Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får slänga in en färsk bild här oxå! (blev sugen!)
![]()
Oj, vad fin den är! Tycker verkligen att det horisontella linjerna ser bättre ut än de förra vertikala.
Får slänga in en färsk bild här oxå! (blev sugen!)
![]()
Ja, jag stämde också in i dom tongångarna, det var våren -17. Sen gick det nog till September innan jag hittade ett flertal att klämma på i Berlin. Blev raskt omvänd. Sen klämde jag vidare hemma några ggr tills jag köpte en innan jul. Nu känns den gamla fel när jag klämmer på dom men det är ju bara en vanesak. Dom positiva förändringarna består som datum kl 6 och att den bärs lite mindre. Men det bästa av allt med den nya är gummit, älskar det! (fast det var ju rätt dyrt). Lite kluven till PCL förvisso men det hade jag på min förra 41,5 också.Haha, jag minns tongångarna när nya släpptes, de va fan inte positiva iaf!
Jag tycker om bägge senare versioner!
Den blåa Skyfall i 38.5mm måste vara den absolut bästa AT:n alltså! Ögongodis!Lägger in mina två AT.s. Båda lika mycket gillandes av mig på sitt sätt.
Båda lite lika men ändå olika, med sina egna karaktärsdrag utseendemässigt, som man helt klart kan ha olika tycke om.
![]()
![]()
![]()
Haha, jag minns tongångarna när nya släpptes, de va fan inte positiva iaf!
Jag tycker om bägge senare versioner!
Hehe, jag kan tänka mig att reaktionerna även hade blivit likadana ifall ursprunget hade varit horisontell och man bytte till vertikal![]()
Skulle du säga att 38:an är att föredra över 41:an?
Låter som att du har en armledsstorlek som en annan. Med det sagt är armledsstorleken lite avgörande. Jag velade rätt länge, men är så helnöjd med min 38.a. "Chogge".s bilder hjälpte mig på traven. En slutlig provning av en 41.a fick mig slutligen att definitivt besluta mig. Mitt tips är alltså att prova innan köp! Bif. en bild på min 38.a med gummi som jag köpte och en 41 mm med blå tavla som jag provade.Skulle du säga att 38:an är att föredra över 41:an?
Har bara kännt och klämt på den större men känns som att någon tryckt till hela klockan, nästan plattat till den...
Ja, jag gillar det ”pop” som en färgad sekundvisare ger. Tyvärr är det så att dom roligaste utgåvorna är i 41mm.Har blivit lite sugen på denna, känns som en riktig sommarklocka. Dock är 41 mm för stort för mig. Synd att 38 mm inte har de orangea detaljerna.
![]()
38 mm (nedan) saknar lite "pop" som det orangea ger på 41 mm (ovan).
![]()
Skulle du säga att 38:an är att föredra över 41:an?
Har bara kännt och klämt på den större men känns som att någon tryckt till hela klockan, nästan plattat till den...
Mindre klockor är det nya svarta! // Han-som-funderrar-på-47mm-PaneraiJag testade bägge o 41 mm är för stort för mig iallafall. Det är såklart en smaksak men för mig föll valet på 38 mm.
Japp, bara 41orna. Bara att vänta och se om färgklickarna hittar ner till 38 mm någon gång.Ja, jag gillar det ”pop” som en färgad sekundvisare ger. Tyvärr är det så att dom roligaste utgåvorna är i 41mm.
Märkeskopior är inte helt okej att kränga här på forumet. Bara ett tips!![]()
Snåla med ett bluff gummi men tyckte de blev riktigt bra, Fick dock ta hjälp av den lokala urmakaren för o få dit de.. Har även ett blått 20mm om någon skulle vara intresserad för en hundra lapp.
Jag gör det enkelt för dig, BB är så tråkig, köp en Aqua Terra iställetAT:n är ju extremt snygg! Valet står mellan en AT och en röd Black Bay... Extremt svårt val!
Och snygga foton dessutom![]()
Kan inte sluta fota denna skönhet