst sagt med sin frånvaro just nu...
Firade en månad med min i förra veckan! Oxå utan sol.Slänger in ett par bilder på min nya AT. Måste säga att jag är helnöjd efter att ha haft den i min ägo i drygt en månad.
Tur att den är riktigt snygg ändå!Firade en månad med min i förra veckan! Oxå utan sol.
Kan du ge exempel (eller ännu bättre: punkta) på var det skiljer sig?Vill inte dissa quartz'arn i sig men det skiljer mer än bara urverket. Quartz'arn är mera budget i detaljer och utförande, det märker du om du jämför dom. Räcker att kolla bilder egentligen. Faktiskt har quartz'arn blivit mer och mer budget för varje version (den sista har väl idag utgått även om man hittar nya i butiker och någon ny AT quartz kommer nog inte?), vill man ha en sådan så skulle jag nog spana efter föregående utgåvor beg.
Räcker ju att nämna tavlan med index och logo samt visare. Senaste AT quartz har tavla med tryckta index, logo och teakmönster med noll sunbursteffekt. Visarna skall vara rhodiumpläterade. AT 8500 skall enl Undersköterskan ha visare, index och logo i solitt vitguld. Tavlan har sunbursteffekt och är lackerad. Tidigare AT quartz hade i alla fall applicerade rhodiumpläterade index och logo. Tycker första versionen quartz'arna utan teakmönster är den bästa, ligger en silvertavlad på K&S just nu.Kan du ge exempel (eller ännu bättre: punkta) på var det skiljer sig?
Tack för utförligt svar. Men boett och länk är bekräftat same-same?Räcker ju att nämna tavlan med index och logo samt visare. [...]
Tror det bortsett från ingen PCL på quartz (vilket iofs flera tycker är ett plus) och ingen glasbaksida. Länken väl en ickefråga då det är det minst bra-iga på hela modellen om man säger så (min åsikt). När du säger det så har jag väl också läst att dom prutat och satt in ett billigare quartz-verk i den sista versionen.Tack för utförligt svar. Men boett och länk är bekräftat same-same?
Tycker själv att den nya AT:n är ganska svårfotad och ser, precis som du säger, ganska billig ut i vissa vinklar. Har dock fått för mig att den gamla är mer lättfotad än den nya, varför jag har fått för mig det vet jag dock inte.Inte för att förstöra stämningen i tråden eller så, men jag tycker till skillnad från föregående postare att AT-tavlan ofta ser rätt billig och risig ut på bild. Med många undantag såklart.
Här i tråden så visas det upp många bilder som visar motsatsen! Är det en svårfotad klocka?
Bli inte arga på mig nu , jag är själv väldigt sugen på en AT som allround-klocka.