Dagens Champagne var trevlig, smakrik, frisk, viss fyllighet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du druckit 08an?Dagens Champagne var trevlig, smakrik, frisk, viss fyllighet.
Personligen tycker jag Henri Goutorbe är sjukt underskattat och ganska okända i Sverige. Favorit som gått en del hemma.Någon som har tips på mindre champagnehus man absolut borde besöka i Champagne och champagner man absolut måste köpa med sig hem (dvs prisvärda)? Stilmässigt föredrar jag champagner som går mer åt Pol Roger/Bollinger och gillar inte champagner med mer våldsam syra typ Moet (jämfört standardvarianterna profilmässigt bara, finns säkert även Moetsorter och årgångar jag skulle gilla).
Försökte faktiskt boka Paul Dethune men gick bet på att de inte tog emot gäster i augusti. Annars har vi provning på Veuve Cliquot och bor på Les Crayeres, men det vore roligt med något mer grower-hus och det är ju betydligt roligare att köpa champagner som inte finns på SB. Ska kolla in Goutorbe, tack för tipset!Personligen tycker jag Henri Goutorbe är sjukt underskattat och ganska okända i Sverige. Favorit som gått en del hemma.
Paul Dethune är ganska okända men populära i vinkretsar men inget jag själv druckit.
Jag tror du hittar mycket prisvärt hos husen själva jämfört med SB i Sverige. Syra handlar även om ålder, druva och stil.
Så gillar du Polle och Bolle så försök besöka, det går nog inte fel.
Jag är avis, planerar en resa mentalt. Men oklart när det blir av..
Har du druckit 08an?
Om ja, några stora skillnader i drickfärdighet med tanke på årsskillnaden?
Årgångarna 12 & 13 är ju oftast mer tillgänliga direkt än t.ex 08.
Har två 08 kvar och två druckna flaskor. Första jag drack var otroligt bra. Andra var lite "meh", det var gott. Sen drack jag den på glas på vingården hos Crespi förra året och den var otrolig.Har druckit 08:an men det var för ett par år sedan så jag minns inte riktigt hur den var, men håller med om att 12 generellt är mer tillgängliga än 08. Hade visst inte så mycket att tillföra på just din fråga .
Drack -06an och tyckte även den var riktigt bra, för att inte säga prisvärd!
70/30 pn/ch från 2004. Magnum. Riiiktigt bra vin. Dricks perfekt nu. Massor av tropisk frukt och nötiga toner. Komplext med lång eftersmak. Balanserad. Kan säkert ligga något år till om man gillar riktigt mogen champagne men jag tycker den är klockren nu.
Ja den är bra, men du vet om att det är den precis vanliga Bollinger Special Cuvée i flaskan? (dvs det är bara en branding av deras standard champagne, men med det sagt tycker jag oxå Special Cuvée är jättebra)Super bra champagne med polaren! Riktigt bra äpple smak!
Kul! Vad blev the från Goutorbe utöver de två 12orna som står upp?Nu hemkommen från bla Champagne.
Dethune utgick mycket pga priset då de ändå kostar från 35€ och uppåt, men även pga att de hade stängt dagen vi hade mest tid pga Tour de France som gick från Reims till Épernay dagen vi skulle åka runt. Vi blev inlåsta söder om Épernay ända till 17 så vi letade lite småhus där omkring, och lyckades kontakta Goutorbe som kom och öppnade åt oss så vi fick köpa några flaskor när vägspärrarna togs bort.
Inte någon jättemängd, men räcker nog till nästa resa.
Var lite stressat så det blev bara två lådor av deras vanliga Brut.Kul! Vad blev the från Goutorbe utöver de två 12orna som står upp?
Den är ju riktigt billig, så tycker absolut att du ska prova den. Vore väl kanon om du var en av dem som gillar den?Är Guldkula värt att testa? Hört lite varierande åsikter om den.
Den är ju riktigt billig, så tycker absolut att du ska prova den. Vore väl kanon om du var en av dem som gillar den?
Välj ett tillfälle där en eventuell besvikelse inte gör något, typ på torsdag till fiskpinnar och potatis.
Nejdå.Kan jag ana en viss sarkasm? Jag har inte heller provat Guldkula, bara namnet har fått mig att avstå .