• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Tärnan

Cartier
Nu har den landat! Sjukt nöjd att ha införskaffat det ur jag under 5-6 år suktat efter. Har haft flera planet oceans o seamasters som jag varit nöjd med men ingen slår den här. Skicket är mint condition utan att ha utsatts för polering. Fick betala 37 vilket är lite i överkant men betalar hellre för skicket.
E1ED3753-2E66-4640-9901-5A52B8F5AD6F.jpeg
 

SCM

Cartier
2-Faktor
Nu har den landat! Sjukt nöjd att ha införskaffat det ur jag under 5-6 år suktat efter. Har haft flera planet oceans o seamasters som jag varit nöjd med men ingen slår den här. Skicket är mint condition utan att ha utsatts för polering. Fick betala 37 vilket är lite i överkant men betalar hellre för skicket.
E1ED3753-2E66-4640-9901-5A52B8F5AD6F.jpeg

Grattis, fin julklapp! :)
 

Zelot

Omega
Nu har den landat! Sjukt nöjd att ha införskaffat det ur jag under 5-6 år suktat efter. Har haft flera planet oceans o seamasters som jag varit nöjd med men ingen slår den här. Skicket är mint condition utan att ha utsatts för polering. Fick betala 37 vilket är lite i överkant men betalar hellre för skicket.
E1ED3753-2E66-4640-9901-5A52B8F5AD6F.jpeg
Härligt och grattis!
Ser riktigt fin ut! :)
Det är helborstad länk på den väl? -jag tycker att det är coolt med de borstade läkarna! Men bandhornen är väl delvis blanka va? Vad där det för årsmodell? Kan man få se några fler bilder som även tar med länken?
 

Tärnan

Cartier
Ja länken är till fullo borstad. Sidorna på boetten är delvis borstat o blankpolerat, det som är blankpolerat är det som går upp mot bandhornen. Några bilder bifogas! Uttagen sent 2013. edit: länkens sida är blankpolerad.
thumbnail_IMG_0664.jpg
thumbnail_IMG_0665.jpg
thumbnail_IMG_0667.jpg
thumbnail_IMG_0668.jpg
thumbnail_IMG_0670.jpg
 
Senast ändrad:

Zelot

Omega
Ja länken är till fullo borstad. Sidorna på boetten är delvis borstat o blankpolerat, det som är blankpolerat är det som går upp mot bandhornen. Några bilder bifogas! Uttagen sent 2013. edit: länkens sida är blankpolerad.
thumbnail_IMG_0664.jpg
thumbnail_IMG_0665.jpg
thumbnail_IMG_0667.jpg
thumbnail_IMG_0668.jpg
thumbnail_IMG_0670.jpg
Ser ut att vara riktigt fint skick! Har själv en 8800, 38 mm som jag visserligen är väldigt nöjd med men förutom att det är coolt med den borstade länken är fördelen att repor inte syns lika väl som på den blankpolerade.
 

Tärnan

Cartier
Ja, det måste vara svårt att inte repa de blankpolerade delarna på länken!
Ser ut att vara riktigt fint skick! Har själv en 8800, 38 mm som jag visserligen är väldigt nöjd med men förutom att det är coolt med den borstade länken är fördelen att repor inte syns lika väl som på den blankpolerade.
 

Zelot

Omega
Till er som inte gillar de polerade centerlänkarna, jag tog en bit slipduk (typ Scotch-brite fast Coops egna variant) och borstade dem efter att ha kollat på lite instruktioner på Youtube. Blev suveränt. Testade på Seiko Flightmaster-länken först
0001480B-834D-4112-9E4A-2B286A915116.jpeg
Wow, tack för tipset. Jag velar lite, ibland är jag riktigt nöjd med de blankpolerade länkbitarna och ibland tycker jag att det vore snyggt med borstade bitar!
Kan du skicka några fler bilder?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Har ni någon erfarenhet av att polera bort en repa på en AT? Se nedan bild.
Vet ni om denna har AR på utsidan och insidan?

20200112_204103.jpg
 
Topp