• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

MarcusE

Omega
Testade denna på NK idag. Sjukt fin!

1CEB669D-9AD9-42D0-9CE8-E88BFE556F1E.jpeg
Ohfan, det hade jag inte sett. Ser ut att ha samma blå nyans på tavlan som 38an (inte den gråare versionen av blå som den med helblå visare har tex).

En annan som jag precis upptäckte nu när jag var inne på omegas hemsida är en grön! (hade iaf inte jag sett förut).
Screenshot_20200207_073212.jpg
 

Bilagor

  • FA730B56-C3D0-4B23-BB9F-47B04B387ABD.jpeg
    FA730B56-C3D0-4B23-BB9F-47B04B387ABD.jpeg
    203.2 KB · Visningar: 14

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Fanns tyvärr inte i 38 enligt personen jag pratade med. Googlade snabbt och hittade inget heller. Riktigt synd, hade köpt en annars. Bifogar lite mer bilder!

22693858-8D89-4000-82AC-E8465CAB34EF.jpeg E9516218-90AF-4BDF-9FF5-ACF73667636A.jpeg F27F21C4-F2AB-4541-AE5E-89839C8C7B85.jpeg 9A52F1B0-15CB-4DC9-A0AC-F46E83A9E80C.jpeg 7F2092E9-E1D9-498F-93B6-579DEACBB196.jpeg 63B534C8-3D37-458C-BC64-80A4464A0FFC.jpeg 9FFDE953-595F-428E-9C74-8DBE1E53EDF1.jpeg
Jag kollade också precis om den fanns i 38mm men insåg att du har helt rätt när du säger att den bara finns i 41mm. Tråkigt, men den som väntar på något gott...
 
Wow vad fin den är med gröna tavlan! Såg det på mail nyligen att den släppts men inte hunnit prova! Någon aning om den är aktuell för nya Bondfilmen eller är timingen en slump?
 

Utvisaren

Patek
Tycker verkligen att Aqua terra finns i flera fina modeller. Lurade själv på en länge, baserat enbart på utseendet. Men när jag provade den kändes den väl tjock och klumpig på armen. Jämfört med Oris Aquis tex. Eller en icke dykare som Grand Seiko SBGV (qvartz iofs). Ni som haft lite olika ur, hur tycker ni att den sitter jämfört med andra ur ni provat? Även om man är frälst vid Aqua terra så har man kanske övervägt alternativ? Skulle vara intressant att veta hur folk resonerat och testat för att komma fram till Aqua terra.
 

MarcusE

Omega
Tycker verkligen att Aqua terra finns i flera fina modeller. Lurade själv på en länge, baserat enbart på utseendet. Men när jag provade den kändes den väl tjock och klumpig på armen. Jämfört med Oris Aquis tex. Eller en icke dykare som Grand Seiko SBGV (qvartz iofs). Ni som haft lite olika ur, hur tycker ni att den sitter jämfört med andra ur ni provat? Även om man är frälst vid Aqua terra så har man kanske övervägt alternativ? Skulle vara intressant att veta hur folk resonerat och testat för att komma fram till Aqua terra.
För mig sitter 41an klumpigt och 38an helt magiskt. Har tunna handleder. Vilken testade du?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tycker verkligen att Aqua terra finns i flera fina modeller. Lurade själv på en länge, baserat enbart på utseendet. Men när jag provade den kändes den väl tjock och klumpig på armen. Jämfört med Oris Aquis tex. Eller en icke dykare som Grand Seiko SBGV (qvartz iofs). Ni som haft lite olika ur, hur tycker ni att den sitter jämfört med andra ur ni provat? Även om man är frälst vid Aqua terra så har man kanske övervägt alternativ? Skulle vara intressant att veta hur folk resonerat och testat för att komma fram till Aqua terra.
Har en 39,2 som känns lite stor pga bandhornen men har testat 38 som sitter fantastiskt. Valde AT för att den känns som en lagom stilful och klassisk sommarklocka. Lite som en Rolex Datejust. Den är precis vad den utger sig för att vara och är lika bra på stranden på gummi likväl på länk eller läderband bortom havet. Enda nackdelen är att den är mer (i mitt tycke) en sommarklocka och känns inte lika självklar på hösten eller vinter.
 
