• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att den här bilden blev rätt bra. Men jag är partisk.
DBF2F09B-3EC1-470D-ACD3-C0E1E1E95A21.jpeg
Inte för att förstöra stämningen i tråden eller så, men jag tycker till skillnad från föregående postare att AT-tavlan ofta ser rätt billig och risig ut på bild. Med många undantag såklart.
Här i tråden så visas det upp många bilder som visar motsatsen! Är det en svårfotad klocka?
Bli inte arga på mig nu :oops:, jag är själv väldigt sugen på en AT som allround-klocka. :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Inte för att förstöra stämningen i tråden eller så, men jag tycker till skillnad från föregående postare att AT-tavlan ofta ser rätt billig och risig ut på bild. Med många undantag såklart.
Här i tråden så visas det upp många bilder som visar motsatsen! Är det en svårfotad klocka?
Bli inte arga på mig nu :oops:, jag är själv väldigt sugen på en AT som allround-klocka. :)
Det är ju svårt att argumentera mot en subjektiv uppfattning. Jag tycker att AT ser fantastisk ut både på bild och i verkligheten :)
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Det är ju svårt att argumentera mot en subjektiv uppfattning. Jag tycker att AT ser fantastisk ut både på bild och i verkligheten :)
Absolut, tänkte mer ifall någon har samma uppfattning, eller ifall det bara är jag. Men som sagt så är vissa bilder här i tråden helt fantastiska, t.ex @Choppe 's bild ovan. Har själv aldrig haft möjlighet att klämma på en AT. :)
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Hur är gång reserven på era AT? Jag har den nya 38mm ATn med 8800 urverket, enligt spec ska det ha 55h reserv. Över helgen fick min klocka ligga still från 1800 på fredagen till 0800 nu på måndagen, d.v.s. ca 62h. Gissa om jag blev förvånad när jag öppnade lådan och såg att den fortfarande gick och hade rätt tid! Ngn som har liknande erfarenhet?
Har inte gjort någon test men får nog ta och göra en till helgen då. Det låter ju fantastiskt bra! :)
@Stefan S kanske har testat?
 

M.KS

Breitling
Jag köpte i höstas en Aqua Terra från 2010 som efter att jag mätt går cirka -20 sekunder på en vecka.
Är detta en rimlig avvikelse eller tycker ni man bör lämna in den för service?
Vet tyvärr inte när detta blev gjort senast.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jag köpte i höstas en Aqua Terra från 2010 som efter att jag mätt går cirka -20 sekunder på en vecka.
Är detta en rimlig avvikelse eller tycker ni man bör lämna in den för service?
Vet tyvärr inte när detta blev gjort senast.
-20 sekunder på en vecka får ändå ses som okej gångavvikelse, det är ju mindre än 3sekunder / dag.
Sen kan det vara en god idé att serva den ändå, är den från 2010 och du inte fick info om att den blivit servad har den troligtsvis aldrig blivit servad!
Är det 2500-verket? :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Inte för att förstöra stämningen i tråden eller så, men jag tycker till skillnad från föregående postare att AT-tavlan ofta ser rätt billig och risig ut på bild. Med många undantag såklart.
Här i tråden så visas det upp många bilder som visar motsatsen! Är det en svårfotad klocka?
Bli inte arga på mig nu :oops:, jag är själv väldigt sugen på en AT som allround-klocka. :)
Om man vänder på klockan är den lättare att fotografera :D
9D344CCE-8102-499E-9E41-107671452A9F.jpeg
 

M.KS

Breitling

johpe

Panerai
2-Faktor
Har 8900 specat 60 tim. Inte kollat på nuvarande men minns att jag fått fram 69 tim på någon föregående, om det nu var på PO 8900 eller AT 8500? 10-15% + mot spec är nog rätt normalt.
Ohfan, det är ju helbra! Just det magiska att kunna låta den ligga över hela helgen och ta på sig den på måndag morgon utan att behöva ställa den är perfekt. Min SMPc med 2500d upplever jag håller ganska exakt sina 48h, kanske till o med lite i underkant.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ohfan, det är ju helbra! Just det magiska att kunna låta den ligga över hela helgen och ta på sig den på måndag morgon utan att behöva ställa den är perfekt. Min SMPc med 2500d upplever jag håller ganska exakt sina 48h, kanske till o med lite i underkant.
Håller med, att den inte stannar på söndagskvällen då är ett klart plus.
 

Henrip

Omega
2-Faktor
Hej,
Har funderat ett tag på en aqua terra med ref. 220.12.41.21.03.002 (med den blåa sekundvisaren) som jag tycker är väldigt fin. Har kikat lite på Krons och NK som inte haft denna modell i lager (har inte hunnit fråga personalen om ev. leveranstider etc) Är det någon här på forumet som vet om detta är en svår ref. att få tag på, dvs. är det lång leveranstid på denna? soldier-22012412103002.png
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej,
Har funderat ett tag på en aqua terra med ref. 220.12.41.21.03.002 (med den blåa sekundvisaren) som jag tycker är väldigt fin. Har kikat lite på Krons och NK som inte haft denna modell i lager (har inte hunnit fråga personalen om ev. leveranstider etc) Är det någon här på forumet som vet om detta är en svår ref. att få tag på, dvs. är det lång leveranstid på denna? soldier-22012412103002.png
På gummi alltså? Tror inte någon ref är svårare än någon annan utan leveranstiden blir lite slumpartat. Min fanns hemma på länk och beställde gummit vid köpet, tog fyra veckor för det att dyka upp. Det var strax innan jul.
79F79B39-FE3C-45C9-8C3A-A08FD95662DD.jpeg
 
Topp