• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Min första paketöppning på forumet.
Jag har fönstershoppat ett tag på Köpenhamns flygplats den senaste tiden men inte handlat. Men så fick jag ett ryck och lade ut en förfrågan här på forumet och fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till. Så idag satte jag mig i bilen och kom hem med detta:

_DSC6086.jpg

Lådan ser lovande ut...
_DSC6094.jpg

_DSC6095.jpg

_DSC6102.jpg

_DSC6104.jpg
_DSC6076.jpg
Grattis! Den är riktigt bra!

Äntligen min tur att göra en liten paketöppning. Denna klocka har jag velat ha sen jag såg den första gången, kärlek vid första ögonkastet som man säger. Efter lite efterforskning bestämde jag mig i slutet av Augusti att slå till, och nu är den äntligen här. Andra Tudorn som inkommit till samlingen i år och jag tror att sett
denna kan bli en ny favorit.

IMG_1847.jpg

IMG_1848.jpg
IMG_1849.jpg

Just precis, en Tudor Pelagos 25600TB!

IMG_1850.jpg

Tycker den blå färgen är så jävla skön och den gör sig ännu bättre irl (som med de flesta klockor) ;)

IMG_1857.jpg

Avslutar med en bild på duon, tycker dom kompletterar varandra utmärk och vi
Grattis!

Jag har fönstershoppat ett tag på Köpenhamns flygplats den senaste tiden men inte handlat. Men så fick jag ett ryck och lade ut en förfrågan här på forumet och fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till. Så idag satte jag mig i bilen och kom hem med detta:

_DSC6086.jpg

Lådan ser lovande ut...
_DSC6094.jpg

_DSC6095.jpg

_DSC6102.jpg

_DSC6104.jpg
_DSC6076.jpg

Grattis! Väldigt trevlig klocka som jag testat några gånger och är lite sugen på. :)

Fick nyligen hem ett paket med klocka som min sambo köpt, Jag har ju dock varit lite delaktiv i själva köpet samt att jag är den enda som är reggad på klocksnack så jag får bjuda på bilderna. :)

Klockan är en day date från 1970, en 1803. Fastnade för tavla och skick på den (även om den fortfarande får en service så den är helt up to date).

En öppen fråga till publiken innan bilderna. Vad i hela friden är det för box de skickat med, den ser ut att vara rolex original men har aldrig sett något liknande.

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Fick nyligen hem ett paket med klocka som min sambo köpt, Jag har ju dock varit lite delaktiv i själva köpet samt att jag är den enda som är reggad på klocksnack så jag får bjuda på bilderna. :)

Klockan är en day date från 1970, en 1803. Fastnade för tavla och skick på den (även om den fortfarande får en service så den är helt up to date).

En öppen fråga till publiken innan bilderna. Vad i hela friden är det för box de skickat med, den ser ut att vara rolex original men har aldrig sett något liknande.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Inte sett den boxen heller tidigare, spännande.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Måste vara Morsans syskrin :D

image.jpg
image.jpg
image.jpg
En superfin en! Men vilken box, är ju suuuupercooool!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Den va kanon!!! Och min årsklocka till på köpet :D Ha-begäret slog till kraftigt!

Måste vara Morsans syskrin :D
Hehe, ja något åt det hållet kanske.

En superfin en! Men vilken box, är ju suuuupercooool!

Tusen tack. Ja det är något unikt med boxen på något sätt. Nu är det ju iofs klockan som är prio för oss men man kan inte slutas att förundras :)

Den va kanon!!! Och min årsklocka till på köpet :D Ha-begäret slog till kraftigt!

:) Tack, det tog lite tid att hitta den men kändes helt klart värt det.

Så var det min tur:). I tisdags beställde jag hos Nymans Ur en 116660 Rolex Deepsea Blue. I fredags eftermiddag kunde jag få komma och hämta den (det har sina fördelar att vara en bra kund ibland, och kanske lite tur).
44 mm i diameter, 17,7 mm tjock, 220 gram tung, konvext safirglas 5,5 mm tjockt, huset i 904L stål, baksida i titan, vattentät till 3.900 m (vad man nu gör där?).
Den gröna Deepsea-texten på tavlan som flera här på KS har synpunkter på, är en hyllning till James Camerons specialbyggda ubåt Deepsea Challenger från 2012 vars färg är exakt samma.
Intressant är att han i sitt dyk den 26e mars 2012 ner till Marianergravens botten 10.908m nedåt, identifierade för människan 68 nya marina arter. Allt från räkliknande kryp till sjögurkor och mikrober. Alla prover som togs har analyserats av biologer och geologer över hela världen. Ubåten var 7,3 m lång och formad som en vertikal torped. Under de nästan 7 timmar Cameron var nere i plurret kunde han knappt röra sig i ubåten, som endast hade en inre diameter på 107 cm. Måste känts som ståplats i Nybroviken. Burrr...
Med sig ned på en av ubåtens armar hade Cameron en specialbyggd Deepsea vid namn Deepsea Challenge. Trycket på klockan var vid botten otroliga 12,35 tons tryck.
Stolt sponsor för expeditionen; Rolex såklart.
Inte så mycket info om själva klockan kanske, men det finns så mycket om den här på KS ändå.

