Magnum butäljen, lite mellanmjölk men dagens gäster är inga konessörer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pol Roger på magnum är inget att fnysa åt. Supersmarrigt.Magnum butäljen, lite mellanmjölk men dagens gäster är inga konessörer
Den är fantastisk god, det skall jag inte sticka under stolen med!Pol Roger på magnum är inget att fnysa åt. Supersmarrigt.
Bra köp! Gillar båda och tycker palmern är suverän.Spontan-FOMO-inköp
…och en vintage Palmer bara för att de enbart finns på Systemet i Sverige och ingen annanstans i världen…
Hur tycker du palmer står mot Henriot? Samma peng på dem.Spontan-FOMO-inköp
…och en vintage Palmer bara för att de enbart finns på Systemet i Sverige och ingen annanstans i världen…
Otroligt enkel match för Henriot.Hur tycker du palmer står mot Henriot? Samma peng på dem.
Kul! Har två i en garderob. Borde de drickas nu eller kan de ligga ett tag till?VCP Rosé 2015
Röda bär, äpple, citrus, grädde, brioche. Välbalanserad med bra koncentration och hyfsat lång eftersmak. TS (781kr) och en personlig favorit bland vintage roséer i prisklass under 1000kr.
92p
Jag håller med, men inte om man avser dricka direkt efter inköp.. Tycker Henriot kräver en hel del tid för att öppna upp sig. Palmer är mer tillgänglig direkt, men har inte samma potential.Otroligt enkel match för Henriot.
Hur länge skall man vänta?Jag håller med, men inte om man avser dricka direkt efter inköp.. Tycker Henriot kräver en hel del tid för att öppna upp sig. Palmer är mer tillgänglig direkt, men har inte samma potential.
Henriot blir bara bättre och bättre enligt min erfarenhet, så är man ute efter peaken så kan man gott gömma undan den i 10+ år, men dom är ju såklart drickbara relativt direkt och bättre än palmer redan efter nått år. Men kom ihåg, mitt tycke och smak är inget facit.Hur länge skall man vänta?
Gillar både Palmer och Henriot. Har dock enbart druckit båda alltför unga. Blir intressant att jämföra dom efter några års lagring. Samlat på mig några olika årgångar av båda så det kan bli kul att köra mini-vertikaler och jämföra sen.Hur tycker du palmer står mot Henriot? Samma peng på dem.
De är helt klart drickfärdiga redan men kommer kunna lagras rätt länge om man siktar efter mognadstoner. Nu var den fantastiskt balanserad med bra koncentration och bra längd.Kul! Har två i en garderob. Borde de drickas nu eller kan de ligga ett tag till?
Prisökning nästa vecka? Det är väl 1/3 samt 1/9 varje år som gäller på Systemet?Blev detta idag i bubbel
Passade på innan prisökningen nästa vecka
Har för mig de höjdes efter förra årsskiftet men kan missta migPrisökning nästa vecka? Det är väl 1/3 samt 1/9 varje år som gäller på Systemet?
Var nog alkoholskatten som höjdes då.Har för mig de höjdes efter förra årsskiftet men kan missta mig
De är helt klart drickfärdiga redan men kommer kunna lagras rätt länge om man siktar efter mognadstoner. Nu var den fantastiskt balanserad med bra koncentration och bra längd.
Ja dyrare blev detVar nog alkoholskatten som höjdes då.
Inte druckit men ungt och torrt. Skulle ge dem tid och inte dricka för kallt.
Mot bättre vetande (?) blir det ett shoot-out mellan dessa på nyår. LV14 (d v s årgång 2014). Några tankar? I reserv finns Moet & Chandon 2008.
Moet 2008 är ju i drickfönster och vädligt gott.
Mot bättre vetande (?) blir det ett shoot-out mellan dessa på nyår. LV14 (d v s årgång 2014). Några tankar? I reserv finns Moet & Chandon 2008.
Tack! Jo precis, möjligtvis lite för unga. Men de har legat tio år och efter att ha läst lite på Cellartracker kan de vara klara. Samtidigt är jag lite nyfiken, köpte dem för några år sedan och nu kan vara ett bra test om fler ska köpas.Inte druckit men ungt och torrt. Skulle ge dem tid och inte dricka för kallt.
Exakt! Det kan bli den istället.Moet 2008 är ju i drickfönster och vädligt gott.