• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

hejsam

Patek
2-Faktor
Magisk
A119717C-C426-46DC-B51F-516B200FB9B9.jpeg
350756B1-1F96-41B7-B542-EB27C5786B74.jpeg
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Får börja med att ursäkta mig, gissar att någonstans i tråden finns säkert svaret men jag slänger ut frågan ändå. Kan någon förklara vad skillnaden på caliber 8500 är mot 8900? Har kollat lite på omegaforum i andra länder men är lite olika svar så jag frågar experterna här. @Stefan S kanske?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Får börja med att ursäkta mig, gissar att någonstans i tråden finns säkert svaret men jag slänger ut frågan ändå. Kan någon förklara vad skillnaden på caliber 8500 är mot 8900? Har kollat lite på omegaforum i andra länder men är lite olika svar så jag frågar experterna här. @Stefan S kanske?
8900 är samma verk fast METAS-certifierat. Någon mer skillnad tror jag det finns men Omega har inte talat om vad.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor

Fantastisk duo, har Quartz versionen men tyvärr svårt att vänja mig vid den. :(
Haft den som daily I över 10 år. Har mid-size, 36 mm är perfekta modellen. Superskön på länk, länken är ju så otroligt enkel och skön så det finns inte ord för det. Substitut för en Railmaster, då jag fortfarande har den som min exit Watch så den kommer nog aldrig köpas. Quartz 1538 kan man inte skoja bort heller. Går otroligt bra för att vara just det den är, en Quartz klocka. ref: 2518.30.00
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Haft den som daily I över 10 år. Har mid-size, 36 mm är perfekta modellen. Superskön på länk, länken är ju så otroligt enkel och skön så det finns inte ord för det. Substitut för en Railmaster, då jag fortfarande har den som min exit Watch så den kommer nog aldrig köpas. Quartz 1538 kan man inte skoja bort heller. Går otroligt bra för att vara just det den är, en Quartz klocka. ref: 2518.30.00
Tror mitt "problem" med min är just storleken (39,2mm), själv varvar jag den med min Speedy (Reduced på lagom 38mm) och Genéve Dynamic. En 36mm hade varit perfekt.
 
Senast ändrad:
Topp