Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes det är 38.5mm varianten av skyfall, jag har cirka 17cm handled:Är det en 38.5? Vad har du för storlek på handleden? Rejält snygg.
Någon AT GMT har jag väl aldrig sett tidigare på KS. Kul med lite udda modellerHar sökt i tråden men inte sett någon annan AT GMT. Har jag den enda tro?
Klart trevlig modell men något större än ”vanliga” AT.
![]()
![]()
![]()
Jag får samla ihop ett gäng jag tror jag är ensam om och posta där. Uppenbarligen har jag udda smakNågon AT GMT har jag väl aldrig sett tidigare på KS. Kul med lite udda modeller
Posta här https://klocksnack.se/threads/klockor-som-du-eventuellt-är-ensam-ägare-av-här-på-forumet.112512/
Spännande! Tack för att du delar!Har sökt i tråden men inte sett någon annan AT GMT. Har jag den enda tro?
![]()
![]()
![]()
Grattis! Bra val, både på modell och storlek tycker jag!![]()
Klippte denna på köp och sälj i veckan. 38,5mm och kvarts. Riktigt trevlig! Har potential att bli min "go to"-klocka.
Snyggt med en i vardera storlek! Finns det några andra skillnader förutom storleken? Urverket?![]()
38,5mm Vs 41,5mm
![]()
Ångest att jag inte köpte denna när jag hade möjlighet för något år sedan. Har tänkt på den flera gånger och har inte kommit över det ännu.Har sökt i tråden men inte sett någon annan AT GMT. Har jag den enda tro?
![]()
![]()
![]()
Den blå tavlan är fantastisk!!Ångest att jag inte köpte denna när jag hade möjlighet för något år sedan. Har tänkt på den flera gånger och har inte kommit över det ännu.
![]()
![]()
38,5mm Vs 41,5mm
![]()
8900 är samma verk fast METAS-certifierat. Någon mer skillnad tror jag det finns men Omega har inte talat om vad.Får börja med att ursäkta mig, gissar att någonstans i tråden finns säkert svaret men jag slänger ut frågan ändå. Kan någon förklara vad skillnaden på caliber 8500 är mot 8900? Har kollat lite på omegaforum i andra länder men är lite olika svar så jag frågar experterna här. @Stefan S kanske?
8900 är samma verk fast METAS-certifierat. Någon mer skillnad tror jag det finns men Omega har inte talat om vad.
Den sista versionen av 8500 "G" ska tekniskt sett vara samma som 8900. Vem vet, bara Omega?Ok, tack för svar. Är i startgroparna för inköp av en AT TT och därav frågan om urverken.
Noterat att 8900 saknar det där svaga klickljudet när man vrider kronan och klockan är fullt uppdragen, ljudet av en spärr som slår ifrån uppdraget. Haft både 8500G och 8400 och där fanns det. Helt klart finns någon teknisk skillnad här.Den sista versionen av 8500 "G" ska tekniskt sett vara samma som 8900. Vem vet, bara Omega?
Här lite läsning:
https://watchcharts.com/articles/p/...500a-8500b-8500g-8800-8900-co-axial-movements
Mycket bra, svårt att hitta i fint skick till vettig peng idag, så grattis!
Fantastisk duo, har Quartz versionen men tyvärr svårt att vänja mig vid den.Quartz vs Co-axial
![]()
Haft den som daily I över 10 år. Har mid-size, 36 mm är perfekta modellen. Superskön på länk, länken är ju så otroligt enkel och skön så det finns inte ord för det. Substitut för en Railmaster, då jag fortfarande har den som min exit Watch så den kommer nog aldrig köpas. Quartz 1538 kan man inte skoja bort heller. Går otroligt bra för att vara just det den är, en Quartz klocka. ref: 2518.30.00
Fantastisk duo, har Quartz versionen men tyvärr svårt att vänja mig vid den.![]()
Tror mitt "problem" med min är just storleken (39,2mm), själv varvar jag den med min Speedy (Reduced på lagom 38mm) och Genéve Dynamic. En 36mm hade varit perfekt.Haft den som daily I över 10 år. Har mid-size, 36 mm är perfekta modellen. Superskön på länk, länken är ju så otroligt enkel och skön så det finns inte ord för det. Substitut för en Railmaster, då jag fortfarande har den som min exit Watch så den kommer nog aldrig köpas. Quartz 1538 kan man inte skoja bort heller. Går otroligt bra för att vara just det den är, en Quartz klocka. ref: 2518.30.00
Här är den när jag provade den hos ad. Riktigt snygg.Ohfan, det hade jag inte sett. Ser ut att ha samma blå nyans på tavlan som 38an (inte den gråare versionen av blå som den med helblå visare har tex).
En annan som jag precis upptäckte nu när jag var inne på omegas hemsida är en grön! (hade iaf inte jag sett förut).
![]()
Jä#&@r va snyggt det var med svart läder till blå urtavla! Har du fler bilder?!Quartz vs Co-axial
![]()