• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Så har man blivit med skx... En 007 med jubilee. Vet inte om jag älskar länken eller ej.

Härligt med en sommarbeater.
image.jpg

Då var det äntligen dags för lite paketöppning!

För att formatera mitt splittrade sinne har jag ju haft en liten åsiktstråd igång nu i knappt en vecka. Vill börja med att tacka alla för era värdefulla och vilt varierande åsikter, min beslutsångest växte visserligen (på ett trevligt sätt) och jag blev nog egentligen bara mer förvirrad, men trots detta var tråden säkert en viktig del i beslutsprocessen :cigar: Som någon av er sa: "Gå på magkänslan!" Det var precis det jag gjorde! (Men fler av de diskussioner som finns i tråden fanns säkert i mitt undermedvetna när jag tog mitt beslut. :rolleyes:)

Målet var att hitta (och bli förälskad i) 2 klockor som är "allround" och som kompletterar varandra bra. Jag har hela tiden haft ett hyfsat hum om vad jag var ute efter men inte riktigt kunna bestämma mig.
(I samlingen tidigare bl.a. Rolex SD, Vintage Rolex DJ, vintage Omega SM)

Klockor jag testade:
Jaeger Le-Coultre Master Calendar
Jaeger Le-Coultre Reverso Grande Taille
Cartier Santos 100
Hublot Classic Fusion
Rolex Explorer II (216570)
Rolex GMT Master II (BLNR)
Rolex Submariner C

Valet blev: (trumvirvel)

IMG_3604.JPG

IMG_3626.JPG

IMG_3624.JPG

Som ni ser så blev det en Submariner C (116610) samt en JLC Reverso Grande Taille.
Jag har alltid varit tveksam (men nyfiken) till Reverson, men så fort den satt på min arm var det ren kärlek. En enligt mig väldigt vacker och faktiskt mångsidig klocka som funkar både till jeans och casual oxford-skjorta samt kostym. Är verkligen supernöjd! Idag beställs även ett extra strap i struts med ljusa sömmar.

Subben då? Ja, vad kan jag säga? Fegt! Jag vet... Tråkigt? Kanske det... Men den kändes ändå bäst helt enkelt.

Jag har under en tid varit väldigt skeptisk till det "nya" fetare och "blockigare" caset, men när den väl satt på armen ändrade jag mig faktiskt ganska direkt. Den "nya" bezeln (är ju van vid gammal SD) har dessutom en (enligt mig) helt underbar "lyster". Den keramiska bezeln tillsammans med de bredare hornen, caset, förbättrad länk/lås, maxi dials, texten i ringen etc gör att klockan verkligen känns som något nytt. Framförallt tycker jag även att den känns mer robust och sitter betydligt bättre på handleden än min gamla SD.

Så... Ni får gärna kalla mig tråkig och "Svensson", men jag älskar min nya Sub. Blir ett Isofrane på den nu i sommar :watching:

Här kommer lite mer bilder:

IMG_3654.jpg

IMG_3658.jpg

IMG_3674.jpg

IMG_3682.jpg

Trevlig sommar !
Stort Grattis! Hade nog gjort samma val själv! Två klockor som passar till precis ALLT!

Nu har jag köpt min första och enda klocka, för nu åtminstone. Tack för alla kloka och bra synpunkter och råd i min "Köpa Rolex på Kaplans?"-tråd. Svaret på frågan blev för min del (som klockn00b): Nej, köp inte en begagnad Rolex på Kaplans. Köp en ny Rolex på Rob Engströms istället!

Jag är otroligt nöjd med Rob som leverantör, jag fick hjälp av en jättebra kille där som t o m letade fram en mobilladdare till min döda telefon. Det är vad jag kallar kundservice. Jag fick också hjälp och instruktioner med allt ifrån sommarlås på länken till hur man byter datum. Jag fick värderingsintyget direkt med mig hem istället för till brevlådan också.

IMG_1568.JPG
IMG_1570.JPG
IMG_1572.JPG

IMG_1577.JPG
IMG_1576.JPG

Det blev en Rolex Datejust, svart tavla med stavindex, oysterlänk. Samt inte roulettefärg (svart/röd) på datumen, utan enbart svart färg. De bytte på plats till mig i butiken.

Än så länge är jag jättenöjd med klockan. Den är en fröjd att bära.

Fin klocka. Bra val!

