• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Hej KS-vänner,

Någon som har eller har haft Ref. 231.12.42.21.01.002 (Aqua Terra 150 M Co-Axial GMT)
Gillar färgkombinationen med svart/orange skarpt samt att jag tycker GMT-komplikationen alltid är en trevlig detalj.
Vet inte men har fått känslan av att denna är en lite udda fågel i Aqua Terra familjen? Stämmer det?
Om ni har eller har haft den, kommentera gärna.
3.jpg

Se om du inte kan få den med svart läder istället. Orange och brunt tillsammans kan lätt bli för mycket, även på hösten. Antingen gå mot svartare eller jobba med kontraster, jag hade verkligen gillat ett mörkblått, antingen läder, nato eller varför inte segelduk. Just orange och blått är motsatsfärger och det blå lyfter alltså fram det orange väldigt bra.

Se om du inte kan få den med svart läder istället. Orange och brunt tillsammans kan lätt bli för mycket, även på hösten. Antingen gå mot svartare eller jobba med kontraster, jag hade verkligen gillat ett mörkblått, antingen läder, nato eller varför inte segelduk. Just orange och blått är motsatsfärger och det blå lyfter alltså fram det orange väldigt bra.

Tack för din kommentar. Är inne på samma spår. Orange tillsammans med brunt är nog inte den mest lyckade kombinationen här.
Att jobba med kontraster kan lyfta utseendet på dinkan till nya höjder.
På min tidigare PO GoodPlanet gjorde Omega just det med orange mot blått.
Å jag tycker det ä galet läckert. :)

6.jpeg

Jag har problem med spännet på min AT. Den låser inte ordentligt, och släpper ganska lätt när man har på sig klockan.
Någon som har bra tips på hur man ska lösa det?

Jag har problem med spännet på min AT. Den låser inte ordentligt, och släpper ganska lätt när man har på sig klockan.
Någon som har bra tips på hur man ska lösa det?
Har du rengjort det _ordentligt_? Lätt att det fastnar ludd o skit där, annars är det väl bara att ta det till en dealer o se vad de säger om det.

Efter att nästan krängt av den men givit den en andra chans måste jag säga att min AT är det bästa komplementet i lådan. På länk med silverburst blev det lite väl mycket och en gråmulen dag känns den sådär. Men vinter som vår så fort det blir lite sol är den ”klockren” (pun intended). Funderar nu på att komplettera med rött gummi till sommaren. Bäst är den till denim och mer ledig klädsel.
F36A1FE8-CB06-45A0-9493-4C02ED03B83F.jpeg CE73E6E8-F41A-4CB6-A75A-24823507E3EB.jpeg 31CEFC77-D5D8-4E3B-BDDE-DE1E486CFA22.jpeg 8C5674C7-9B93-4DA2-A033-431376AD0C9B.jpeg

Efter att nästan krängt av den men givit den en andra chans måste jag säga att min AT är det bästa komplementet i lådan. På länk med silverburst blev det lite väl mycket och en gråmulen dag känns den sådär. Men vinter som vår så fort det blir lite sol är den ”klockren” (pun intended). Funderar nu på att komplettera med rött gummi till sommaren. Bäst är den till denim och mer ledig klädsel.
F36A1FE8-CB06-45A0-9493-4C02ED03B83F.jpeg CE73E6E8-F41A-4CB6-A75A-24823507E3EB.jpeg 31CEFC77-D5D8-4E3B-BDDE-DE1E486CFA22.jpeg 8C5674C7-9B93-4DA2-A033-431376AD0C9B.jpeg

jättefin!! Är det 41m??

Snyggt!
Har själv funderat på något annat armband. I dagsläget får stållänken sitta kvar i brist på andra klockor med stållänken. Är det Omegaband eller var har du handlat?
IMG_0067.jpg

Snyggt!
Har själv funderat på något annat armband. I dagsläget får stållänken sitta kvar i brist på andra klockor med stållänken. Är det Omegaband eller var har du handlat?
IMG_0067.jpg
Tack! Förstår tänket, har min Speedy på länk så det täcker upp det behovet.
Armbandet kommer från Hirsh (20mm). Kan rekommenderas det sitter som en dröm. Köpte mitt på Nymans ur. Det är ett ganska vanligt band så de flesta AD’s borde ha det hemma. Lycka till!

Tillbaka
Topp