• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

En Aqua Terra 42mm
90AA1BDA-958A-4D12-9D8B-5AFC5A26D5C9.png

Sjukt sugen på 2502.50. Det finns närmast en vintage-charm över den. Så som beaters såg ut förr - bara borstat stål, enkel och relativt slim. Den ska vara bekväm, enkel att läsa och tåla stryk. Noll bling.

Vet någon om det nya AT gummit passar till föregående AT modell?
Är osäker, de har ju gjort om bandhornen på den nya så stiften kanske inte matchar helt.
Också tveksam. Även om det går på så är det designat för den nya modellen. Det blir inte hundra och med tanke på prislappen så är det nog inget att fundera vidare på. Men du kan ju prata med en AD eller kontakta Omega direkt
https://www.omegawatches.com/myomega/contact-us/

IMG_8200.JPG
IMG_8197.JPG
IMG_8167.JPG
IMG_8179.JPG
IMG_8180.JPG
IMG_8181.JPG
Jorå man tittade förbi Franks ur och kom inte ut tomhänt :)
Provade både 38 och 41, då jag har extremt smala handleder så tyckte ja 38:an skulle va bäst men min fru skrattade och sa ne det dår ser ju ut som en damklocka och så provade ja 41:an och den är stor men min fru tyckte den såg mycket bättre ut fast den äter upp min handled.
Hursom så är jag supernöjd och bär sällan kostym, så 41:an är stor men känns mer sportig vilket passar mig bättre.

Måste säga att Aqua terra kan va den skönaste vackraste klocka jag äger och då har ja rolex m.m
Omega har verkligen lyckats med AT och den kommer skiljas från mig enbart den dagen någon tar den från min stela döda kropp.
Gör likadant vilken dag som helst..puh va snygg den är Grattis

Hej, Har nu silat ner mina olika val på klockor till Omega Aqua terra. Detta blir min första klocka så har inte så bra koll vart jag kan hitta/köpa en begagnad Aqua terra. Letar efter den blåa urtavlan men fortfarande osäker vilken diameter. Är det någon som har några tips vart jag ska leta eller vart det finns någon till salu?

Står i begrepp att införskaffa mig en AT , gillar 41mm med den svarta tavlan mer och faktiskt också när datumtavlan ligger vertikalt neråt i stället för horisontellt. Är det bara 220.10.41.21.01.001 som har datumtavlan så och alltså 2018 modell eller har även tidigare ref det? Sen, vad anser ni om att köpa den ny alternativt beggad? Men förutsättning att man KANSKE vill byta/sälja vidare vid något tillfälle. Alltså för att kostaden i värdeminskning inte skall bli för hög.
Allt gott

På lördag blir det biltur till göteborg för utprovning av klocka, som det ser ut nu är siktet inställt på en 38 mm med blå urtavla på länk. Men som sagt irl är det alltid annorlunda än på bild.
Ser att mywatch listar den för ca 43 tkr
Och butik ca 47.
Dock kan man fråga sig varför det inte är större prisskillnad på 2 generationens och den sista utgåvan ?
Ngn som har ett svar el teori ?

På lördag blir det biltur till göteborg för utprovning av klocka, som det ser ut nu är siktet inställt på en 38 mm med blå urtavla på länk. Men som sagt irl är det alltid annorlunda än på bild.
Ser att mywatch listar den för ca 43 tkr
Och butik ca 47.
Dock kan man fråga sig varför det inte är större prisskillnad på 2 generationens och den sista utgåvan ?
Ngn som har ett svar el teori ?
För att den förra generationen är snyggare såklart! ;)

Hej,
Testar igen. Står i begrepp att införskaffa mig en AT , gillar 41mm med den svarta tavlan mer och faktiskt också när datumtavlan ligger vertikalt neråt i stället för horisontellt. Är det bara 220.10.41.21.01.001 som har datumtavlan så och alltså 2018 modell eller har även tidigare ref det? Sen, vad anser ni om att köpa den ny alternativt beggad? Men förutsättning att man KANSKE vill byta/sälja vidare vid något tillfälle. Alltså för att kostaden i värdeminskning inte skall bli för hög.
Allt gott

Hej,
Testar igen. Står i begrepp att införskaffa mig en AT , gillar 41mm med den svarta tavlan mer och faktiskt också när datumtavlan ligger vertikalt neråt i stället för horisontellt. Är det bara 220.10.41.21.01.001 som har datumtavlan så och alltså 2018 modell eller har även tidigare ref det? Sen, vad anser ni om att köpa den ny alternativt beggad? Men förutsättning att man KANSKE vill byta/sälja vidare vid något tillfälle. Alltså för att kostaden i värdeminskning inte skall bli för hög.
Allt gott
Är inte datumvisning klockan 6 just det nya med den senaste versionen.

Är inte datumvisning klockan 6 just det nya med den senaste versionen.
Jo precis, jag tycker det är snyggare när den ligger vertikalt neråt, alltså vid 6. Kanske var otydligt skrivet. Däremot om det är så att det endast är den nya som har det innebär det väl att inga tidigare modeller har det, vilket egentligen svarar på min fråga.

Gillar oxå det är i samma situation som dig å ska införskaffa inom en snar framtid.
Ska ner till Gbg i helgen å prova aqua terran. Däremot har jag en hangup på oyster perceptual oxå så blir att testa båda

66A63EB9-E1F1-49CB-A6DC-3EE245000269.jpeg
Jo precis, jag tycker det är snyggare när den ligger vertikalt neråt, alltså vid 6. Kanske var otydligt skrivet. Däremot om det är så att det endast är den nya som har det innebär det väl att inga tidigare modeller har det, vilket egentligen svarar på min fråga.

Det finns en day-date variant av förra modellen som hade datum kl 6, och utskriven dag vid kl 12. Då får du både det, dag och vertikala linjer i tavlan. Riktigt snygg, men dyrare.

Bilden är skamlöst stulen från nätet.

Gillar oxå det är i samma situation som dig å ska införskaffa inom en snar framtid.
Ska ner till Gbg i helgen å prova aqua terran. Däremot har jag en hangup på oyster perceptual oxå så blir att testa båda
A den är riktigt schyst. Låter som en bra idé. Dela gärna med dig om dina upplevelser efter du testat. Oyster perceptual är fin den med. Befinner mig i utlandet, men tänkt att testa en AT hos en AD i gbg när jag är hemma jag med.

Tillbaka
Topp