• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Funderar på att beställa en låda Vilmar & Cie Grand Cellier 1:er Cru till sommaren. Någon som har druckit?

Påskbutelj
IMG_20220416_111751.jpg

Har lite DP, LR VINTAGE OCH Cristal som jag kanske tänkte sälja, var gör man det? Är det bara på SBs auktioner via Bukowskis?

Erfarenheter?

Man fyller ju år bara en gång om året så det blev en flaska till 🙂.

Min sista flaska av denna -12:a, har inte blivit sämre av att ligga några år, tror att den kostade 329:- , riktigt mycket champagne för pengen, följande årgångar är okej men denna är i en klass för sig tycker jag.

IMG_20220527_195735.jpg

Fick en resa till Champagne av tjejen när jag fyllde år. Hur bra?

Tänkte kolla här om ni har några tips vad som inte får missas? Gärna mindre lite mer okända hus.

IMG_20220601_131924.jpg

Mnjää. Jäkligt mycket citronvatten över denna. Hög syra, noll komplexitet, medel längd. Dock bra koncentration. Kanske blir trevligare med några år på rygg?
Absolut icke värd 500 spänn, som den kostar på bolaget. Det är rent ocker. Inte heller 400kr som jag gav på vivino.

Spenderat 2 dagar i Epernay, Ay och Hautvillers nu. Riktigt trevligt, otroligt fint och kul hur champagne verkligen genomsyrar allt. Kul att kunna testa my let till schyssta priser.

Lärdomar: Var ute i god tid och boka. Fransmännen är ofta inte trevliga, men inte heller otrevliga, inte speciellt pragmatiska. Svårt med drop-in. De flesta hemsidor är värdelösa. Både upplevelsemässigt och tekniskt.

Men ett guldkorn var G. Tribaut. Supertrevliga, goda och prisvärda viner.

Imorgon blir det Avize, lördag Reims.

Senast ändrad:
Spenderat 2 dagar i Epernay, Ay och Hautvillers nu. Riktigt trevligt, otroligt fint och kul hur champagne verkligen genomsyrar allt. Kul att kunna testa my let till schyssta priser.

Lärdomar: Var ute i god tid och boka. Fransmännen är ofta inte trevliga, men inte heller otrevliga, inte speciellt pragmatiska. Svårt med drop-in. De flesta hemsidor är värdelösa. Både upplevelsemässigt och tekniskt.

Men ett guldkorn var G. Tribaut. Supertrevliga, goda och prisvärda viner.

Imorgon blir det Avize, lördag Reims.
Härligt, skriv gärna ännu mer intryck och lärdommar, håller själv på o planerar en champagne resa i mitt huvud.

Jag kommer ta mig dit i slutet av juli/början augusti, så tips från er som varit där är absolut välkommet!

Dag nummer två med denna skumpan. Och den har fan inte blivit bättre. Bland de sämre champagnerna jag druckit. Surt och ogint. Ska ha 8g dosage??? Absolut noll komplexitet. 500kr på bolis är ett skämt. Andre Clouet NV eller Palmer NV är lätt bättre. Inte ens nästan i samma liga som tex Louis Roederer, Bollinger eller Diebolt. Begriper inte alls 89-90p på CT...
IMG_20220602_185535.jpg

Tillbaka
Topp