Resultatet då: Snopet nog så var det just de 4 ur jag var mest spänd på som inte dök upp idag. Men det är lugnt, lite spänning och förväntan över helgen när Sverige åkte ur EM tidigare än man hoppats kanske inte skadar om man ska se det positivt.
Två nitlotter åkte man på. En Seiko 5 från Tratten med lösa index som flög omkring innan för kristallen. Inte alls som den beskrevs eller såg ut på bilderna. Öppnade upp boetten, urverket matchar ej modellnumret på boettlocket så dessutom Ful-ur då. Säljaren läser inte ens sina meddelanden och är röd i mina ögon och fick omdöme därefter. Kan outa via PM för er oroliga men inte här.
Och sen ett "NOS Omega läder", som en del av en större lot, som kändes mera plastigt än ett bollhav på IKEA. Rakt i papperskorgen. Men det var nästan väntat.
Det bra då?
Dagens automatur:
Manuella:
Flexen på Nilen fick sitta kvar t.v även om den är alldeles för tight. Hade inget passande band.
Några kvarts blev det också:
varav originallänk på två av tre:
Och dessa har jag ju haft förut, men de fick prova på lite nya roliga band. Blått på Enicar kändes nice, äkta kalvläder också, nytt/NOS, istället för det fejkade crocolädret som satt där innan.
Nu skall de torteras! Eller kvartsuren får väl vila men resten ska gångreservtestas och sen blir det boettöppning och avslutas med lätt polering av plexi/kristall. Hoppas på att under tiden se om någon faller mig extra i smaken och vilka som skall säljas vidare. Men det var det för nu!