• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Förstår dig till fullo! Använder oxå min AT hela tiden, men som ett komplement har jag börjat titta på nya (från 2018) Cartier Santos. Den tror jag oxå skulle kunna bäras nästan hela tiden och den nya klarar oxå 100m vatten + bra magnetiskt skydd, så borde gå att använda på typ alla ställen där man använder sin AT.
Finfint tips, har undermedvetet avfärdat modellen som lite för vek, men så var det ju inte, precis som du säger. Och länk-lösningen verkar högintressant, det blir till att sparka lite däck i Cartier/Santos-tråden som jag antar finns :)

Vid googling var detta det första jag ramlade över, ser intressant ut.
https://timeandtidewatches.com/hands-on-how-to-update-an-icon-cartiers-santos-de-cartier/
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Finfint tips, har undermedvetet avfärdat modellen som lite för vek, men så var det ju inte, precis som du säger. Och länk-lösningen verkar högintressant, det blir till att sparka lite däck i Cartier/Santos-tråden som jag antar finns :)

Vid googling var detta det första jag ramlade över, ser intressant ut.
https://timeandtidewatches.com/hands-on-how-to-update-an-icon-cartiers-santos-de-cartier/
Ja, jag har oxå som du ignorerat den förut men har rätt nyligen blivit väldigt sugen på en. Har varit o provat vid några olika tillfällen och den lilla versionen utan datum sitter riktigt bra på handleden dessutom... (jobbigt!)
 

AE41500

Panerai
Förstår dig till fullo! Använder oxå min AT hela tiden, men som ett komplement har jag börjat titta på nya (från 2018) Cartier Santos. Den tror jag oxå skulle kunna bäras nästan hela tiden och den nya klarar oxå 100m vatten + bra magnetiskt skydd, så borde gå att använda på typ alla ställen där man använder sin AT.
Vad ni krånglar till det! Köp en till AT om ni inte vill vara OWG med er goa AT! Finns många AT-varianter och alltid någon ytterligare man lätt fastnar vid. Man kan aldrig ha för få AT.s...;)
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Vad ni krånglar till det! Köp en till AT om ni inte vill vara OWG med er goa AT! Finns många AT-varianter och alltid någon ytterligare man lätt fastnar vid. Man kan aldrig ha för få AT.s...;)
Bra där, åter On Topic, cirklarna orubbade igen ;)
Skiljer sig damernas 38mm ngt från herrarnas måntro? Den här ser stekhet ut, unisex vore bättre beteckning.
Screenshot_20190511-150302.jpg
 

jakobvi

Breitling
Jag känner alltid lite ångest att jag bara använder min Aqua Terra typ 1 dag i veckan när det egentligen är den klocka jag skulle kunna ha som enda klocka. Men man är ju en sjuk jävel med massa andra klockor som man egentligen inte behöver som också måste användas :banghead:
Vilken väljer du framför AT:n dem andra 6 dagarna i veckan då? Datejust eller? :) (AT:n är ju sjukt snygg, ställer mig också i kö ifall den en dag ska säljas)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Tycker den är snygg, men gissar på att den är rätt stor och dyr?
Vet du om det är en true worldtimer, går det att snurra skivorna på tavlan för att byta tidszon? :)
43 mm är den, och priset är 8900 dollar. Så du har rätt i båda aspekterna ;) vad jag har kunnat utläsa går det inte att snurra skivorna
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fastnade rejält för den där, fan va trevlig! Undrar hur 43mm känns dock.
Kan tänka mig att nu när det är mer innehåll på tavlan som tar plats så känns den inte lika stor som den hade gjort om det exempelvis var en vanlig AT med tid och datum på 43mm. Men jag vet inte, nog bäst o testa i butik när de väl kommer om man är sugen.
 
Topp