• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

johgr0

Breitling
37898276-D924-44F1-A49E-28FB8387D67A.jpeg
Hejsan. Då landade en 2016 års AT 41.5 med DHL. Svårt att få med den blå urtavlan på bild, ser nästan svart ut. Den lokala urmakaren säger sig kunna borsta centerlinken samt vända tillbaks om det inte blev till belåtenhet. Vad tror ni?
Jag har för mig det var någon medlem här i tråden som borstat sin..?
 

AE41500

Panerai
37898276-D924-44F1-A49E-28FB8387D67A.jpeg
Hejsan. Då landade en 2016 års AT 41.5 med DHL. Svårt att få med den blå urtavlan på bild, ser nästan svart ut. Den lokala urmakaren säger sig kunna borsta centerlinken samt vända tillbaks om det inte blev till belåtenhet. Vad tror ni?
Jag har för mig det var någon medlem här i tråden som borstat sin..?
Japp:
Fick samtal om att jobbet va klart igår men hann inte hämta ut klockan tills nu. Jag är riktigt nöjd! Av någon anledning upplevs den som betydligt större, kan också vara på grund av att jag haft på gummit den senaste veckan.
BC5D9EF1-755C-404F-A6B4-4E3421E532FE.jpeg

Lämnade sidorna polerade
082AED36-243D-420F-B948-0CA7DBE9B407.jpeg

AD96EAF2-45CB-4F83-A277-199A9089D7A6.jpeg

Och slutgiltigen en bild med den tio år äldre kusinen vars länk ursprungligen är borstad
AD4063D6-0259-4F09-BA57-BA1520B122D9.jpeg
 

Tidur

Omega
Min AT går konsekvent 3 sec. för snabbt per dygn, spelar ingen roll hur man placerar den på kvällen. Vanliga urverk, typ Seiko NH35 eller eta 2824-2 går långsammare på sida och snabbare platt. Men Omegan tuffar på exakt lika oavsett.
Förövrigt tycker jag nog att det är snyggt med polerade mittsektioner på länken.:)
20190122_093710.jpg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som ägt eller provat den nya 38an på gummi och/eller länk? Om ja, synpunkter uppskattas.
 
Är det någon som ägt eller provat den nya 38an på gummi och/eller länk? Om ja, synpunkter uppskattas.
Jag äger den blå 38an på länk och är riktigt nöjd med den. Den är absolut mer svårfotad än de tidigare generationerna men i verkligheten tycker jag att den är lika snygg. Till skillnad från @Jofaaa så gillar jag den nya datumplaceringen, datumet blir mindre iögonfallande. Nackdelen är att länken har PLC, jag blir tokig på hur snabbt man ser smuts och fingeravtryck på den.
Sio+JP1WSGKS8ETyZwN5Rw_thumb_103b.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_fcd.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag äger den blå 38an på länk och är riktigt nöjd med den. Den är absolut mer svårfotad än de tidigare generationerna men i verkligheten tycker jag att den är lika snygg. Till skillnad från @Jofaaa så gillar jag den nya datumplaceringen, datumet blir mindre iögonfallande. Nackdelen är att länken har PLC, jag blir tokig på hur snabbt man ser smuts och fingeravtryck på den.
Sio+JP1WSGKS8ETyZwN5Rw_thumb_103b.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_fcd.jpg
Riktigt snygg, vad är PLC?
 

AE41500

Panerai
Är det någon som ägt eller provat den nya 38an på gummi och/eller länk? Om ja, synpunkter uppskattas.
Sitter precis här med min nya 38 mm sedan någon timme med gummiarmband och som förväntat (efter att ha klämt och känt mycket, och länge, innan köp) helrätt om man gillar komfort och smidighet. Både gummit och länk är högkvalitativa. Denna storlek på AT är imho väldigt komforttabel, även med länk, men känner redan som förväntat att gummit vinner den ronden. Har även en 38,5 mm med länk och kan själv ärligen inte uppfatta någon på min arm märkbar visuell storleksskillnad.
20190122_210630.jpg
20190122_210605.jpg
20190122_210557.jpg
 

JPSwe

Omega
2-Faktor
Sitter precis här med min nya 38 mm sedan någon timme med gummiarmband och som förväntat (efter att ha klämt och känt mycket, och länge, innan köp) helrätt om man gillar komfort och smidighet. Både gummit och länk är högkvalitativa. Denna storlek på AT är imho väldigt komforttabel, även med länk, men känner redan som förväntat att gummit vinner den ronden. Har även en 38,5 mm med länk och kan själv ärligen inte uppfatta någon på min arm märkbar visuell storleksskillnad.
20190122_210630.jpg
20190122_210605.jpg
20190122_210557.jpg
Så det kan bli, från ingen till 2st AT på ett halvår. Stort Grattis, det verkar vara rätt klocka för dig.
 

SDTure

Breitling
Lägg gärna upp fler bilder :) Vem borstade den?
Godmorgon. Mitt arbete tar mig frekvent till Ålborg där det finns en Rolex återförsäljare som har service på plats. Klitgard heter firman. Jag lämnade in fruns DJ och frågade då om det var möjligt samt ifall man kan reversera om man inte gillade resultatet samt vad kostar det. Svar: ja ja och gratis(pga att jag servat 2 Rolex hos dem) och på en gång (tog en liten timme som danskarna säger). Ska lägga upp några bilder. Mvh N
 
Senast ändrad:
Topp