• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Kan rekommendera Bollinger La Grande Année 2000 - mycket bra årgång
288A0851-5411-41C7-B4A3-59B47CC5E1B6.png
 

Zingo

Rolex
Min julklapp till de vuxna var champagne provning (hemma) under tre dagar. Blir intressant det här då allt testas blint och resultatet efter första dagen är att jokern i form av en Cremant var mest popis följt av Palmer 2012. Totalt sågat av två, en som tyckte den var ok men sådär var...:
D2857CF7-8893-4832-8DA9-F27F2EE1246E.jpeg


Tycker själv att den är magisk. Funderar på att plocka bort ett par flaskor ikväll och imorgon, pärlor åt svin. :drowning:
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Höstskog! Kul om man är ute efter lagringsnoter men man ska inte förvänta sig en frisk syrlig smak.

Edit: Skulle inte ta den som fördrink utan snarare till mat.

Tack för tips!

Mest ute efter att få testa just lite lagringsnoter då jag inte alls är erfaren av att dricka äldre Champanger. Det här var ett enkelt att att få tag på lite ålder.

Ska låta den ligga lite på korken dock innan den öppnas då det verkar rekommenderas. Lagringen verkar ju ha gjorts på tank.
 

thomastheswede

Audemars
Min julklapp till de vuxna var champagne provning (hemma) under tre dagar. Blir intressant det här då allt testas blint och resultatet efter första dagen är att jokern i form av en Cremant var mest popis följt av Palmer 2012. Totalt sågat av två, en som tyckte den var ok men sådär var...:
D2857CF7-8893-4832-8DA9-F27F2EE1246E.jpeg


Tycker själv att den är magisk. Funderar på att plocka bort ett par flaskor ikväll och imorgon, pärlor åt svin. :drowning:
OMG! Ja, det kanske är läge att sänka den där själv nån kväll. :D Intressant, har kört Selosse blint med några mindre vinintresserade och omdömet har varit ”konstigt”, ”smakar jäst” o.dyl.

Själv älskar jag allt dom gör! Önskar att det fanns NÅGON annan producent som lyckades göra nåt snarlikt, hade varit trevligt för plånboken. Årets släpp var ju helt åt helvete prismässigt. :eek:
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Hej, någon kunnig som vill hjälpa mig att välja morgondagens champagne? Har ingen större kunskap på området, men har dessa på lager.
Kommer att köra en klassisk meny med Skagen och oxfilé.
Är det någon som man borde hålla på ett par år till?
Tack på förhand / Belmondo

3AA4F927-B4C7-4838-9A91-79C01FF94092.jpeg
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Hej, någon kunnig som vill hjälpa mig att välja morgondagens champagne? Har ingen större kunskap på området, men har dessa på lager.
Kommer att köra en klassisk meny med Skagen och oxfilé.
Är det någon som man borde hålla på ett par år till?
Tack på förhand / Belmondo

3AA4F927-B4C7-4838-9A91-79C01FF94092.jpeg
Louis Roederer eller Taittinger. Kör Louis Roederer när det ändå är fest. :) Om du inte orkar spara den i några år dvs, men det känns lite overkill :)
 

Lolle

Panerai
Kvällens val, någon pratade om pärlor åt svin vilket avspeglar denna kväll klockrent och också är anledningen till dessa val. Senast jag skulle bjudas på ”champagne” hos de från släkten som kommer på middag ikväll skyllde jag vänligt på att jag skulle köra och valde hellre Pommac - något som var betydligt trevligare än deras olika val av vin för kvällen. Så för oss blir det en klassisk Roederer och Taittinger till middagen och Petters prosecco till att skåla i vid midnatt.
DBA96C7E-7D12-4101-B7D2-543E5406C716.jpeg
 
Topp