• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

JPSwe

Omega
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för att korta länk?
Fick pris på 950kr när jag frågade idag. De var AD för longines Tag och Tudor bla. Men eftersom klockan inte vart köpt där så va det 950kr för omega..... .. .
Det går att göra själv, visst kostar det några kronor att inhandla det man saknar men efter några gånger så har investeringen betalat sig.
Se själv hur det kan göras. https://klocksnack.se/threads/korta-omega-länk-själv.96812/
 

bjowes

Breitling
Så var man äntligen stolt ägare av en Aqua Terra. Det blev originalmodellen med blå sunbursttavla. Sitter som gjuten på armen!
Tack för råd och stöd, här kommer bilderna som "belöning"
IMG_2418.jpg


IMG_2421.jpg


IMG_2425.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Vad tror ni det blir för uppgradering av AT nästa år på urverket? Är det lönt att avvakta?
Jag är tveksam till om det blir någon mer större uppdatering för AT på några år. Hela linjen är utbytt (kostar förmodligen huggorm) och de nya verken uppfyller Omegas mål om att majoriteten av deras verk ska vara METAS certifierade. Förmodligen kommer de att lägga krutet på andra produktlinjer för 2019.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Jag är tveksam till om det blir någon mer större uppdatering för AT på några år. Hela linjen är utbytt (kostar förmodligen huggorm) och de nya verken uppfyller Omegas mål om att majoriteten av deras verk ska vara METAS certifierade. Förmodligen kommer de att lägga krutet på andra produktlinjer för 2019.

Tråkigt men det är nog sant.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Min caliber 2500 Seamaster Diver 300 går +0.33spd. Så jag tvivlar inte på att de allra flesta AT's (som då också har ett bättre verk än min SMPc) presterar under +2spd.
 

NickG

Cartier
inte så påläst om Aqua Terra, dels för att den varit utanför min prisklass, men vilken är den billigaste Aqua Terran och vad är rimligt att ge för den, nu menar jag den mest prisvärda instegs Aqua Terran icke-quartz.
 
AT:en på gummistronk igen. Länken inlämnad för borstning av mittlänkarna. Känns väldigt oklart vad som kommer ut i slutändan. Rakt av galenskap att modifiera ursprungliga designen eller potentiell förbättring?
Är faktiskt lite sugen på att göra detsamma på min, men jag avvaktar i vart fall till dess att min länk börjar se sliten ut. Föredrar helt klart den borstade looken.
 

klak

Omega
Är faktiskt lite sugen på att göra detsamma på min, men jag avvaktar i vart fall till dess att min länk börjar se sliten ut. Föredrar helt klart den borstade looken.

Är helt klart också mer inne på den borstade looken. Gjorde mitt bästa för att intala mig själv att polerat funkar, vilket det även gör. Däremot kände jag mig lite begränsad när det kommer till vardags med plc. Höll tillbaks mycket av att det kändes fel att påverka originaldesignen men det ska bli klart intressant att se hur det slutar
 
Topp