• Like
Reactions: Nea
Första gången i denna tråd;)
Här kommer några bilder från gårdagens köp.
En trevlig DJ 1603 från 1970....då merparten av er alltså ännu ej var påtänkta :)
Tyvärr blir det ingen öppning då klockan levererades utan låda, box eller annat.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

En trevlig DJ 1603 från 1970....då merparten av er alltså ännu ej var påtänkta :)
Tyvärr blir det ingen öppning då klockan levererades utan låda, box eller annat.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Grattis, riktigt fräsch den där med linnetavlan! Mitt födelseår dessutom, blir ju nästan lite sugen på en likadan. Eller, stryk "nästan" och "lite" i förra meningen...

Grattis, riktigt fräsch den där med linnetavlan! Mitt födelseår dessutom, blir ju nästan lite sugen på en likadan. Eller, stryk "nästan" och "lite" i förra meningen...
Förstår dig. Säljaren uppgav att den var från 71, dvs mitt år. Det var därför jag ville köpa den. Sedan då vi träffades och jag undersökte så framkom det att den var från 70 men då kunde jag inte släppa skönheten. Hade det vart en 71a så hade det lätt vart min keeper. Nu kommer den nog säljas, oklart när dock då den är riktigt skön och i ett enastående skick och dessutom servad tidigare i år :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Härlig linne-tavla! Satt precis och dagdrömde om en DJ med linne-tavla och jubileelänk ;) Dock med vitguldsring så det var inte din klocka jag drömde om ;)

Efter att den gamla trotjänaren 305an fått kasta in handduken efter 3,5 års tjänst var det dags för något nytt. Slog fast att Garmins grejer är bra skit då jag starkt diggar möjligheten att anpassa klockan för min egen träning och preferenser. Valet föll på en 310xt, tydlig och med en batteritid som passar om man nu är sugen att glida runt en heldag på cykeln eller i elljusspåret.

Hämtade ut en överdimensionerad låda:
7enuqeby.jpg

dajaqu6e.jpg

Självklart följde en hel park av sladdar med:

nusaqegu.jpg

a5ega6uh.jpg

Lutar nu åt att skippa ölen ikväll och dra några km i skogen..

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Big is back!

Spanat runt efter en kul sommarbeater ett tag, speciellt i syfte att glida med på stränderna i södra Italien dit kosan styr om en knapp vecka. Nosade lite på att köpa tillbaka min gamla B-1'a från Tobbe-i-Etuna när vonbahr slängde fram en gammal kär men ack för kort flört framför näsan! Jag vet, den går inte hem i alla hus men det här forumet mår bara bra av lite udda fåglar, så här kommer lite bilder på "badis-2014"! (Min 44 mm Bratte får hänga med som storleksreferens, badisen är lite som USA)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

För dig som inte känner till vad det är för en bjässe du precis storögt och dreglandes har beskådat så är det en Oris ProDiver Chronograf. En 51mm överjävlig hardcore-dykare som trots att den är helt i titan (och gummi) väger runt 200g och klarar djup på 100000 cm! Denna är lustigt och ovanligt nog svensksåld och som synes 100% fullset, mycket nice!

Tjäna!

Ps. Tack Björn, du är grym! Ds.

Big is back!

Spanat runt efter en kul sommarbeater ett tag, speciellt i syfte att glida med på stränderna i södra Italien dit kosan styr om en knapp vecka. Nosade lite på att köpa tillbaka min gamla B-1'a från Tobbe-i-Etuna när vonbahr slängde fram en gammal kär men ack för kort flört framför näsan! Jag vet, den går inte hem i alla hus men det här forumet mår bara bra av lite udda fåglar, så här kommer lite bilder på "badis-2014"! (Min 44 mm Bratte får hänga med som storleksreferens, badisen är lite som USA)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

För dig som inte känner till vad det är för en bjässe du precis storögt och dreglandes har beskådat så är det en Oris ProDiver Chronograf. En 51mm överjävlig hardcore-dykare som trots att den är helt i titan (och gummi) väger runt 200g och klarar djup på 100000 cm! Denna är lustigt och ovanligt nog svensksåld och som synes 100% fullset, mycket nice!

Tjäna!

Vilken bjässe! Grattis!

Big is back!

Tjäna!

Funkar fint på dina armar, få som kan bära upp den storleken!

Big is back!

Grattis, riktigt fet pjäs den där! Ser ut att funka bra på dig, på mig skulle den se ut som ett tefat... ;)

Big is back!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Tjäna!

Fet!

Tillbaka
Topp