• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

C

Citizen Kane

Guest
Till kärleken för snart ett år sedan
20180208_164430.jpg

Snyggt par tycker jag
20180208_164402.jpg
 

jodan75

Omega
2-Faktor
CCD91854-F007-4535-8E54-E9A8ABF2E411.jpeg
Nu har jag haft min Aqua Terra i 5 dagar. VÄLDIGT nöjd än så länge. Känslan, kvalitén och framför allt en mycket vacker urtavla.
Jag visste redan innan att det var ca 41 mm och blå urtavla som jag ville ha. Men jag tvekade länge på om jag skulle ha horisontella eller vertikala linjer.
Blev horisontella och klockan är mycket snyggare än vad bilderna visar då klockan är ganska svår att fotografera. Här kommer en halvbra bild från igår, håll till godo.
 
CCD91854-F007-4535-8E54-E9A8ABF2E411.jpeg
Nu har jag haft min Aqua Terra i 5 dagar. VÄLDIGT nöjd än så länge. Känslan, kvalitén och framför allt en mycket vacker urtavla.
Jag visste redan innan att det var ca 41 mm och blå urtavla som jag ville ha. Men jag tvekade länge på om jag skulle ha horisontella eller vertikala linjer.
Blev horisontella och klockan är mycket snyggare än vad bilderna visar då klockan är ganska svår att fotografera. Här kommer en halvbra bild från igår, håll till godo.
Helt enig, den är verkligen riktigt svårfotograferad. Bilderna får inte alls fram djupet som finns i verkligheten Denna från i går är jag dock väldigt nöjd med (förutom lysröret som går genom tavlan...)
eBZOTRG+QL2J3owojRQuig_thumb_1130.jpg
 
CCD91854-F007-4535-8E54-E9A8ABF2E411.jpeg
Nu har jag haft min Aqua Terra i 5 dagar. VÄLDIGT nöjd än så länge. Känslan, kvalitén och framför allt en mycket vacker urtavla.
Jag visste redan innan att det var ca 41 mm och blå urtavla som jag ville ha. Men jag tvekade länge på om jag skulle ha horisontella eller vertikala linjer.
Blev horisontella och klockan är mycket snyggare än vad bilderna visar då klockan är ganska svår att fotografera. Här kommer en halvbra bild från igår, håll till godo.

Riktigt snygg, hör av dig när det är dags att sälja. ;)

Helt enig, den är verkligen riktigt svårfotograferad. Bilderna får inte alls fram djupet som finns i verkligheten Denna från i går är jag dock väldigt nöjd med (förutom lysröret som går genom tavlan...)
eBZOTRG+QL2J3owojRQuig_thumb_1130.jpg

Samma som ovan, riktigt snygg. Står högst på inköpslistan!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Någon som lyckas hitta ett gummi som passar gen 2 och 3 i 38.5mm?
19mm bandbredd gör det ju lite klurigare, vill gärna ha böjda ändar som passar boetten :)

Har sett att Omegas egna gummi från den nya generationen (38mm) verkar passa, men det känns lite väl saftigt prismässigt.
0AAAE0DC-D25F-4CCC-AE26-91C04FAC175A.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ser bra ut! Du råkar inte ha en länk till ev webshop som har bandet? :)
Köpte detta på Ebay och tyvärr verkar det inte vara någon handlare så säljaren har nog inte fler band. Misstänker dock att detta är ett kina-band (dock utan märkning som de flesta därifrån brukar har) så det går säkert att hitta på de sidorna :)
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Köpte detta på Ebay och tyvärr verkar det inte vara någon handlare så säljaren har nog inte fler band. Misstänker dock att detta är ett kina-band (dock utan märkning som de flesta därifrån brukar har) så det går säkert att hitta på de sidorna :)
Gött, tack! Är det ett omegalås du klämt dit på gummit?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Dåligt drag i tråden men jag ska försöka hitta ett fint objekt och bidra med lite poster. Om ni har tips på ett lämpligt objekt så vore jag tacksam för den infon.
På återseende.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Kul att se äldre calibers på gummi. Svårt sugen på en AT igen.
Jag har ju alltid gillat 2a och 3e generationen av AT bäst och detta är min tredje i ordningen. Tycker nog att generation 2 är den bästa trots allt med helborstad länk och datumramen, när jag dessutom hittade ett passade gummi lyfte den ännu mer :)

Kör, man faller alltid tillbaka till Aqua Terra igen ;)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Kul att se äldre calibers på gummi. Svårt sugen på en AT igen.
Jag har ju alltid gillat 2a och 3e generationen av AT bäst och detta är min tredje i ordningen. Tycker nog att generation 2 är den bästa trots allt med helborstad länk och datumramen, när jag dessutom hittade ett passade gummi lyfte den ännu mer :)

Kör, man faller alltid tillbaka till Aqua Terra igen ;)
 
Topp