• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Gott Nytt År

2AC72439-C684-4EA7-99C2-F20D07B34167.jpeg
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Dööör va snygg! Va får man ge för omega spänne om man köper det separat? Eller du kanske köpte gummit från första början :)
Spänne 2,5k nytt och läder 2,5-3k.
Omegas vik måste ha omegas läder/gummin annars hamnar låset snett och konstigt. Normallängd ligger på 105/100mm och banden är riktigt tunna i delen man fäster i låset
 
Hej! Har blivit sugen på att införskaffa en AT. Prövat den senaste generationen, både 38 mm samt 41mm. Känner att jag skulle vilja ha något mellanting. Har förstått att den första generationen finns som 39.2 mm, och tycker dessutom att den har en väldigt stilren look:)
Någon som kan uttala sig om storleken? Kanske dessutom kan bjuda på en jämförelsebild? Tack!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hej! Har blivit sugen på att införskaffa en AT. Prövat den senaste generationen, både 38 mm samt 41mm. Känner att jag skulle vilja ha något mellanting. Har förstått att den första generationen finns som 39.2 mm, och tycker dessutom att den har en väldigt stilren look:)
Någon som kan uttala sig om storleken? Kanske dessutom kan bjuda på en jämförelsebild? Tack!
Jag har ägt förra gen 38.5mm med blå tavla samt första gen 39.2mm med silver tavla och upplevde den första generationen som myyycket större.
Kan ha att göra med färgen på urtavlan sam att första generationen har en mer clean urtavla. Upplevde även den första generationen som något tunnare och plattare.

Utseendemässigt är det en smaksak, kvalitetsmässigt spelar det i helt olika ligor. Finish, boett, urverk och framförallt länken är mycket bättre på senare generation!
Jag ska se om jag hittar bilder på båda :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har tyvärr ingen bild på båda samtidigt, har heller inte testa den nyaste generationen med 38mm men gissar att den bär ungefär likadant som 38.5mm!
 

smolarek

Breitling
Hej! Har blivit sugen på att införskaffa en AT. Prövat den senaste generationen, både 38 mm samt 41mm. Känner att jag skulle vilja ha något mellanting. Har förstått att den första generationen finns som 39.2 mm, och tycker dessutom att den har en väldigt stilren look:)
Någon som kan uttala sig om storleken? Kanske dessutom kan bjuda på en jämförelsebild? Tack!

Har testar både 38mm och 41 på den nya. Trots mina små handleder på 17mm. Tyckte jag att 38mm kändes för liten.
 
Har testar både 38mm och 41 på den nya. Trots mina små handleder på 17mm. Tyckte jag att 38mm kändes för liten.
Då har vi ungefär lika stora handleder. Håller med dig om att 38 känns litet än vad jag är van vid. Samtididigt så vet jag att den absolut inte är för liten, men det är väl just vad man är van vid. Vad tycker du om 41 då? Förstått att den iaf både är och upplevs mindre än sin föregångare 41,5mm.
 

smolarek

Breitling
Då har vi ungefär lika stora handleder. Håller med dig om att 38 känns litet än vad jag är van vid. Samtididigt så vet jag att den absolut inte är för liten, men det är väl just vad man är van vid. Vad tycker du om 41 då? Förstått att den iaf både är och upplevs mindre än sin föregångare 41,5mm.

Den kändes för min del perfekt, och bärs mindre än föregångaren. Testade den på gummi dock.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Då har vi ungefär lika stora handleder. Håller med dig om att 38 känns litet än vad jag är van vid. Samtididigt så vet jag att den absolut inte är för liten, men det är väl just vad man är van vid. Vad tycker du om 41 då? Förstått att den iaf både är och upplevs mindre än sin föregångare 41,5mm.
Har 41 och haft 41,5. Lug-lug är lite minskat men en större anledning till att den bärs mindre är brantare ändlänkar. Tycker 41 är perfekt size på mina 18cm. När jag hade den förra önskade jag något mellanting mellan dom två storlekarna.
 

SDTure

Breitling
37898276-D924-44F1-A49E-28FB8387D67A.jpeg
Hejsan. Då landade en 2016 års AT 41.5 med DHL. Svårt att få med den blå urtavlan på bild, ser nästan svart ut. Den lokala urmakaren säger sig kunna borsta centerlinken samt vända tillbaks om det inte blev till belåtenhet. Vad tror ni?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Den är snygg den! Omegas blåa tavla på AT modellerna är spännande, stod o kollade på både nya och gamla AT hos en AD, och under spotlight belysning var gamla AT nästan grön medan nya var riktigt blå. Men sen när jag jämfört min nya AT med gamla under mer normal belysning är de allt från ljust gråblå till nästan svarta.
 

Helios

Breitling
Min fru har en AT 30 mm som hon är väldigt glad i, så glad att hon helt har slitit ut läderbandet och fått sätta på länk istället. Dock så är det så att hon föredrar läder före metall och skulle vilja ha ett nytt band, men jag hittar inget( förmodligen för kass på att leta).
14 mm mellan luggarna och skall passa i en Omega deployment clasp. Kan någon tipsa om var jag hittar ett fint band.
 
  • Like
Reactions: Man
Topp