• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Från beställningssortimentet. Oerhört prisvärd IMO för 528 kr.
Mogna gula äpplen, brödighet, mineralitet och jäst. Härliga mognadstoner.

1662540137449.jpeg
Den får jag nog fasen testa! Tack!

Överraskades av flickvännen på födelsedagen med en miniprovning innan middag ute.

Nicolas var, sett till priset om 389kr, överraskande bra. Doften dominerades av smör/brioche, medan smaken öppnade för mineral och gula äpplen. Saknades syran som är typisk för bdb, vilket jag vanligtvis gillar, men jag är ändå nöjd. Rekommenderas.

Ni som känner till Maurice sedan tidigare vet att huset är känt för hög fruktsyra. Tyvärr faller den mig inte i smaken, även om den är en trevlig champagne att jämföra mot.

Med andra ord, en trevlig kväll!
6197888B-4746-44E3-9E4B-396F1837EB83.jpeg
FC4D20E1-4F69-4C7D-A78D-2D35B153B5BC.jpeg

Va hemma hos föräldrarna och såg att jag hade ”glömt” en Moet Rosé Imperial i deras matkällare. Skulle nog säga att den har legat där runt 6 år.

Ska jag försöka dricka den så fort det går eller låta experimentet fortgå?

Lagra rosé verkar vara lite sådär att lagra beroende vars man läser.

Va hemma hos föräldrarna och såg att jag hade ”glömt” en Moet Rosé Imperial i deras matkällare. Skulle nog säga att den har legat där runt 6 år.

Garanterat god att dricka nu, och den klarar säkert 5-10 år till.

Lär klara många år. Moët får mycket skit då deras vanliga NV är rätt medioker utan ålder. Denna kräver garanterat luft, så stor kupa och inga jäkla modeflöjter. Njut!
Utlåtande, bra? 2012 är ju en ålder att dricka rätt ung men även att hålla på.

• Like
Reactions: joF

Inte exakt samma lika men jag drack Moëts grand vintage rosé -09 i våras som var riktigt bra.
Som @johpe skriver så blir det bättre med lite luft genom större glas och att inte dricka den för snabbt utan låta den "vakna" lite så att säga.
1666351899704.png

I somras blev det min Cristal-debut!
2009 Magnumflaska på krogen till ett pris man helt enkelt inte kunde tacka nej till.

Jag noterade honung, brödighet, citrus och lite åt grapehållet och såklart en del äpplen.
Elegant men strået vassare i närvaron än Krug som jag tyckte den påminde lite om.

1668001010699.png

Tillbaka
Topp