• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

66A63EB9-E1F1-49CB-A6DC-3EE245000269.jpeg

Det finns en day-date variant av förra modellen som hade datum kl 6, och utskriven dag vid kl 12. Då får du både det, dag och vertikala linjer i tavlan. Riktigt snygg, men dyrare.

Bilden är skamlöst stulen från nätet.
Den är riktigt clean och som du säger, får med egentligen allt det jag önskar. Day date är ju ett + dessutom, riktigt snyggt. A förstår att den är lite dyrare, är det en svår ref att få tag i? Bara sett den någon gång innan kanske och tror dessutom inte sett någon annons om den iaf här på KS.

Min med ref 231.10.42.22.03.001 är från mars 2015. Tavlan är helt magisk på denna.

IMG_0724.jpg
Sjukt snygg! Vad har du för åsikter kring eventuellt köpa en ny eller begagnad? I detta fallet hade det kanske blivit svårt eftersom jag vet inte om de har några nya an day daten men generellt för ATn?

Sjukt snygg! Vad har du för åsikter kring eventuellt köpa en ny eller begagnad? I detta fallet hade det kanske blivit svårt eftersom jag vet inte om de har några nya an day daten men generellt för ATn?
Jag är osäker om denna ref finns att köpa ny idag. Jag har sett några till salu på KS men det är ett tag sedan. Googla ref.nr så får du flera träffar. Jag köpte denna ny av en svensk AD och betalade då 50K.
Edit, jag googlade och den finns fortfarande till salu bland annat på Uret.se. Även Krons Ur har denna ref.

Jag är osäker om denna ref finns att köpa ny idag. Jag har sett några till salu på KS men det är ett tag sedan. Googla ref.nr så får du flera träffar. Jag köpte denna ny av en svensk AD och betalade då 50K.
Edit, jag googlade och den finns fortfarande till salu bland annat på Uret.se. Även Krons Ur har denna ref.
Aa okej, såg några på Chrono men gjorde en snabbsökning. Annars är väl egentligen 220.10.41.21.01.001 och alltså den senaste modellen intressant. Osäker på om man skall köpa den ny eller inte bara. Tack för informationen!

A den är riktigt schyst. Låter som en bra idé. Dela gärna med dig om dina upplevelser efter du testat. Oyster perceptual är fin den med. Befinner mig i utlandet, men tänkt att testa en AT hos en AD i gbg när jag är hemma jag med.
Haha ledsen å göra dig besviken men kom ut med en breitling heritage nya modellen samt 3 original band till bra pris å en flarra skumpa ifrån bergströms idag
Torska fullständigt. Men återkommer nog till aqua terra när ekonomin hämtat sig
De såg jättefina ut och satt gött,
Mvh

Haha ledsen å göra dig besviken men kom ut med en breitling heritage nya modellen samt 3 original band till bra pris å en flarra skumpa ifrån bergströms idag
Torska fullständigt. Men återkommer nog till aqua terra när ekonomin hämtat sig
De såg jättefina ut och satt gött,
Mvh
HAHA, Grattis! Fick du med allt från Bergströms? Ändå väldigt glad för din skull! Vill du ladda upp lite billder på det nya inköpet? vore väldigt kul.
Allt gott
// medurs

HAHA, Grattis! Fick du med allt från Bergströms? Ändå väldigt glad för din skull! Vill du ladda upp lite billder på det nya inköpet? vore väldigt kul.
Allt gott
// medurs
Haha
Ajjemän ett gummi med viklås samt ett nylon/gummi med gult inslag kommer bli snyggt och sist men inte minst ett mörkbrunt kalvskinn som kommer på posten nästa vecka då rätt strlk saknades
Å bubblet oxå såklart
Slänger upp mer bilder när jag bytt band

Bilagor

• 20180428_160759.jpg
    20180428_160759.jpg
    221.9 KB · Visningar: 9
  • 20180428_160803.jpg
    20180428_160803.jpg
    238.6 KB · Visningar: 8
Haha
Ajjemän ett gummi med viklås samt ett nylon/gummi med gult inslag kommer bli snyggt och sist men inte minst ett mörkbrunt kalvskinn som kommer på posten nästa vecka då rätt strlk saknades
Å bubblet oxå såklart
Grattis! Enda Breitlingmodellden som på riktigt är snygg ;)

Haha
Å bubblet oxå såklart
Schyst! Håller inte med om att det är enda snygga bratten, men tycker att heritage är riktigt fin. Diskret men ändå en bjässe. Grattis igen, verkar som det blev en rätt bra deal i varje fall. Men ATn satt också gött på handleden eller?

Schyst! Håller inte med om att det är enda snygga bratten, men tycker att heritage är riktigt fin. Diskret men ändå en bjässe. Grattis igen, verkar som det blev en rätt bra deal i varje fall. Men ATn satt också gött på handleden eller?
Absolut jättefin så den finns kvar i skallen men försöker nog satsa på en rolex milgauss istället i den genren. Den känns lite maffigare trots dressade look

Hur upplevs nya aqua terran på höjden? :) Börjat bli sugen att testa en sådan, den blå är som väntat fantastiskt fin!

Jäklar vad sugen jag är på blå AT!
Provar runt lite på andra sidan Atlanten men jag får inte ner dom till samma pris som december rabatten i Sverige och jag vill inte vänta till december.....
Alternativet är jomashop men grå handlade tycker jag inte är intressant om det inte är betydligt billigare, vilket det inte är just nu.
Svårt beslut, tar en öl och badar för att skingra tankarna.
En riktigt snygg GS GMT, ligger ute på sälj, hmmm, attans att det var en märke på bandhornet.
Velar vidare.
IMG_20180502_215158232.jpg
IMG_20180430_114910783_BURST001.jpg

Provar runt lite på andra sidan Atlanten men jag får inte ner dom till samma pris som december rabatten i Sverige och jag vill inte vänta till december.....
Alternativet är jomashop men grå handlade tycker jag inte är intressant om det inte är betydligt billigare, vilket det inte är just nu.
En riktigt snygg GS GMT, ligger ute på sälj, hmmm, attans att det var en märke på bandhornet.
Velar vidare.
Köpa utanför EU är ingen bra affär med tanke på att moms tillkommer. Med dagens kronkurs når du inte 25% på svensk listpris hos någon europeisk gråhandlare, dryga 38 (inkl alla kostnader) verkar vara det lägsta man kan komma undan med enl chrono24 men det är ändå det billigaste du kan hitta. Svensk listpris har inte gått upp men med tanke på kronan så kan det nog göra det innan december, vi vet inte heller om Rob kommer att ge något erbjudande då. Hade försökt förhandla med svenska AD om jag var du, du kommer inte ner till dom dom europeiska gråhandlarna men det behöver inte bli så himla mycket dyrare.

Senast ändrad:
34FB326B-B218-4C83-8DE6-127B35F8C9C2.jpeg
Velar vidare.
Kan bara elda på lite. Sjukt nöjd med min, en vecka gammal bara dock...

Tillbaka
Topp