Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tömde du de sista 8 i Mörby Centrum? Många butiker har nu fyllt på så ingen anledning till FOMO…Fomo, tänkte hoppa slutade med 8…
Nej det var inte i Stockholm, knep 8 av 20 på det lokala bolaget. Såg att det även kom in i webblagret men försvann på runt 1 timme.Tömde du de sista 8 i Mörby Centrum? Många butiker har nu fyllt på så ingen anledning till FOMO…
Här är iallafall lagerstatus i Sthlm just nu:
Ja förmodligaste en av de smartaste sänkningarna på länge. Henriot Millesime har gått från halvtrött till stekhett över en natt. Nu har t.o.m de breda recensenterna börjar promota den som prisvärd.Nej det var inte i Stockholm, knep 8 av 20 på det lokala bolaget. Såg att det även kom in i webblagret men försvann på runt 1 timme.
Verkligen, frågan är bara hur länge? Kan det vara hållbart att prisa ut majoriteten av övriga hus NV? Och souverain brut har ju väldigt svårt att motivera sin existens på bolaget(lär iofs säljas i väldigt begränsad mängd oavsett)Ja förmodligaste en av de smartaste sänkningarna på länge. Henriot Millesime har gått från halvtrött till stekhett över en natt. Nu har t.o.m de breda recensenterna börjar promota den som prisvärd.
Ja det är väl frågan. Jag köpte en låda 2014 Henriot när hysterin började men efter två öppnade flaskor har jag börja köpa annat för lite variation. Ropade t ex hem dessa 3 på Catawiki nyligen för endast 330kr/flaskan vilket t.o.m slår Henriot i sparade kronor… (rek pris 599kr) Även om Henriot’en är bra så finns det ju annat bra och ibland prisvärt där ute.Verkligen, frågan är bara hur länge? Kan det vara hållbart att prisa ut majoriteten av övriga hus NV? Och souverain brut har ju väldigt svårt att motivera sin existens på bolaget(lär iofs säljas i väldigt begränsad mängd oavsett)
Absolut kommer inte fylla på mer och har bara några få 08 kvar så Henriot känns inte så överrepresenterad i samlingen. Handlar också en del på catawiki och visst finns det fynd att göra men bekvämligheten i att kunna ”fynda” på bolaget är rätt skönt.Ja det är väl frågan. Jag köpte en låda 2014 Henriot när hysterin började men efter två öppnade flaskor har jag börja köpa annat för lite variation. Ropade t ex hem dessa 3 på Catawiki nyligen för endast 330kr/flaskan vilket t.o.m slår Henriot i sparade kronor… (rek pris 599kr) Även om Henriot’en är bra så finns det ju annat bra och ibland prisvärt där ute.
Bra kund!!!Provar en flaska som jag fått från en kund.
Mycket bra.
Var det några bubblor kvar i flaskorna du öppnade??Jag köpte (från bolaget) fyra flaskor av det här för cirka tre år sedan. Provade först en och den var riktigt "funky" - på ett sätt som åtminstone fem personer upplevde som negativt. Testade en flaska till och med samma resultat. Har två flaskor kvar. Någon som vill testa? Bytes mot fem flaskor Trapist/bättre bock eller annat förslag. PM: a.
Har druckit den där för något år sedan med liknande upplevelse.Jag köpte (från bolaget) fyra flaskor av det här för cirka tre år sedan. Provade först en och den var riktigt "funky" - på ett sätt som åtminstone fem personer upplevde som negativt. Testade en flaska till och med samma resultat. Har två flaskor kvar. Någon som vill testa? Bytes mot fem flaskor Trapist/bättre bock eller annat förslag. PM: a.
Var det några bubblor kvar i flaskorna du öppnade??
Cellartracker ger drickfönster 2025-2036 men jag skulle nog hellre säga 2024-2036.
Blev tre flaskor från lokala bolaget. Hur länge mår de bra av att lagras?
Den var klart drickbar redan i lördags kan jag meddela….Cellartracker ger drickfönster 2025-2036 men jag skulle nog hellre säga 2024-2036.
Har samma upplevelse av den. Finns bättre för pengen.Jag köpte (från bolaget) fyra flaskor av det här för cirka tre år sedan. Provade först en och den var riktigt "funky" - på ett sätt som åtminstone fem personer upplevde som negativt. Testade en flaska till och med samma resultat. Har två flaskor kvar. Någon som vill testa? Bytes mot fem flaskor Trapist/bättre bock eller annat förslag. PM: a.
Det ständiga tipset... boka lunch/middag på Selosse's restaurang i Avisés! Och varför inte besöka en redig vinbonde? Exempelvis https://www.champagne-desbrosse.com/ Mitt emot Ulysse Collin btw.Har bokat resa till Champagne i maj med boende i Reims. Jag behöver lite tips på vilka vingårdar eller champagnehus som är värda att besöka. Jag tänker mig ett eller möjligen två besök på något av de större husen men vet inte vilka som ger en wow-upplevelse och sedan vill jag gärna besöka några mindre vingårdar för att få se och höra hur man jobbar med framställning, lagring mm. Och självklart även pröva lite olika champagner, gärna med en hel del Pinot Noir….
Alla tips tas tacksam mot!!! Har ni tips på någon extra bra ”tour operator” som kan rekommenderas så blir jag extra tacksam….
Tack!!Det ständiga tipset... boka lunch/middag på Selosse's restaurang i Avisés! Och varför inte besöka en redig vinbonde? Exempelvis https://www.champagne-desbrosse.com/ Mitt emot Ulysse Collin btw.