• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

@Hawk100
Hyr en bil och åk runt själv
Ring huset dagen eller några dagar innan besök och kontrollera om de kan/vill ta emot för en mindre provsmakning. Jag brukar formulera mig som en degustation improvisé för att de inte ska känna eller planera för att det är V&S som kommer :)

Vi brukar hinna med 2-3 lugna och behagliga besök per dag samt bra lunch och god middag innan det är dags att sova gott

Vad söker du, tips på toppegendomar, trevlig möten eller oväntat bra champagne hos okända champagnehus?

Mvh
Ola G

@Hawk100
Hyr en bil och åk runt själv
Ring huset dagen eller några dagar innan besök och kontrollera om de kan/vill ta emot för en mindre provsmakning. Jag brukar formulera mig som en degustation improvisé för att de inte ska känna eller planera för att det är V&S som kommer :)

Vi brukar hinna med 2-3 lugna och behagliga besök per dag samt bra lunch och god middag innan det är dags att sova gott

Vad söker du, tips på toppegendomar, trevlig möten eller oväntat bra champagne hos okända champagnehus?

Mvh
Ola G
Tack! Jag tar gärna tips på oväntat bra champagne hos okända champagnehus…
Gillar när man får komma nära verksamheten och se lite och höra hur produktionen går till. Blir nog max ett besök hos någon av de stora husen…..

Ska prova denna ikväll. Någon som vet något om denna?
20241025_150053.jpg

Blir att köpa ett par och låta ligga då🙏
Var in och kolla nu, Richard Juhlin rekommenderar att Henriot 2014 ska ligga minst 10 år för full njutning, men det är ju inte alla som går igång på mognadstoner. Jag köpte bara två flaskor, kommer ta en närmsta året och låta den andra ligga 8-10 år. Man skulle haft nån till men det finns så mycket annat kul att köpa så två får räcka.

Någon som druckit Orpale 2012? Finns massor kvar från släppet förra året (5000 flaskor). Funderar på att hugga en för omedelbar konsumtion men är inte sugen på citronvatten. Någon som har en uppfattning?

Någon som druckit Orpale 2012? Finns massor kvar från släppet förra året (5000 flaskor). Funderar på att hugga en för omedelbar konsumtion men är inte sugen på citronvatten. Någon som har en uppfattning?
Hög syra men dricks bra idag. Kör!
Har inte rört 2008 ännu, men börjar bli dags.

Tillbaka
Topp