• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

1000009590.jpg
1000009591.jpg

Blev Brut Reserv R20. Sensorerna är som sagt inte på topp men detta finfin champagne. Grymt koncentrerat, perfekt balans och låång eftersmak. Syran hänger kvar länge på ett munvattnade vis. Bästa standardbubblet?
Verkligen värt sin slant. Tycker dock syran är lite låg. Men som du säger: super bubbel i sin klass

Piper är en riktig favorit, men jag är lite förvånad att dom redan släppt ut 18, tycker det inte var länge sen jag köpte 2012 på systemet. Kanske får plocka upp några flaskor, 18 ska ju vara en lovande årgång.
Ja vissa experter scorar den högt. Jag har 12,14 och nu 18 så snart blir det en minivertikal.

• Like
Reactions: JVP
Bra köp! Vart fick du tag på dom? Måste jag åka färja? :eek:
PH var vår bröllopschampagne och är vår huschampagne. Tycker att den är otroligt god och väldigt prisvärd.
Ja jag tror det är färja på 2018 som gäller just nu. Själv vägrar jag men har tur som har släktingar som gillar färjeupplägget… Annars lär SB få in de snart.

1000009665.jpg

Väldigt bra champagne. De som köpte 08 för 699kr gjorde något av ett kap skulle jag säga.
Klart reduktiv med krut/rök. Citron. Lite tropisk frukt. Lite rå i karaktären. Komplex.
Hög syra som inte upplevs obalanserad. Väldigt koncentrerad. Lång eftersmak. Inga egentliga mognadstoner. Dock känns den rätt sammansatt om än lite taggig. Helt klart hög kvalitet. Njutbar nu men lever nog länge till med potential för förbättring (beror ju på hur man gillar sin champagne också).

Senast ändrad:
1000009665.jpg

Väldigt bra champagne. De som köpte 08 för 699kr gjorde något av ett kap skulle jag säga.
Klart reduktiv med krut/rök. Citron. Lite tropisk frukt. Lite rå i karaktären. Komplex.
Hög syra som inte upplevs obalanserad. Väldigt koncentrerad. Lång eftersmak. Inga egentliga mognadstoner. Dock känns den rätt sammansatt om än lite taggig. Helt klart hög kvalitet. Njutbar nu men lever nog länge till med potential för förbättring (beror ju på hur man gillar sin champagne också).
Kul, Julle skrev att han alltid skickar en låda Orpale ner i sin källare när det kommer en ny årgång, det är nog också ett ganska bra kvalitetsbetyg. Tänkte att jag ska plocka upp några 12or också.

Senast ändrad:
1000009665.jpg

Kul sitter på 3 flaskor från 699 släppet.

Har ni provat vingårdshonung? hade ett Hallelujah moment i morse till morgonteet.. Jag var till champagne i slutet av september och noterade att det såldes mycket honung, till och med i vändingmaskiner på järnvägsstationen.. tänkte inte mer på det, men när jag köpte en flaska Lanson fick jag en liten burk på köpet. Lite snuvig som jag är sprättade jag den i morse, och jävlar vad god den var! Otroligt mycket smaker och dessutom hade den en syrlighet som jag inte tidigare upplevt i honung, som godis. Nåja, kände att jag behövde skriva av mig lite så jag kan börja jobba..

IMG_7542.jpeg
IMG_7539.jpeg

Ska tillägga att om ni råkar snubbla över vinet kan jag varmt rekommendera det, förvisso dyrt, men ligger med i toppen bland de bästa vinerna jag druckit. Väldigt komplex och kraftfull ekad Blanc de Blanc, för tankarna till Krug.
_DSC3721.jpeg
Kul vin helt klart. Frukten kommer från en liten clos bredvid/ovanpå själva vineriet inne i Reims. 2007 borde gå att lösa på privatimport från den svenska importören för drygt 2.000 kr.

Kul vin helt klart. Frukten kommer från en liten clos bredvid/ovanpå själva vineriet inne i Reims. 2007 borde gå att lösa på privatimport från den svenska importören för drygt 2.000 kr.
Såg att champagnen.se hade 2007, 2008 och 2010.. även 2008 på magnum! Dock är man tvungen att köpa flera flaskor om man köper 2008 och 2010. När man är uppe i drygt 2 papp finns det dock mycket annat som också är kul, men nu när jag varit dit kände jag att jag behöver en flaska så man kan återuppleva minnet.

Då har man fiskat upp en ny liten laddning, November och December brukar va dom trevligaste månaderna att shoppa champagne på systemet. Antar att dom laddar upp inför nyår. En sista grej, flashiga flaskor som denna Venoge borde förbjudas, dom skapar oreda i mitt vinlagringsskåp. Känns bra att jag inte köpte fler.

IMG_7559.jpeg

Senast ändrad:
IMG_4820.jpeg

Den här har blivit riktigt bra efter ett antal år i vinkylen. Enda minuset var att jag fick brottas några minuter med korken för att få upp den. Kände viss oro för att den skulle ha tappat all kolsyra eller vara defekt. Men den var bara rund och mjuk, fyllig och lagom syrlig. Jättenöjd att jag har några flaskor till i kylen…..!! 😍

En sista grej, flashiga flaskor som denna Venoge borde förbjudas, dom skapar oreda i mitt vinlagringsskåp.

IMG_7559.jpeg
Skicka över den till mig så slipper du oredan!!! Jag har plats för den i en av mina kylar och lovar att berätta om den var så bra att det är värt att ha lite oreda eller inte i kylen…..😜

Skicka över den till mig så slipper du oredan!!! Jag har plats för den i en av mina kylar och lovar att berätta om den var så bra att det är värt att ha lite oreda eller inte i kylen…..😜
Tack för erbjudandet 😊 Man kan ju dricka upp den också.. Jag visste faktiskt vad jag gav mig in på, drack en flaska Princes Blanc de Noir för nån månad sen och blev sugen på testa deras Blanc de Blanc också. Sägs vara snäppet bättre… Din flaska såg minst sagt mumsig ut även om jag inte hört talas om den förut, blev också sugen på att öppna något.

Senast ändrad:
Då har man fiskat upp en ny liten laddning, November och December brukar va dom trevligaste månaderna att shoppa champagne på systemet. Antar att dom laddar upp inför nyår. En sista grej, flashiga flaskor som denna Venoge borde förbjudas, dom skapar oreda i mitt vinlagringsskåp. Känns bra att jag inte köpte fler.

IMG_7559.jpeg
Trevliga drycker! Alla flaskorna på bilden är ju en styggelse att förvara. Standardflaskan borde vara den enda som tillåts. Och bort med alla kartonger och lådor!

Tillbaka
Topp