Lite shots.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Mummms...
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Å så ett Wristshot.
image.jpg

Tack för mig!
Hej @ZtaFfaN
Hur trivs du med DSSD:n??
Fin som tusan är den!!!
Använder du den till vardags...?
Kan du lägga upp en färsk bild på den?:)
Tack Mvh N.B

Satan, ingenjören växer och växer i mina ögon!

Hej @ZtaFfaN
Hur trivs du med DSSD:n??
Fin som tusan är den!!!
Använder du den till vardags...?
Kan du lägga upp en färsk bild på den?:)
Tack Mvh N.B
Hej Norman B!
Måste säga att den är fantastisk. Sitter och beundrar den varje gång jag har den på armen, vilket har blivit nästa varje dag
sedan jag fick den. På morgon väljer jag i min lilla modesta samling vilken klocka jag ska ha under dagen och det slutar för det mesta
med Dipsyn (OWG?). Vikten (220 g) vande jag mej vid omgående. Tycker heller inte att den är speciellt topptung (17,7 mm), som jag
ser att flera andra har haft som negativ kommentar. Det gäller bara att inte köra loosefit al la bilhandlare, den måste sitta
hyfsat fast på armen, annars kan det bli något besvärande. Stöter inte heller i saker mer än någon annan klocka.
Den får 5 KS av mig.
Skickar med ett par färska WS.
IMG_7186.JPG
IMG_7187.JPG

Kör bara en snabbis idag då ljuset suger för fotografering och jag har en fru som ska åka iväg på en weekend resa.
Måste umgås AFK också :)

Jag följer i @par 's fotspår.. Men då han har en diskret G i vitguld så fläskade jag på med en R i roséguld.
Supernöjd med den ultimata dressaren :)

DSCN7271.JPG

DSCN7273.JPG

DSCN7280.JPG

DSCN7292.JPG

DSCN7293.JPG

DSCN7296.JPG

DSCN7301.JPG

Kör bara en snabbis idag då ljuset suger för fotografering och jag har en fru som ska åka iväg på en weekend resa.

Jag följer i @par 's fotspår.. Men då han har en diskret G i vitguld så fläskade jag på med en R i roséguld.

DSCN7271.JPG

DSCN7273.JPG

DSCN7280.JPG

DSCN7292.JPG

DSCN7293.JPG

DSCN7296.JPG

DSCN7301.JPG
Va mysigt mörk den är i rosé, classy som fasen! Skönt att ha en liten dressare som komplement! Gör PP machettknappar i rosé? ;)

DSCN7271.JPG

DSCN7273.JPG

DSCN7280.JPG

DSCN7292.JPG

DSCN7293.JPG

DSCN7296.JPG

DSCN7301.JPG
Fantastiskt, grattis! Jag använder min massor(bla idag). Jag har dock en J. Jag gillar verkligen Rose tavlan som är mer åt det silvriga(metallic liknande) hållet och skapar sköna kontraster till guldet.

Få klockor i världen (räknat inte bara dressare) slår de vackert borstade boettsidorna på 5196an:)

Hej Norman B!
Måste säga att den är fantastisk. Sitter och beundrar den varje gång jag har den på armen, vilket har blivit nästa varje dag
sedan jag fick den. På morgon väljer jag i min lilla modesta samling vilken klocka jag ska ha under dagen och det slutar för det mesta
med Dipsyn (OWG?). Vikten (220 g) vande jag mej vid omgående. Tycker heller inte att den är speciellt topptung (17,7 mm), som jag
ser att flera andra har haft som negativ kommentar. Det gäller bara att inte köra loosefit al la bilhandlare, den måste sitta
hyfsat fast på armen, annars kan det bli något besvärande. Stöter inte heller i saker mer än någon annan klocka.
Den får 5 KS av mig.
Skickar med ett par färska WS.
IMG_7186.JPG
IMG_7187.JPG
Grymt som Tusan!!!!!
Sitter som gjutet på dig!!!
En dag snart hoppas jag, ska en sån hämtas!!!!
Och firas rejält!!!

Fantastiskt, grattis! Jag använder min massor(bla idag). Jag har dock en J. Jag gillar verkligen Rose tavlan som är mer åt det silvriga(metallic liknande) hållet och skapar sköna kontraster till guldet.

Få klockor i världen (räknat inte bara dressare) slår de vackert borstade boettsidorna på 5196an:)

Självklart har du en J, det vet jag ju!
Blandade ihop med gårdagens diskussionen vi hade i Patektråden om inköpet av en G.

• Like
Reactions: par
Tillbaka
Topp