• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Haddoque

Omega
2-Faktor
Nu... kör vi! Äntligen har årets sommarbeater anlänt! Det börjar såhär (ursäkta mina crappy bilder, ärinte van vid att fota med min ajpääd....:banghead:):

Och fortsätter:

Blått?

Något orange döljer sig!

En Squale 50 atmos, 1521

Kom på Squales mesh, ws:

Gummit måste ju givetvis provas oxå, en ljuv doft av vanilj sprider sig över nejden!
Kort sagt: grym dykare!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Martinuz

Omega
Två nya dinkor dök upp idag :) Kan det vara dom första i Sverige?

Blå Tudor Heritage Black Bay
877ea6f8-0b1e-40cd-9317-3345ff0a674f_zps015db832.jpg

58a465a8-c8af-4600-bd36-bb084fc13156_zpsfd3584be.jpg

Rolex Sea-Dweller 116600
f88c3c76-d5e5-4374-b96b-51c261a64f0a_zps56307590.jpg

35213e44-cb4c-4df1-a8c0-bb2654b76b91_zpseffdf2bb.jpg

Två helt underbara ur. Måste fråga, har en SD, M-serie från 2008, hur stor är skillnaden? Upplevs den här som mycket "kraftigare", har lite svårt för de nya breda ändarna på t.ex. Sub, men den här ser konstigt nog mer balanserad ut, fyller bezeln ut på något annat sätt på den här eller?
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Då var det dax för en ny klocka. Har länge varit sugen på att testa en Rolex modell nyare och efter jag testade denna så var det klart.

Ett stycke bekant låda.
Yacht1.jpg


Fliplock fram på lådan.
Yacht2.jpg


Här kommer den. En 116622 med den löjligt snygga blå tavlan.
Yacht3.jpg


Sjukt svårt att få till en rättvis bild på tavlan.
Yacht4.jpg


Till dig också, om än lite sent, grattis till den sanslöst snygga blå Yachtmastern! Kollade lite på en sån igår hos handlaren på flygplatsen i Frankfurt, mycket lockande. Fick inte helt godkännande blickar från bättre hälften, men, men...
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Då var man ingen OWG längre. Saknaden efter en Omega blev för stort. Idag kom den så. En ny
bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
blå SMP av den nya modellen men keramisk bezel. De blåa färgen är helt underbar och upplevs väldigt olika beroende på ljuset. Svårt att fånga på bild men nedan bilder är ett tappert försök iaf. ;)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Då var man ingen OWG längre. Saknaden efter en Omega blev för stort. Idag kom den så. En ny
bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
blå SMP av den nya modellen men keramisk bezel. De blåa färgen är helt underbar och upplevs väldigt olika beroende på ljuset. Svårt att fånga på bild men nedan bilder är ett tappert försök iaf. ;)

Den såg riktigt trevlig ut.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Då var man ingen OWG längre. Saknaden efter en Omega blev för stort. Idag kom den så. En ny
bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
blå SMP av den nya modellen men keramisk bezel. De blåa färgen är helt underbar och upplevs väldigt olika beroende på ljuset. Svårt att fånga på bild men nedan bilder är ett tappert försök iaf. ;)
Härligt en blå SMP är aldrig fel, anser jag i alla fall:)
Grattis!
 

Martinuz

Omega
Då var man ingen OWG längre. Saknaden efter en Omega blev för stort. Idag kom den så. En ny
bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
blå SMP av den nya modellen men keramisk bezel. De blåa färgen är helt underbar och upplevs väldigt olika beroende på ljuset. Svårt att fånga på bild men nedan bilder är ett tappert försök iaf. ;)
Haha, OWG i ett par veckor, länge det höll ;)
Grymt ur gubben!
 

par

Patek
2-Faktor
Då var man ingen OWG längre. Saknaden efter en Omega blev för stort. Idag kom den så. En ny
bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
blå SMP av den nya modellen men keramisk bezel. De blåa färgen är helt underbar och upplevs väldigt olika beroende på ljuset. Svårt att fånga på bild men nedan bilder är ett tappert försök iaf. ;)

Jag erkänner att den är väldigt snygg! Den blå färgen fångar mig på ala klockor:)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Då var man ingen OWG längre. Saknaden efter en Omega blev för stort. Idag kom den så. En ny
bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
blå SMP av den nya modellen men keramisk bezel. De blåa färgen är helt underbar och upplevs väldigt olika beroende på ljuset. Svårt att fånga på bild men nedan bilder är ett tappert försök iaf. ;)


Stort grattis till den, mycket snygg!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Fick hem denna förra veckan. Submariner från 1966 med en gilttavla som utvecklat en varm brun ton. Tyvärr har den ett fult toolmark kl4 men jag tycker inte att det stör nämnvärt. Resten av klockan är kanon med ett opolerat case, fint fejdat inlägg och supertight nitad oyster.

