medurs
Basic
Sjukt snyggt! Vad kostade bandet? Det är omegas egna va?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt snyggt! Vad kostade bandet? Det är omegas egna va?
Omegas ja. vet inte om jag vågar svara, någon kan ju läsa ...Sjukt snyggt! Vad kostade bandet? Det är omegas egna va?
Köper det! Kan ju faktiskt kolla upp det själv.Omegas ja. vet inte om jag vågar svara, någon kan ju läsa ...
Men listpris inkl pinnar och dekoration, viklås var drygt 9 ...
Lite osäker, tror ingen har testat. Den nya boetten är ju omdesignad så det kan vara lite olika placeringar på hålen.Tror att det tagits upp tidigare, men passar gummibanden på den äldre generationen också?![]()
Autavian är ju trevligAlla bilder och snack om tillbehör får mig väldigt sugen på en 38.5mm "gammla referensen" med lodräta linjer i tavlan. Det stod mellan denna och Heuer Autavia Heritage när jag var i köpsvängen sist och nu börjar det suga i magen igen...![]()
Omegas ja. vet inte om jag vågar svara, någon kan ju läsa ...
Men listpris inkl pinnar och dekoration, viklås var drygt 9 ...
Gummibandet är värt priset.Stor del av kostnaden är ju viklåset så det blir billigare sen att byta bara bandet. Funderar på att köpa ett svart som komplement till mitt blåa.
Vi vet inte, men tveksamt. Även om det skulle passa med hålen så ser det nog inte lika bra ut, det är ju designat för den nya. Bandhornens längd skiljer väl något, längre på den gamla?Tror att det tagits upp tidigare, men passar gummibanden på den äldre generationen också?![]()
Nu är minnet lite dåligt men jag har för mig att jag betalade 4k för viklåset och 3k för gummit. Ska se om jag kan leta upp kvittot när jag är tillbaka på hemmaplan.Fått lite olika listpriser, en i denna tråd och en av AD. I tråden skrev någon runt 7,3K och av av AD fick jag lrunt 7,5K. Men inga 9K i alla fall (?). Detta för komplett set med viklås, gummi och ändlänkar. Enbart gummit ligger nog på under hälften, kanske 3K ?
Kortfattat så försvann datumramen på 3:e generationens AT8500 som kom 2015 (var det väl?). Plusvärdet med den jämfört med tidigare är att den pallar för magnetfält på 15K Gauss.Visst jag kan googla i evighet el fråga AT experter direkt. Precis köpt en AT 8500 och upptäckt en sak jag inte tänkt på tidigare och det var att min saknar ramen runt datumet. Hur ser det ut på de olika årsmodellerna? På Quartz klockorna verkar det vara genom gående men de bilder jag hittar är det mest ram runt. Någon som har svar?
#undersköterskan kanske?
Mvh
Kortfattat så försvann datumramen på 3:e generationens AT8500 som kom 2015 (var det väl?). Plusvärdet med den jämfört med tidigare är att den pallar för magnetfält på 15K Gauss.
Mycket trevlig rent av, men Aqua Terra är ju också en väldigt välbyggd klocka!Autavian är ju trevlig![]()
Tycker Omegas original är snyggare dock. Funderar på att komplettera med ett svart också.Vem blir först med denna kombon? Såg skarpt ut
![]()
Vem blir först med denna kombon? Såg skarpt ut
![]()
Detta såg inte illa ut, vilken storlek är detta, och hur sitter den/gör den sig jämfört med din Explorer 1:a?Bara för att bumpa tråden
![]()
Grattis!Ibland tar det tid och ett par klockor innan man inser att man var ganska rätt ute när klockintresset tog fart.![]()
Välkommen tillbaka kära AT i 38,5 mm med blå tavla
![]()
![]()
![]()
?Grattis!
Jag börjar förstår jag varför jag inte får PM tillbaka från säljaren.
Mycket tyder på att just den klockan fortfarande finns aktiv på köp/sälj.?
Ursäkta min nyfikenhet
Mvh roffe
Mycket tyder på att just den klockan fortfarande finns aktiv på köp/sälj.
Jag skickade PM om intresse att köpa den för någon dag/ar sedan men har inte fått svar från säljaren.
Mitt svar gav uttryck av att jag förstår att Dbrasco var före mig i kön och säljaren inte vill köra sälj process parallellt mot två köpare samtidigt, vilket jag för övrigt tycker är snyggt av säljaren.
Vem blir först med denna kombon? Såg skarpt ut
![]()
Absolut, "först att anmäla intresse", men man borde kanske ha hyfs nog att iaf svara och berätta att man diskuterar ev affär med någon annan. Och tacka för intresse/säga att man hör av sig om den intressent som man nu diskuterar med inte väljer att köpa.Mycket tyder på att just den klockan fortfarande finns aktiv på köp/sälj.
Jag skickade PM om intresse att köpa den för någon dag/ar sedan men har inte fått svar från säljaren.
Mitt svar gav uttryck av att jag förstår att Dbrasco var före mig i kön och säljaren inte vill köra sälj process parallellt mot två köpare samtidigt, vilket jag för övrigt tycker är snyggt av säljaren.