• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Nu blev jag sugen på rosé. Har druckit Palmer och Clouet Spiritum 96 i sommar som båda klår Gosset, tidigare husrosén. Tycker den har prisat ut sig själv förövrigt. Vve Fourneys gillar jag också skarpt. Någon som har något schysst lite mer udda (ej storhus) tips?

1000008628.jpg
 
Nu blev jag sugen på rosé. Har druckit Palmer och Clouet Spiritum 96 i sommar som båda klår Gosset, tidigare husrosén. Tycker den har prisat ut sig själv förövrigt. Vve Fourneys gillar jag också skarpt. Någon som har något schysst lite mer udda (ej storhus) tips?

1000008628.jpg

Jag tyckte också att Clouet Spiritum 96 var riktigt bra, har druckit ett par flaskor under sommaren.
En enklare från beställningssortimentet är denna som jag drack i våras:

Lite champagnemys idag också i kvällssolen, frisk och rödbärig, inte så komplex men god, beställningssortimentet, importör är Conveija som drivs av Erik, han är trevlig och kunnig och ordnar ofta provningar.

1000002968.jpg

1000002971.jpg
 
Nu blev jag sugen på rosé. Har druckit Palmer och Clouet Spiritum 96 i sommar som båda klår Gosset, tidigare husrosén. Tycker den har prisat ut sig själv förövrigt. Vve Fourneys gillar jag också skarpt. Någon som har något schysst lite mer udda (ej storhus) tips?

1000008628.jpg
Marguet Shaman 20 Rosé. Finns hos Franska Vinlistan. Dock brut nature och kanske inget man dricker utan mat men med mat är den grym!
https://www.cellartracker.com/m/wines/4700955
 
Marguet Shaman 20 Rosé. Finns hos Franska Vinlistan. Dock brut nature och kanske inget man dricker utan mat men med mat är den grym!
https://www.cellartracker.com/m/wines/4700955
Jag har varit nära att klicka hem den ett antal gånger men vill inte ha 6st. Men vi får se, om den dyker upp i någon blandlåda blir det nog köp. Ångrar att jag inte köpte när dem fanns på trepack. Har bara druckit vanliga shaman, och den var jäkligt udda men rätt bra ändå.
 
Jag har varit nära att klicka hem den ett antal gånger men vill inte ha 6st. Men vi får se, om den dyker upp i någon blandlåda blir det nog köp. Ångrar att jag inte köpte när dem fanns på trepack. Har bara druckit vanliga shaman, och den var jäkligt udda men rätt bra ändå.
Ja jag bet i det sura äpplet och beställde 6st. (utan att ha provat den) men det blev en glad överraskning och idag är jag glad för det då jag har 3 flaskor kvar…
 
Chartogne-Taillet 2019 Chemin de Reims a.k.a ”Fattigmans Selosse”

Krispigt ung & mineralisk. Omogna gröna äpplen, citrus, honung och brioche med ekade noter av sesamolja.
Förjäkla bra. Har två flaskor kvar men måste köpa fler.
95p Carpe Diem 😂
IMG_6253.jpeg

IMG_6256.jpeg

IMG_6252.jpeg
 
Senast ändrad:
Chartogne-Taillet 2019 Chemin de Reims a.k.a ”Fattigmans Selosse”

Krispigt ung & mineralisk. Omogna gröna äpplen, citrus, honung och brioche med ekade noter av sesamolja.
Förjäkla bra. Har två flaskor kvar men måste köpa fler.
95p Carpe Diem 😂
IMG_6253.jpeg

IMG_6256.jpeg

IMG_6252.jpeg
Fint! Har letat lite 2019. Var hittar man denna godbit till ok pris? :)
 
Fint! Har letat lite 2019. Var hittar man denna godbit till ok pris? :)
Finns hos flera handlare i EU. Tips är att ladda ned Wine-Searcher appen om du inte redan har den. I Wine-Searcher Pro (som kostar 100kr/mån) får man dessutom fram handlare som inte är högrankade på Google.
 
  • Like
Reactions: joF
1000008441.jpg

Tack @Compiss för tipset. Kanonbra skumpa. Beställde just 10st. 200kr för bra halvflaska är ett kap.

1000008393.jpg
1000008394.jpg


Ingen dosage vilket oftast inte är min grej men det funkar rätt bra här. Hyffsat ambitiös storhus champagne ändå. Se ovan. Dricker hellre den vanliga dock.
Det gjorde du rätt i. Idag har de höjt priset med 60kr till 259. Det var kul så länge det varade….
Lanson  Systembolaget.jpeg
 
Fynd-måndag? Knep sju Henriot. Konstig sänkning dock? Betyder ju att priset borde hålla i sig i ett halvår även om det kommer ny årgång? Försöker de få upp volymerna för att inte ramla ur fasta som LP? Hur som inte värt att chansa och sett till prisbilden för deras egna champagner och övriga motsvarande producenter har jag väldigt svårt att tro att priset står sig. Gillar dessutom 2014 (ej testat denna).

Graham Beck fick höga poäng blint på vinforumet och CT. Producenter som det gissades på var Krug, Bolly och Heidsieck så givet köp där. Kul också att testa SA bubbel i den högre skolan. Popp på fredag.

1000008976.jpg
 
Fynd-måndag? Knep sju Henriot. Konstig sänkning dock? Betyder ju att priset borde hålla i sig i ett halvår även om det kommer ny årgång? Försöker de få upp volymerna för att inte ramla ur fasta som LP? Hur som inte värt att chansa och sett till prisbilden för deras egna champagner och övriga motsvarande producenter har jag väldigt svårt att tro att priset står sig. Gillar dessutom 2014 (ej testat denna).

Graham Beck fick höga poäng blint på vinforumet och CT. Producenter som det gissades på var Krug, Bolly och Heidsieck så givet köp där. Kul också att testa SA bubbel i den högre skolan. Popp på fredag.

1000008976.jpg
Återkom gärna med utlåtande om Graham Beck, jag är farligt nära en road-trip till närmaste bolag med lagersaldo på den...
 
Tillbaka
Topp