Hoppas ni gillar den. :)

image.jpg


Här på en hysteriskt hemskt strechlänk. (Skadan tydlig kl4)

image.jpg
 

Galaxy

Rolex
Fick hem denna förra veckan. Submariner från 1966 med en gilttavla som utvecklat en varm brun ton. Tyvärr har den ett fult toolmark kl4 men jag tycker inte att det stör nämnvärt. Resten av klockan är kanon med ett opolerat case, fint fejdat inlägg och supertight nitad oyster.

Hoppas ni gillar den. :)

image.jpg


Här på en hysteriskt hemskt strechlänk. (Skadan tydlig kl4)

image.jpg

Jäklar, vilka roliga klockor du plockar hem! Du höjer ribban! :) Är det detta som kallas tropic, när tavlan blir brunare?
 

Brogren

Cartier
Fick hem denna förra veckan. Submariner från 1966 med en gilttavla som utvecklat en varm brun ton. Tyvärr har den ett fult toolmark kl4 men jag tycker inte att det stör nämnvärt. Resten av klockan är kanon med ett opolerat case, fint fejdat inlägg och supertight nitad oyster.

Hoppas ni gillar den. :)


Dra mig baklänges. Du får ta dig till Göteborg så bjuder jag på lunch eller något så får jag klämma på din skatt som bara blir större.
Stort grattis!
 
  • Like
Reactions: Per

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Fick hem denna förra veckan. Submariner från 1966 med en gilttavla som utvecklat en varm brun ton. Tyvärr har den ett fult toolmark kl4 men jag tycker inte att det stör nämnvärt. Resten av klockan är kanon med ett opolerat case, fint fejdat inlägg och supertight nitad oyster.

Hoppas ni gillar den. :)
Stort grattis Per! Härlig 5513 med gilttavla.
Grym samling du har:)
 
  • Like
Reactions: Per

MBG

Breitling
Då var man ingen OWG längre. Saknaden efter en Omega blev för stort. Idag kom den så. En ny
bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
blå SMP av den nya modellen men keramisk bezel. De blåa färgen är helt underbar och upplevs väldigt olika beroende på ljuset. Svårt att fånga på bild men nedan bilder är ett tappert försök iaf. ;)
Riktigt fin.
 

Rättidig

Omega
Inte mycket till paketöppnande, men ett roligt nyförvärv: Orient FDD00001W0 fickur.

DSCF0982.JPG


Verk: 48C40 (21J), +25/-15
Diameter: 40 mm
Tjocklek: 11.4 mm
Gångtidsreservindikator
"See-through back"
"Sapphire Crystal"

Inköpt på Creation watches för 1300 spänn. Levererad i en för prisklassen mycket imponerande originallåda, med alla papper o.s.v. Storleken gör den väl närmast till en unisex-klocka. Det finns även en variant med lite mer traditionellt utseende (FDD00002W0)

Nu blir det till att bära väst lite oftare. :)

OBS! Skall ej att förväxlas med den extremt snarlika WV0011DD, som är något mindre och något tunnare (38 mm/10 mm)- och åtminstone dubbelt så dyr.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Fick hem denna förra veckan. Submariner från 1966 med en gilttavla som utvecklat en varm brun ton. Tyvärr har den ett fult toolmark kl4 men jag tycker inte att det stör nämnvärt. Resten av klockan är kanon med ett opolerat case, fint fejdat inlägg och supertight nitad oyster.

Hoppas ni gillar den. :)

image.jpg


Här på en hysteriskt hemskt strechlänk. (Skadan tydlig kl4)

image.jpg
Det ser riktigt bra ut :D
 
  • Like
Reactions: Per

Anthraxabuz

Panerai
Nu... kör vi! Äntligen har årets sommarbeater anlänt! Det börjar såhär (ursäkta mina crappy bilder, ärinte van vid att fota med min ajpääd....:banghead:):

Och fortsätter:

Blått?

Något orange döljer sig!

En Squale 50 atmos, 1521

Kom på Squales mesh, ws:

Gummit måste ju givetvis provas oxå, en ljuv doft av vanilj sprider sig över nejden!
Kort sagt: grym dykare!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Riktigt schysst, Grattis!

Sent from my Doxa Sub 750T Searambler
 

Anthraxabuz

Panerai
Då var man ingen OWG längre. Saknaden efter en Omega blev för stort. Idag kom den så. En ny
bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
blå SMP av den nya modellen men keramisk bezel. De blåa färgen är helt underbar och upplevs väldigt olika beroende på ljuset. Svårt att fånga på bild men nedan bilder är ett tappert försök iaf. ;)
Grymt, Grattis!

Sent from my Doxa Sub 750T Searambler
 
Topp