• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Lite budgetvintage på födelsedagen. Tycker det är bra bubbel för under fyrahundringen! Finns väl inte så mycket i den prisklassen?
EDFB528B-F718-4550-80E0-4BE36030B6D6.jpeg
Bara Vintage?
Charles Ellner, Bouché, Beaumont des Crayères och Dumenil är bra vin under 400.
Charles Ellner är väldigt bra.

Utöver dessa finns massor av bra icke vintage.
Castelnau och Bernard Tornay gör otroliga viner.
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Jag behöver inspiration & tips. Bröllopsdagen närmar sig och jag har ingen bra idé på vad som skall drickas. Prisspann 1000-1500 och något som inte är för extremt i smakväg.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag behöver inspiration & tips. Bröllopsdagen närmar sig och jag har ingen bra idé på vad som skall drickas. Prisspann 1000-1500 och något som inte är för extremt i smakväg.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
2002 degorgerad 2018.
Överraskande mycket kolsyra kvar. Gula, fallna äpplen, citrus, honung och lite jäst tyckte jag.

1659941232591.png
Nice! Vad menar du med överraskande mycket kolsyra kvar? Man kan ju lagra champagne i +30 år och de ska ha kolsyra kvar, så från 2018 tills nu borde inte ha ngn direkt påverkan på kolsyran tycker jag? (eller missar jag ngt?)
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Nice! Vad menar du med överraskande mycket kolsyra kvar? Man kan ju lagra champagne i +30 år och de ska ha kolsyra kvar, så från 2018 tills nu borde inte ha ngn direkt påverkan på kolsyran tycker jag? (eller missar jag ngt?)
Nej såklart är det så, bara det att jag upplevde det till att vara mer än i en vanlig NV nästan och det är iaf för mig lite ovanligt. Fick flera gånger skaka ut lite bubblor vilket jag sällan gör.
 
Topp