• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Kessler

Rolex
2-Faktor
Riktiga klassiker från Adidas. Självklart var det rea två dagar efter jag beställt. Men men.

Sen ett par New Balance beställda.


Det är jobbigt när man har typ 10 par adidas i storlek 45 och nu flera år senare insett att 44 och i vissa fall 43 sitter mycket bättre. Har tom dessa fast de låga redan, men i storlek 47 haha. Får lägga 45or i sellpypåse och beställa massa nya 43/44or...
20200326_175042.jpg

911785.jpg
 

feffe79

Cartier
Riktiga klassiker från Adidas. Självklart var det rea två dagar efter jag beställt. Men men.
A
Sen ett par New Balance beställda.


Det är jobbigt när man har typ 10 par adidas i storlek 45 och nu flera år senare insett att 44 och i vissa fall 43 sitter mycket bättre. Har tom dessa fast de låga redan, men i storlek 47 haha. Får lägga 45or i sellpypåse och beställa massa nya 43/44or...
20200326_175042.jpg

911785.jpg
Adidasarna va snygga!
 
H

Hysteria

Guest
Riktiga klassiker från Adidas. Självklart var det rea två dagar efter jag beställt. Men men.

Sen ett par New Balance beställda.


Det är jobbigt när man har typ 10 par adidas i storlek 45 och nu flera år senare insett att 44 och i vissa fall 43 sitter mycket bättre. Har tom dessa fast de låga redan, men i storlek 47 haha. Får lägga 45or i sellpypåse och beställa massa nya 43/44or...
20200326_175042.jpg

911785.jpg
Bästa Top ten! Har ett par helvita 47.5 hemma så klippte ett par i lite roligare färg på 50% flash salen men dessa kom aldrig fram pga butiken stängde och ordern försvann/makulerades Click and Collect)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ja riktig klassiker. Basketsko släppt 1979. Basketskor brukar vara skönare än tennisskor. Dock sitter såklart 44 lite stort känner jag nu...

Får hoppas mina fötter krymper till 40 så jag kan ha mina Stockholm haha. De gör sig iofs. bra som prydnad. 6 år och oanvända.
20200326_181916.jpg
Jag hade också ett par (i rätt storlek) men tyckte det var en knepig och svårmatchad färg. Precis som mina Malmö’s, så jag sålde båda..
Snygga att titta på men inte mycket mer än så tyvärr..
2A9CFB18-856F-4F61-9654-DA04F06E5A41.jpeg
D876B6D1-DD38-4A74-BF2B-F1A9304A9C45.jpeg
 
Senast ändrad:

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
På SNS

PS. It is not much - but if you use this code "SNS21" in the checkout - it will give you 21% extra discount on all sale items. And there is a lot of good products in there.

The code is valid until April 1s
 

Rojalisten

Panerai
Hur sitter Nike air Jordan 1 low på foten? Jag har alltid varit adidas nörd men är sugen på något nytt,

har stora fötter (48) och brukar vanligtvis ha just 48 på Adidas skor, då sitter dom limmat på fötterna, jag har även smala fötter.

nike verkar köra mkt halv storlekar, ska man gå ner eller upp en halv storlek?
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Hur sitter Nike air Jordan 1 low på foten? Jag har alltid varit adidas nörd men är sugen på något nytt,

har stora fötter (48) och brukar vanligtvis ha just 48 på Adidas skor, då sitter dom limmat på fötterna, jag har även smala fötter.

nike verkar köra mkt halv storlekar, ska man gå ner eller upp en halv storlek?
Om inte jag har lr minns helt fel så sitter den precis som en Jordan 1 high och för mig så är det tts.
 
H

Hysteria

Guest
Hur sitter Nike air Jordan 1 low på foten? Jag har alltid varit adidas nörd men är sugen på något nytt,
har stora fötter (48) och brukar vanligtvis ha just 48 på Adidas skor, då sitter dom limmat på fötterna, jag har även smala fötter.

nike verkar köra mkt halv storlekar, ska man gå ner eller upp en halv storlek?
Jag är 48 i de flesta adidas originals, 48 2/3 i adidas predator/nemesis och 47.5 i af1 både low och mid. Vill minnas att det är samma i AJ1s
 

Rojalisten

Panerai
Traskade till sns och köpte mig ett par. Riktig nöjd! Svårt och få till på bild hur lila dom faktiskt är :) gick ner till 47,5 och sitter perfekt!

1AE34B6F-760F-4031-ADA1-72CF1B81D462.jpeg
 

Linus

Cartier
Ni som har CQP och CP, blir inte klok på deras strl. Gick ni ner i strl? Någon som har erfarenhet av dessa sneakers i relation till Crockett and Jones?
Man kan ju heltidssurfa i denna fråga...
 

Floffen

Panerai
Ni som har CQP och CP, blir inte klok på deras strl. Gick ni ner i strl? Någon som har erfarenhet av dessa sneakers i relation till Crockett and Jones?
Man kan ju heltidssurfa i denna fråga...

Jag kör UK 10 i Crockett and Jones men 45 i C-QP.

Edit: så snarare upp i storlek, för att besvara din fråga.
 

Linus

Cartier
Mr P mäter CP i strl 43 till 31 cm.
Mäter mina skor (som sitter som de ska):
C&J strl UK 9 - alla läster är längre än 31 cm. Visserligen är ju sulan bra tilltagen på ett par modeller (Pembroke, Hallam, Coniston etc)
Buttero strl 42 - 30,5 cm
Mina löpar-Nikes US 10,5, 44,5 - 32 cm
CQP skriver på sin hemsida att man ska välja samma strl som man har i ett par goodyear welted, dvs 43.
Jag har beställt ett par vita CQP och ett par vita CP i strl 43 från Linnégatan. Får väl se om de sitter som de ska.
 

Linus

Cartier
Mr P mäter CP i strl 43 till 31 cm.
Mäter mina skor (som sitter som de ska):
C&J strl UK 9 - alla läster är längre än 31 cm. Visserligen är ju sulan bra tilltagen på ett par modeller (Pembroke, Hallam, Coniston etc)
Buttero strl 42 - 30,5 cm
Mina löpar-Nikes US 10,5, 44,5 - 32 cm
CQP skriver på sin hemsida att man ska välja samma strl som man har i ett par goodyear welted, dvs 43.
Jag har beställt ett par vita CQP och ett par vita CP i strl 43 från Linnégatan. Får väl se om de sitter som de ska.
Uppdatering kring CQP och Common projects.
Utifrån ovan nämnda strl passar strl 43 mig perfekt i båda modellerna. CQPs rekommendation att ta samma strl som man har i ett par Goodyear welted var spot on. CP är några få mm längre, men samtidigt smalare.
Nu ska jag bara motivera för mig själv att jag behöver två par vita sneakers (till).
 
Topp