• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Veratio

Cartier
Kvällens val, någon pratade om pärlor åt svin vilket avspeglar denna kväll klockrent och också är anledningen till dessa val. Senast jag skulle bjudas på ”champagne” hos de från släkten som kommer på middag ikväll skyllde jag vänligt på att jag skulle köra och valde hellre Pommac - något som var betydligt trevligare än deras olika val av vin för kvällen. Så för oss blir det en klassisk Roederer och Taittinger till middagen och Petters prosecco till att skåla i vid midnatt.
DBA96C7E-7D12-4101-B7D2-543E5406C716.jpeg

Lite väl va? Vafan, man tar vad man blir bjuden på oavsett nivå.
 

Lolle

Panerai
Lite väl va? Vafan, man tar vad man blir bjuden på oavsett nivå.
Förstår helt vad du menar och det handlar åtminstone för mig egentligen inte om nivå eller pengar (går att köpa väldigt enkla eller billiga viner som ändå är väldigt trevliga). Jag väljer hellre mineralvatten, läsk eller liknande vid ett sådant tillfälle istället, sedan gör man det förstås med en viss smidighet.
 
Vill du låta henne smaka något speciellt då har du en (snart) 30 årig champagne här till ett oförskämt bra pris.
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/desbordes-amiaud-7830001
Är det dessutom så att hon fyller efter årsskiftet dvs 2019 så blir den ju antingen 10, 20, 30 eller 40 år yngre än henne, vilket ju kan vara lite kul.
Smaken är dock betydligt fylligare och fruktigare än vanliga champagner så du inte förväntar samma lite ”bitiga/stickiga” smak som en vanlig skumpa för några hundra....
Den vi öppnade tidigt i går kväll var allt annat än fruktig och fylligare, snarare ”dålig dunk” som norrlänningen sa.:stop:
Åker tillbaka till bolaget.
 
Kvällens val, någon pratade om pärlor åt svin vilket avspeglar denna kväll klockrent och också är anledningen till dessa val. Senast jag skulle bjudas på ”champagne” hos de från släkten som kommer på middag ikväll skyllde jag vänligt på att jag skulle köra och valde hellre Pommac - något som var betydligt trevligare än deras olika val av vin för kvällen. Så för oss blir det en klassisk Roederer och Taittinger till middagen och Petters prosecco till att skåla i vid midnatt.
DBA96C7E-7D12-4101-B7D2-543E5406C716.jpeg

Den där prosecco kan jag hälla i mig litervis av, smakar lite som champagne i läskvariant.
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Hoppas inte du är allvarlig om du tror att du kan åka tillbaka till Systembolaget flera dagar senare med en öppnad flaska för att du tycker den smakat konstigt.....
Inga konstigheter, finns det kvar betydande mängd i flaskan och man har kvitto så kan man absolut göra det om man misstänker att vinet är skadat.
 

Zingo

Rolex
Upptäckte av en slump att det var släpp den 11e dagen innan men missade ändå...

En av få ’prestige champanger’ jag är riktigt sugen på att testa.

Någon som vet när nästa släpp är?
Den kommer igen. Lite lustigt att de återgått till 06 på hemsidan. Elakta rykten säger att den kommer åter 1 mars, då efter första möjliga prishöjningen. :bored:
 
Det var inga problem med att lämna tillbaka, ett tips om ni inte har kvittot kvar är att kontakta kundtjänst, så skickar dom ett nytt. Bara du vet butiken du handlade i, datumet och de fyra sista siffrorna på kortet.
Kör du Johnny, så vete f-n hur det funkar.
 

Spoon

Omega
Systemet är bra med att hantera reklamationer. Jag fick t.o.m tillbaks pengarna för en magnumflaska rödvin (modell dyr) som gick i backen pga att systemetpåsen gick sönder. Korken satt kvar i halsen och då var det inga problem att få tillbaks pengarna.
 
Jag nöp 2 flaskor men har inte öppnat dem ännu!
Jag tycker att tipsen som kommit via Spruce up.se har varit riktigt, riktigt trevliga och till vettiga priser. Det är kul att det är riktiga småodlare som han tar hem bubbel ifrån. Känns lite roligare när man vet att det tillverkas 4 000 flaskor per år istället för 400 000.

Den här kan jag också tipsa om:
https://spruceup.se/butik/1989-desbordes-amiaud/
Vi drack 88:an (slutsåld nu) i somras och den var riktigt prisvärd! Men man måste ju då uppskatta karaktären hos gammal champagne! Det är ju en helt annan produkt när den är 30 år.....

Har själv beställt 2st 1989! 675kr per flaska för en årgångschampange som dessutom bara släppts 200 på svenska marknaden är riktigt härligt och dessutom enligt mig roligare än Svensson moetten eller som man läser precis varje år på Insta "mina vänner Pol och Roger kom nu" så tröttsamt.

Kan rekommendera en helt fantastisk champagne som får alldeles för lite cred! André Clouet!!!!! Riktigt prisvärd!!!!!väldigt fint krisp , särskilt i Silver. Innehåller inte massvis av tillsatt socker.
 

Zingo

Rolex
Har själv beställt 2st 1989! 675kr per flaska för en årgångschampange som dessutom bara släppts 200 på svenska marknaden är riktigt härligt och dessutom enligt mig roligare än Svensson moetten eller som man läser precis varje år på Insta "mina vänner Pol och Roger kom nu" så tröttsamt.

Kan rekommendera en helt fantastisk champagne som får alldeles för lite cred! André Clouet!!!!! Riktigt prisvärd!!!!!väldigt fint krisp , särskilt i Silver. Innehåller inte massvis av tillsatt socker.
Andre Clouet är bolagets mest sålda skump (lite humor vid beaktande av invändningen mot PR ovan :D). Fantastisk kanske är att ta i men en trevlig instegsskumpa till ett trevligt pris.
 
Andre Clouet är bolagets mest sålda skump (lite humor vid beaktande av invändningen mot PR ovan :D). Fantastisk kanske är att ta i men en trevlig instegsskumpa till ett trevligt pris.
Skrev ingenting om vilken som är mest såld! Bara vad jag tkr är prisvärt ;) 300 pix för en André Clouet är bra mkt mer prisvärt enligt mitt tycke än moet, pr för att nämna de 2, men vi tycker alla olika ;)
 
Topp