Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Redo att drickas. Njut!Initial som är buteljerad 2016. Drickbart nu?
Försökt att hitta någonting kring rekommendetioner men verkar vara lite svårt
Bérêche & Fils Brut RéserveTips på en bra och lite roligare huschampagne? Tänker mig något som alltid fungerar att plocka fram och även passar ickeentusiaster.
Vad sägs om Legras & Haas, årgångslöst? Gillas av "ickenördarna"Tips på en bra och lite roligare huschampagne? Tänker mig något som alltid fungerar att plocka fram och även passar ickeentusiaster.
Dethune är rätt kraftfull dock, kanske ingen publikfriare. Men servera med foie gras så är du hemma.Tips på en bra och lite roligare huschampagne? Tänker mig något som alltid fungerar att plocka fram och även passar ickeentusiaster.
Jag som hoppades på att ytterligare fyllighet och komplexitet skulle komma med fortsatt lagring…..
Mycket bra champagne, men med hänsyn till årgången hade jag förväntat mig lite mer? ~92p. Saknar framförallt komplexitet för att nå högre. Sitter ni på flera är det nog dags att öppna en och prova.
Den kommer ju få mer mogna toner med ålder och då mer komplexitet. Frågan är om den kommer tappa för mycket fräschör? Ingen panik att dricka dock. Handlar mycket om personliga preferenser.Jag som hoppades på att ytterligare fyllighet och komplexitet skulle komma med fortsatt lagring…..
Men det kanske är ett feltänk??
Jag hade planerat att mina Henriot 2008or skulle få ligga till efter 2030, har läst nånstans att alla Henriot är rejält långsamma på att öppna upp sig.Den kommer ju få mer mogna toner med ålder och då mer komplexitet. Frågan är om den kommer tappa för mycket fräschör? Ingen panik att dricka dock. Handlar mycket om personliga preferenser.
Bäst i klassen.Tack för tipsen! Om man kollar runt 350-strecket, finns det några kap däromkring? Jag har alltid kört på André Clouet som någon form av lägsta standard, men tänker om det finns något annat roligt i den prisklassen?
Gillar ovan nämnda Jacquart mycket! I liknande prisklass tycker jag även att perseval-farge är trevlig. Sen känns Duval Leroy standard nv prisvärd efter prissänkningen.Tack för tipsen! Om man kollar runt 350-strecket, finns det några kap däromkring? Jag har alltid kört på André Clouet som någon form av lägsta standard, men tänker om det finns något annat roligt i den prisklassen?
Drack den ikväll. Tyvärr i bedrövliga glas så vågar mig inte på något slutgiltigt omdömme. Uppfattade den som klart kompetent. Behöver såklart ligga ett tag. För priset en nobrainer.Från gårdagens TS.
Köpte två st förra året också vid ts och var bra i somras med lite ostron så klapp 2st i år också. Det va även 2017 som släpptes förra året för samma peng om jag inte missminner mig. Tycker för sin peng är dom kanon!Drack den ikväll. Tyvärr i bedrövliga glas så vågar mig inte på något slutgiltigt omdömme. Uppfattade den som klart kompetent. Behöver såklart ligga ett tag. För priset en nobrainer.
Jag klassik ung bdb med mycket citron, hög syra och ingen vidare komplexitet. Men syran och koncentrationen skvallrar om att den kommer bli väldigt trevlig om några år.Köpte två st förra året också vid ts och var bra i somras med lite ostron så klapp 2st i år också. Det va även 2017 som släpptes förra året för samma peng om jag inte missminner mig. Tycker för sin peng är dom kanon!
Vill minnas att det var mycket citrustoner i den?
Testa denna, spräcker inte budgeten i alla fall.Tack för tipsen! Om man kollar runt 350-strecket, finns det några kap däromkring? Jag har alltid kört på André Clouet som någon form av lägsta standard, men tänker om det finns något annat roligt i den prisklassen?
Nice, Diebolt är en riktig favorit..
Den såg nice ut, ska försöka fiska upp nån flaska. Tack för tips.Marguet Shaman Rosé för ca 500kr/flaska
Sjukt prisvärd. Dock bör man vara medveten om att den är brut nature så den passar bäst till mat.
Rolig sidenote:Den såg nice ut, ska försöka fiska upp nån flaska. Tack för tips.
Tack! Vad för käk passar med den?Marguet Shaman Rosé för ca 500kr/flaska
Sjukt prisvärd. Dock bör man vara medveten om att den är brut nature så den passar bäst till mat.
Har kört den med alltifrån skaldjur till midsommarlunch med allehanda sill, lax mm. Fick då t.o.m icke invigda att positivt höja på ögonbrynen då den är rätt speciell jämfört med Bolagets vanliga roséskumpor med hög dosage.Tack! Vad för käk passar med den?