• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

02orna riktigt bra och nära ”peaken”. AC hade mer mognadstoner och mer tillgänglig direkt medan cristalen var mer elegant. De Venoge marginellt bättre, men betydligt dyrare, än Diebolten. Alla riktigt goda. Kommer i ordning (bäst först) nedan.
IMG_3835.jpeg

IMG_3832.jpeg

IMG_3834.jpeg

IMG_3833.jpeg
 
Behövs det? Slog igenom på 70-talet. Rödvinsvänstern behövde en lite mjukare framtoning, och då blev det rose. Sedemera allt poulärare bland gymnasister, kvinnliga sådana.
Sedan har det inte hänt så mycket.
Lättdruckit och kravlöst.
 
Behövs det? Slog igenom på 70-talet. Rödvinsvänstern behövde en lite mjukare framtoning, och då blev det rose. Sedemera allt poulärare bland gymnasister, kvinnliga sådana.
Sedan har det inte hänt så mycket.
Lättdruckit och kravlöst.
Du vet att du är i champagnetråden eller?
 
Tror du skojar nu! "Några av världens bästa viner". Nja, tveksamt måste jag säga.
Ja du verkar ju veta så mycket. Erfaren medlem och allt. Alla dina tidigare inlägg vittnar ju om en stor kunskap. Dina inlägg här tillför lika mycket här som att t ex gå in på ett Porscheforum och skriva ”jag hatar Porsche”. Om du nu är så kunnig
inom champagne kanske du kan berätta vad som är bra att dricka…
 
Ojdå! Jag attackerade tonårsdrömmen.
Ja, nu gillar jag ju inte vita mousserande viner specifikt. Definitivt inte bara för att de kommer från distriktet champagne. Rosevariant är bara 70-tal.
Vad är då drickbart av mousserande viner?
Tja Pol Roger kanske. Med tanke på historiken.
Men, men inte förstahandsval.
 
Ojdå! Jag attackerade tonårsdrömmen.
Ja, nu gillar jag ju inte vita mousserande viner specifikt. Definitivt inte bara för att de kommer från distriktet champagne. Rosevariant är bara 70-tal.
Vad är då drickbart av mousserande viner?
Tja Pol Roger kanske. Med tanke på historiken.
Men, men inte förstahandsval.
Ingen tonårsdröm attackerad men har svårt för personer som slänger ur sig påståenden dem inte kan backa upp där okunskapen lyser igenom.
 
Jaha , vad är det för kunskap då? Jag gillar kunskap. Hela mitt liv är beroende av kunsksp och evidens.
Som att påstå att all rosévin är skit, sen inte kunna förklara varför? Vad grundar du det uttalandet på? Finns många betydligt kunnigare än dig på vin som anses vara experter inom sitt område som gett skyhöga poäng till rosechampagner. Bland annat gav väl Richard Juhlin 99 poäng till Cristal Rosé 1979 har jag för mig
 
Ja, jag fattar. Drycken ska beskrivas i poeteiska ordalag.
Typ:
"Den tapetserade gommen som en löddrig häst"
Nej jag köper inte det.
Vinskribenter är charlataner som hittat en födkrok. Tro inget annat.
 
Savart bulle de rosé uppskattar jag efter några år på korken och en av dem få rosechampagner som dricks relativt ofta så håller inte med.

Men detta är ungefär vad jag föreställer mig att det skulle vara att debattera mot Trump….fakta bemötts med tomma ord.
 
Senast ändrad:
Savart bulle de rosé uppskattar jag efter några år på korken och en av dem få rosechampagner som dricks relativt ofta så håller inte med.

Men detta är ungefär vad jag föreställer mig att det skulle vara att debattera mot Trump….fakta bemötts med tomma ord.

Jadu! Vad är då fakta? Är vad det vad en vinreporter skriver?

Nej, det är bara tyckande.
 
Varför så upprörda? Det handlar ju bara om en flaska vin, vars sort har blivit modern igen.
Modernt är ju fint. Men inget mått på kvalitet.
Det är lika dumt som att rådfråga När&Fjärran, vart du skall semestra. Det blir fel.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp