• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

B4EC09EC-3A0C-49C8-A4AD-6ABBC8BBA69C.jpeg

En lyckad kopia från samma koncern?

Testade nya Aqua terran igår igen hos Erikson Urhandel. Bägge är 38 mm modellen med svart och blå tavla. Är ruggigt sugen men rätt svårt o välja vilken färg bara...:(
...
En blå klocka är roligt att ha och tycker Omega gör dom bästa blåa (AT, PO och SMP). Varvar man man andra så har man antagligen redan en svart. Är man OWG så är svart lite enklare då det passar till allt, sen om man vill varva länken med läderband så är den blåa lite svår färgmässigt. Men tycker den här senaste svarta har kännts lite tam på något sätt och föredrar faktiskt föregångaren som jag tycker hade en härlig svart färg.

B6EE9647-B2FC-4ADA-BE1A-5314EB8D0A37.jpeg

Min blåa AT överlägset, men den här är mysig den med, precis som speedyn har den sin egen charm :)

Skulle dock inte banga en ”Gauss-AT” om finanserna tillåtit det, skulle va en rolig trippel. :)
Gillar denna kombon av lite creme vit och roséguld! Riktigt nice! Hade själv en 41,5 mm som jag flippat. Lite för stor, men en 38,5 mm som är lite ovanlig för denna vore klockren!

Är det svårt att justera länken, är det något man (med rätt verktyg) väg göra själv eller ska man låta experterna göra detta?

Är det svårt att justera länken, är det något man (med rätt verktyg) väg göra själv eller ska man låta experterna göra detta?

Ganska så lätt givet att du har rätt mejsel! :) Du skruvar ut en pytteskruv i sidan på länken, sen kan du enkelt tippa ut själva sprinten som ligger löst innuti hålet. Samma procedur fast omvänt när du ska fästa en länk!

Nej är man van o ha bra mejsel är det inga problem. Men kunde inte Eriksson justerat länken åt dig? Tyckte jag läste att du köpt den där? :)
Japp, Erikson justerade länken efter min handled. Klockan är dock en present till min pappa som fyller 68 år (var lite otydlig med det innan i tråden). Den sitter helt ok på hans handled om än något tight, därför tänkte vi justera den själva.

Tillbaka
Topp