Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om man ska vara petig så är det där en cremant.Nu är det helg på, skål. Inte favoriten men väldigt prisvärd magnum när det ska skålas.![]()
Härligt att flaskan var bra. Har ju varit lite diskussioner om 2000 hade peakat på FW med blandade omdömen (kanske flask variation). Den var fantastisk när jag drack den senast, men det var ett par år sedan. Sugen på att köpa på mig lite 2008.Glömde fota flaskan, men jag och mitt kära kompisgäng avrundade kvällen med en flaska St Vincent 2000, förbannat bra champagne som passade ypperligt innan/till desserten
![]()
Bjöd några besökare vid bordet bredvid på MFW att smutta på den -96'a vi delade på efter att jag hämtade ut min klocka. De gillade den tillräckligt för att beställa en låda 2000 direkt från mobilenGlömde fota flaskan, men jag och mitt kära kompisgäng avrundade kvällen med en flaska St Vincent 2000, förbannat bra champagne som passade ypperligt innan/till desserten
![]()
Tror det är klokt, 2000 är bra idag men kan växa ännu mer med några år på nackenBjöd några besökare vid bordet bredvid på MFW att smutta på den -96'a vi delade på efter att jag hämtade ut min klocka. De gillade den tillräckligt för att beställa en låda 2000 direkt från mobilen
Tror inte den peakat men 96'orna har visat på lite flaskvariaton. Min senaste kändes tillochmed ung så jag har ingen brådska med de kvarvarande utan funderar på att fylla upp m 00 också
Hahah jag gjorde en exakt likadan beställning från SB igår, två av varje!Nu gäller det bara att glömma bort de i en 5-10 år..
![]()
Palmer mkt braDet har nog nämnts tidigare men förtjänas att nämnas igen. Vi dricker ganska mkt Champange, varje fredag så är det plockmat och champange. Av de som finns på bolaget så tycker jag palmer & co brut reserve är svårslaget. För 260 spänn är ju den ett riktigt fynd!
Hej , är det någon som har hört talas om en champagne som heter spader dam eller liknande?
Hej , är det någon som har hört talas om en champagne som heter spader dam eller liknande?
Ja, måste vara den , verkar inte helt lätt att få tag på? Beställa från någon sida?Ace of spades kanske du menar?![]()
![]()
![]()
Edit: tydligen lite slö och två på bollen..![]()
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/armand-de-brignac-7793101Ja, måste vara den , verkar inte helt lätt att få tag på? Beställa från någon sida?
Systembolaget har den på Methuselah, bara att köpa!Ja, måste vara den , verkar inte helt lätt att få tag på? Beställa från någon sida?
Systembolaget har den på Methuselah, bara att köpa!
(6 liter bubbel mot en ny Date Just).
Ok, tack.
Anledningen är att för några år sedan under en sen utekväll då de bästa besluten tas , skulle en kompis köpa en flaska champagne i baren. Bartendern frågade vad han ville ha och började rabla massa namn och min kompis fastnade för denna utan att veta vad det var. Ut kommer en stor trälåda, har för mig att han fick betala 6000 kronor. Nästa helg fyller han 50 och vi tänkte köpa en som ett roligt minne. Prisvärt är väl det sista vi tänker på här, det ska bara vara roligt!Varför MÅSTE du köpa en flaska?finns ju roligare champagne som är mer prisvärd!