• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

DynamitBosse

Breitling
Nya AT Worldtimer:wideyed::nailbiting::greedy:
CD956A42-C7A0-4BD5-A6DE-B6B589B01714.jpeg
Helt otrolig. Omega är på en bra run 2019 när det kommer till design.
 

Operator

Omega
B2392BBF-03EC-46AC-9CF4-7791C00A941C.jpeg
71AC6F92-12E6-4980-973C-A4D76BD6D92C.jpeg
Hade den tidigare cal 8500. Denna är lite tunnare, även i länken och sitter grymt skönt på armen. Var först inte på svart tavla. Men ångrar absolut inte denna. Mer tydlig på något sätt. Tavlan har en varm nyans.
Ahh, tackar - bra bilder, måste gå och testa hos AD. Hur ser tillgången ut hos AD i Sthlm, någon som vet?
 

PJZ

Cartier
Hallå vänner,

Funderar på att köpa en Omega Aqua Terra 38.5MM, den äldre varianten med grå urtavla art nr: 231.10.39.21.06.001

Jag vet att denna version inte längre går att få tag på direkt från Omega men är det någon som vet sista året de tillverkades? Har hittat en handlare som påstår sig ha en oanvänd. Funderar bara, har den suttit i fönstret i 2-3 år eller närmare 8-10 haha!

Väl mött,
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hallå vänner,

Funderar på att köpa en Omega Aqua Terra 38.5MM, den äldre varianten med grå urtavla art nr: 231.10.39.21.06.001

Jag vet att denna version inte längre går att få tag på direkt från Omega men är det någon som vet sista året de tillverkades? Har hittat en handlare som påstår sig ha en oanvänd. Funderar bara, har den suttit i fönstret i 2-3 år eller närmare 8-10 haha!

Väl mött,
Blå med datumram fanns i alla fall kvar i sortimentet 2015 ut. Borde väl gälla denna också? edit: men räkna med att den är minst 4 år.
 
Senast ändrad:

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Verkligen! Om jag bestämmer mig för att behålla så kommer den få ett gummi också. Brukar ta någon månad innan man vet säkert ;)

Snygg, AT:n kan verkligen vara den enda klockan man behöver. Om man inte var klocknörd då ;)
På läder blir den riktigt dressig.
På länk kan man ha den till alla andra situationer! :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Verkligen! Om jag bestämmer mig för att behålla så kommer den få ett gummi också. Brukar ta någon månad innan man vet säkert ;)
Om inte detta gummi hade existerat så undrar jag om klockan fortfarande hade varit kvar. Sitter ju på 80% av tiden, året runt. Men som det är nu så är det svårt att ersätta den, sugen på nya SMP men dess originalgummi var i jämförelse en besvikelse. Har nog bestämt mig för att skaffa det matchande lädret också, då får man tre klockor i en. Passar i samma viklås. Det blir kanon :)
upload_2019-6-5_23-37-48.png
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Det enda är att jag tycker 41mm är en bättre size på gummi men 38 passar mig bättre på läder och länk. Kanske behöver två helt enkelt
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det enda är att jag tycker 41mm är en bättre size på gummi men 38 passar mig bättre på läder och länk. Kanske behöver två helt enkelt
Förstår, den mindre storleken är mer dressad. Men man får tänka bort från att gummi är synonymt med feta dykare. Har inte provat 38 på gummi, blev rätt klart för mig vid första klämmandet att det var 41 jag skulle ha. Du får hitta en AD med 38 på gummi och prova.
 
Topp