• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

4408CEF4-4E33-433B-983E-D62FBB101384.jpeg
Gårdagen innebar förtäring av både Sachertårta samt Lansson Extra Age.
Helt underbar champagne i mitt tycke, var inte sista gången den inhandlades!
 
R

Red Scream

Guest
Varning för besvikelse då de inte har så mycket spännande bakom glasväggen om det inte har varit nylansering. Annars har ju alla butiker beställningssortimentet.
Bra poäng att ha i minnet. Det är ju inte som så att man kan botanisera bland äldre årgångar av Selosse precis... ;)
 

Ola G

Cartier
Bjöd föräldrarna på middag tillsammans med några vänner och körde då franskt tema med anledning av att de passat alla hundar under resan till Champagne i höstas.
Vi körde initialt Memoire de Vigne från Arnoud och sedan mot slutet av kvällen gick vi över på en lättare champagne som ngn hade haft med sig, men som jag omöjligt kan komma ihåg namnet på , men det lär vara den tillverkaren som serveras vid "vanliga" bjudningar i Elyséepalatset,.
Ngn som kan hjälpa mig?
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Spoon

Omega
Om någon är ute efter champagne från Georges Laval så kan jag rekommendera Bolomey Wijnimport. Sajten är dessvärre enbart på Nederländska men är enkel att navigera sig fram till olika leverantörer. Man får maila dem ang beställningen så skickar de en faktura som man betalar in till deras bank. Jag betalade ca €27 i frakt för 6 fl champagne.

https://www.bolomey.nl/
 

Spoon

Omega
Kvällens dryck. 2016 Cumières Premier Cru Brut Nature från Georges Laval. Biodynamisk producent. Zero dosage i denna och det märks då syran suger i kinderna. Så ren och fräsch. Inte en traditionell champagne men jag älskar det.
C07A2CE1-BA09-4DD2-808F-36D5AD986940.jpeg
 
Topp