Senast ändrad:

Keppe

Omega
2-Faktor
Hej KS-vänner,

Någon som har eller har haft Ref. 231.12.42.21.01.002 (Aqua Terra 150 M Co-Axial GMT)
Gillar färgkombinationen med svart/orange skarpt samt att jag tycker GMT-komplikationen alltid är en trevlig detalj.
Vet inte men har fått känslan av att denna är en lite udda fågel i Aqua Terra familjen? Stämmer det?
Om ni har eller har haft den, kommentera gärna.
3.jpg
 
Hej KS-vänner,

Någon som har eller har haft Ref. 231.12.42.21.01.002 (Aqua Terra 150 M Co-Axial GMT)
Gillar färgkombinationen med svart/orange skarpt samt att jag tycker GMT-komplikationen alltid är en trevlig detalj.
Vet inte men har fått känslan av att denna är en lite udda fågel i Aqua Terra familjen? Stämmer det?
Om ni har eller har haft den, kommentera gärna.
3.jpg
Har inte ägt en men har testat den. Den ger ett sportigt intryck just med det orangea och själva tavlan med sitt mönster gör att hela klockan känns livlig. Jag hade inte gått på brunt läder utan fortsatt antingen med mörkt eller något helt färgglatt. Kan varmt rekommendera referensen!
 

Keppe

Omega
2-Faktor
Har inte ägt en men har testat den. Den ger ett sportigt intryck just med det orangea och själva tavlan med sitt mönster gör att hela klockan känns livlig. Jag hade inte gått på brunt läder utan fortsatt antingen med mörkt eller något helt färgglatt. Kan varmt rekommendera referensen!
Ja, det skulle nog bli ett sportigare band om den inhandlas. Typ ett gummi i orange som plockar upp detaljerna från urtavlan. Eller ett svart gummi.
Vet inte hur den gör sig på länk heller. Kan ju alltid googla men uppskattar om någon här på forumet sitter på en och kan lägga in lite wrist-shots.
 

AE41500

Panerai
Hej KS-vänner,

Någon som har eller har haft Ref. 231.12.42.21.01.002 (Aqua Terra 150 M Co-Axial GMT)
Gillar färgkombinationen med svart/orange skarpt samt att jag tycker GMT-komplikationen alltid är en trevlig detalj.
Vet inte men har fått känslan av att denna är en lite udda fågel i Aqua Terra familjen? Stämmer det?
Om ni har eller har haft den, kommentera gärna.
3.jpg
GMT-komplikationen? Var hittar du den på denna klocka?
 

Keppe

Omega
2-Faktor
Så här ser ju en AT GMT ut ;)
27D2A4C8-2FC4-48A9-8BDE-68A83030A663.jpeg
Ja, jag vet... Det där var straffspark... Rub it in, bara :facepalm:
Mycket tydlig bild dessutom :)
Kan vi lämna detta nu? :(:sorry::stop:
Är fortfarande intresserad av klockan dvs. Ref. 231.12.42.21.01.002 ÄVEN fast den INTE har GMT-komplikationen.:)
Kommentarer från eventuella ägare samt bilder om möjligt, på den referensen mottages varmt.
 

Rymdhamstern

Panerai
Ja, jag vet... Det där var straffspark... Rub it in, bara :facepalm:
Mycket tydlig bild dessutom :)
Kan vi lämna detta nu? :(:sorry::stop:
Är fortfarande intresserad av klockan dvs. Ref. 231.12.42.21.01.002 ÄVEN fast den INTE har GMT-komplikationen.:)
Kommentarer från eventuella ägare samt bilder om möjligt, på den referensen mottages varmt.
Sorry. Kunde inte låta bli när jag upptäckte att jag hade en närbild i telefonen :)
Håller för övrigt med om dig om att den du frågar om är riktigt läcker. Så +1 på mer bilder om någon har...
 

jakobvi

Breitling
Hej, här kommer ett (lite ovanlig) inlägg. Jag söker efter en Aqua Terra lady Omega. Någon som ägt eller känner någon som ägt en lady AT?
I så fall vad tyckte ni/dem om den? :)

Och kanske ännu viktigare, är det någon som har en och är i säljtankar? Söker framför allt en simplare med vit tavla. Det måste inte vara en Aqua terra, en simplare, vit, seamaster omega är också av intresse.

Bild för att visa hur en sådan klocka ser ut. (Kunde ej hitta forumet där man säker klockor…)
20160607_195003.jpg
 
Topp