• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Jag fortsätter. Bubbel inför nyår. LGA får stå för sig själv, möjligen med något enkelt tilltugg i början av kvällen. Clouet till förrätten (Pelle Janzon). Min far står för vin till huvudrätten. Sandeman Tawny 20 till efterrätten. Raventós senare då promillenivån ökat något.
1000010083.jpg

Efter att ha skålat in nyåret men en glittrig flaska Prosecco som smakade rejält syltigt, men inte hade nån negativ inverkan på den rådande stämningen, så ser jag fram emot ett GOTT nytt år med mycket Champagne.. Idag fick jag inleda det nya Champagneåret med att plocka upp en pålitlig triss, jag räknar kallt med vinst varenda gång.
IMG_8309.jpeg

Senast ändrad:
Efter att ha skålat in nyåret men en glittrig flaska Prosecco som smakade rejält syltigt, men inte hade nån negativ inverkan på den rådande stämningen, så ser jag fram emot ett GOTT nytt år med mycket Champagne.. Idag fick jag inleda det nya Champagneåret med att plocka upp en pålitlig triss, jag räknar kallt med vinst varenda gång.
IMG_8309.jpeg
Inte provat 2015 men 2014 är något av det godaste jag druckit

• Like
Reactions: JVP
Jag fick ju ingen champagne på nyår, så därför korkade jag upp en liten Billecart-Salmon brut reserve igår som plåster på såren. Fantastisk vad 2-3 år extralagring ger på småflaskor, den uppvisade verkligen mognadstoner som jag inte var beredd på..

Frisk och mogen med toner av Persika, hallon, jordgubb, citronzest, mandel, läder, röda äpplen, mineral — 86p
IMG_8323.jpeg

En klar favorit bland vardagsbubblet får göra mig sällskap denna lördag

Röd/gula äpple, citrus men även lite sötma från apelsin och lite brödiga smaker
I glas från Lehmann
Några fler som tycker om den?
IMG_7616.jpeg

För den som vill läsa lite om den:

Trevlig kväll på er alla 🤗🥂

Senast ändrad:
Kul! Återkom gärna här efter du provat Palmer 2016. Nyfiken på hur den är…
Satan va god den var. Helt klar drickbar nu enl mig. Kändes rätt komplex. Väldigt rund och ett djup i smaken. Där fanns citrus, äpple, plommon, vanilj, läder och nougat. Bra balanserad syra. Skall bli kul att se vad ett eller två år gör med den.
Väl värd att prova redan nu.

Här i ett par lehmann jamesse grand champagne av den äldre modellen som inte görs längre, tyvärr.
IMG_7560.jpeg

Några andra som provat?

Senast ändrad:

I glas från Lehmann
IMG_7616.jpeg

Har provat och för priset är den kanon 👍 kul också med historian.

I glas från Lehmann
IMG_7616.jpeg

Den där är supertrevlig för pengen. För 300kr är den och André Clouet de givna valen för mig.

Allt läskande snack om Piper gjorde att jag inte kunde låta bli att slänga in ett bud på denna skönhet.. och hoppsan, jag vann. Enligt experterna ska 79orna vara rätt goda, men 46åriga flaskor brukar kunna vara lite av ett lotteri. Blir en liten Piper-provning inom kort.
IMG_8534.jpeg

Senast ändrad:
Satan va god den var. Helt klar drickbar nu enl mig. Kändes rätt komplex. Väldigt rund och ett djup i smaken. Där fanns citrus, äpple, plommon, vanilj, läder och nougat. Bra balanserad syra. Skall bli kul att se vad ett eller två år gör med den.
Väl värd att prova redan nu.

Här i ett par lehmann jamesse grand champagne av den äldre modellen som inte görs längre, tyvärr.
IMG_7560.jpeg

Några andra som provat?
Har inte köpt den för 2013 som jag druckit några gånger övertygade inte. Samma vin men från 1997 var bra men helt annat än detta som är så mycket yngre.
Kanske ska testa en flaska då?

Tillbaka
Topp